Bazele informaticii

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

CAP. 1 CONCEPTE DE BAZA IN DEFINIREA INFORMATICII
1.1. Obiectul informaticii
1.2. Informatii, cunostinte, date
1.3. Sistem informational si sistem informatic
CAP. 2 COMPONENTELE UNUI SISTEM ELECTRONIC DE CALCUL
2.1. Configuratia si arhitectura unui sistem de calcul
2.2. Placa de baza
2.3. Memoria interna
2.3.1. Caracteristici functionale
2.3.2. Memoria RAM
2.3.3. Memoria ROM
2.3.4. Memoria cache
2.3.5. Memoria video
2.3.6. Formate fizice
2.3.7. Formate logice
2.4. Microprocesorul
2.4.1. Caracteristici functionale
2.4.2. Microprocesoare Intel Pentium
2.4.3. Microprocesoare AMD
2.5. Memoria externa
2.5.1. Floppy-discul
2.5.2. Hard-discul
2.5.3. Discuri magneto-optice
2.5.4. Compact discuri
2.5.5. Discuri digitale DVD
2.6. Echipamente periferice de intrare/iesire
2.6.1. Tastatura
2.6.2. Scanner-ul
2.6.3. Monitorul
2.6.4. Imprimanta
2.6.5. Unitati de fax si modemuri
2.6.6. Mouse-ul
2.7. Unitati de interfata si magistrale
2.7.1. Unitati de interfata
2.7.2. Magistrale si conectori de extensie
2.8. Sistemul de intreruperi si canalele DMA
2.8.1. Sistemul de intreruperi
2.8.2. Canalele DMA
2.9. Retele de calculatoare
2.9.1. Tipuri de retele
2.9.2. Retele locale
2.9.2.1. Mediul de transmisie
2.9.2.2. Tehnica de transmisie
2.9.2.3. Topologia
2.9.3. Conectare si comunicatie
2.9.3.1. Modelul de referinta ISO/OSI
2.9.3.2. Protocoale de comunicatie
2.9.3.3. Echipamente de interconectare
2.9.4. Conectarea a doua calculatoare pe linie telefonica
CAP. 3 SISTEME DE OPERARE
3.1. Generalitati
3.1.1. Rolul unui sistem de operare
3.1.2. Functiile unui sistem de operare
3.1.3. Componentele sistemului de operare
3.2. Dezvoltari ale sistemelor de operare
3.2.1. Multiprogramare
3.2.2. Memorie virtuala
3.2.3. Multiprelucrare
3.3. Sisteme de operare pentru calculatoare personale
3.4. Concepte de baza
3.5. WINDOWS
3.5.1. Interfata grafica WINDOWS
Concepte generale
Desktop
Folder
Icon
Fereastra
Meniuri
Casete de dialog si butoane
Clipboard
Sesiunea de lucru Windows
Organizarea task-urilor, meniul Start
Bara de task-uri
Lansarea in executie a unui program
Adaugarea/stergerea unui icon pe desktop
Adaugarea/stergerea unui program in meniul START
Lucrul cu fisiere si foldere Windows
Explorer
Lucrul cu panourile in Windows Explorer
Crearea unui folder
Stergerea unui folder
Stergerea unui fisier
Copierea folderelor si fisierelor
Mutarea folderelor si fisierelor
Redenumirea folderelor si fisierelor
Cautarea folderelor si fisierelor
Vizualizarea rapida a continutului unui fisier
Tiparirea continutului unui fisier
Controlul setarilor
Intretinerea PC-ului
Defragmentarea discurilor magnetice
Crearea copiilor de siguranta pentru fisiere
Golirea cosului Recycle Bin
3.5.2. Arhitectura mediului Windows
3.5.3. Windows 98
3.5.4. Windows 2000
3.5.5. Windows Millennium
3.5.6. Windows XP
CAP. 4 EDITOARE DE TEXTE
4.1. Notiuni generale
4.2. Functiile unui editor de texte
4.3. Editorul de texte WORD
4.3.1. Sesiunea de lucru WORD
4.3.2. Ecranul editorului WORD
4.3.3. Meniul principal
4.3.4. Selectarea si activarea unei comenzi
4.3.5. Setari implicite
4.3.6. Crearea unui document simplu
4.3.7. Salvarea documentului
4.3.8. Inchiderea documentului
4.3.9. Editarea documentelor
Regasirea unui document
Modificarea textului
Copierea, mutarea textului
Refacerea textului sters
4.3.10. Tiparirea unui document
Previzualizarea textului
Tiparirea rapida
Optiuni de tiparire
Pagini LANDSCAPE
Tiparirea fata-verso
4.3.11. Scrierea pe coloane
4.3.12. Tabele WORD
Crearea unui tabel
Modificari intr-un tabel
Chenare si umbre
Sortarea randurilor
4.3.13. Desene si imagini
Desene
Imagini
Capturi de imagini ecran
4.3.14. Grafice
Crearea unui grafic
Modificarea figurilor si graficelor
4.3.15. Ecuatii
4.3.16. Elemente de formatare a textului
Corpuri de litera
Bold, Italic, Underline
Spatierea si alinierea textului
Formatarea paginii
Antet sau subsol de pagina
Note de picior - footnotes
Numerotarea paginilor
4.3.17. Index si cuprins
Generarea indexului
Generarea cuprinsului
4.3.18. Lucrul cu documente multiple
4.3.19. Interclasarea documentelor
4.3.20. Procesarea unor documente uzuale in corespondenta de afaceri
Scrisoarea de afaceri
Minuta - procesul verbal
Memorandum - nota interna
Fax-ul
Oferta
CAP. 5 PROGRAME DE CALCUL TABELAR
5.1. Notiuni generale
5.2. Concepte de baza
Foaia de calcul
Cartea
Randul
Coloana
Celula
Adresa
Zona sau domeniul
Formule
Functii
5.3. Lucrul cu foaia de calcul
5.3.1. Navigarea prin foaia de calcul
5.3.2. Selectarea celulelor de lucru
5.3.3. Crearea unui tabel
Proiectarea tabelului
Introducerea datelor in tabel
Introducerea textului
Introducerea numerelor
Introducerea formulelor
Copierea formulelor
Introducerea functiilor
Corectii
5.4. Programul EXCEL
5.4.1. Sesiunea de lucru
5.4.2. Ecranul Excel
5.4.3. Meniul principal
5.4.4. Formatarea tabelului
Redimensionarea celulei
Schimbarea fontului
Alinierea datelor
Formatul de afisare al numerelor
Chenare, linii si culori
Copierea formatarilor
5.4.5. Gestiunea tabelelor
Salvarea unui tabel
Deschiderea/inchiderea foii de calcul
5.4.6. Modificarea unui tabel
Copierea celulelor
Mutarea celulelor
Inserarea de coloane si randuri
Stergerea coloanelor si a randurilor
Asocierea unui nume foii de calcul
Vizualizarea formulelor si functiilor
Inghetarea capului de tabel
5.4.7. Lucrul cu mai multe foi de calcul
5.4.8. Tiparirea tabelelor
Inserarea unui delimitator de pagina
Stergerea unui delimitator de pagina
Previzualizarea paginii
Numerotare, margini, antet si nota de subsol
Tiparirea
5.4.9. Sortare si filtrare
5.4.10. Constructii grafice
Tipuri de grafice
Crearea unui grafic
5.4.11. Functii financiare si aplicatii
5.4.12. Functii logice, functii de cautare si aplicatii economice
5.4.13. Scenarii
5.4.14. Tabele pivot
CAP. 6 MICROSOFT POWER POINT
6.1. Prezentare generala
6.2. Concepte de baza
Diapozitiv
Schema diapozitivului
Diapozitiv principal
Schema de culori
Nota
Sectiune
Prezentarea
6.3. Functii
6.3.1. Crearea unei prezentari
6.3.2. Crearea unui diapozitiv
6.3.3. Crearea notelor pentru vorbitor si a rezumatelor
6.3.4. Tiparirea unei prezentari
6.3.5. Efecte multimedia: animatie, sunet, video
6.3.6. Efecte de tranzitie si temporizari
6.3.7. Hiperlegaturi
CAP. 7 INTERNET
7.1. Modul de lucru al Internetului
7.2. Sistemul de nume de domeniu
7.3. Posta electronica
7.3.1. Concepte de baza
7.3.1.1. Cutia postala
7.3.1.2. Mesajele
7.3.1.3. Adrese E-mail
7.3.1.4. Aliasuri-nicknames
7.3.2. Functii
7.4. FTP
7.5. Crearea paginilor Web cu Microsoft Word
7.5.1. Concepte de baza
7.5.2. Crearea unei pagini Web
7.5.3. Formatarea paginilor Web
7.5.3.1. Crearea unei hiperlegaturi
7.5.3.2. Adaugarea unei linii orizontale
7.5.3.3. Liste ordonate si neordonate
7.5.3.4. Adaugarea unui fundal
7.5.3.5. Adaugarea unui clip video la o pagina Web
CAP. 8 TEHNOLOGII WEB
8.1. HTTP
8.2. URL-uri
8.3. HTML si XML
8.4. Solutii Web avansate
8.5. Audio si video in paginile Web
8.6. Elemente de securitate WWW

Extras din curs:

Definita initial de catre Academia Franceza (in 1966), ca fiind

stiinta prelucrarii rationale, indeosebi prin masini automate, a

informatiei, considerata ca suport al cunostintelor umane si al

comunicarilor in domeniile tehnicii, economice si sociale", informatica se

contureaza ca activitate practica si conceptie teoretica, pe masura

dezvoltarii calculatoarelor electronice si a perfectionarii tehnologiei de

prelucrare a datelor.

Ca domeniu distinct de activitate, informatica preia treptat toate

sarcinile dintr-un sistem economico-social privind elaborarea de metode,

tehnici, concepte si sisteme pentru prelucrarea automata a informatiei. Din

acest punct de vedere informatica este definita ca fiind stiinta care se

ocupa cu studiul si elaborarea metodelor de prelucrare a informatiei cu

ajutorul sistemelor automate de calcul.

Ca activitate practica, informatica are o existenta dinamica; ea

apare si se dezvolta dintr-o necesitate obiectiva, aceea de a rezolva

problemele complexe privind prelucrarea datelor. In stadiul actual de

maturizare a informaticii, aceasta trebuie sa urmareasca doua obiective

majore: pe de o parte, sa realizeze, prin metodele si tehnicile sale, sisteme

informatice performante prin care sa se asigure accesul larg la informatie,

iar pe de alta parte, sa asigure utilizarea eficienta a tuturor resurselor

sistemelor de calcul.

Activitatea umana, indiferent sub ce forma se desfasoara, este

generatoare de informatii. Cu cat aceasta activitate este mai complexa si

mai dinamica, cu atat volumul de informatii creste si se diversifica tinzand

sa franeze sau chiar sa blocheze procesul decizional. Apare astfel un

conflict intre cresterea volumului de informatii si posibilitatile limitate ale

sistemelor clasice de prelucrare pentru a oferi informatii cat mai rapide,

complete si corecte necesare luarii deciziilor. In aceste conditii rolul

informaticii este decisiv, in deblocarea si fluidizarea sistemelor

informationale si de conducere, prin asigurarea gestiunii, prelucrarii si

distribuirii informatiei intr-un mod cat mai eficient catre utilizatori.

In acceptiunea curenta, informatica cuprinde toate activitatile

legate de proiectarea, realizarea si exploatarea sistemelor de prelucrare

automata a datelor, in scopul cresterii eficientei activitatilor umane, care

influenteaza, in mod decisiv, fizionomia economiei si societatii in general,

prefigurand societatea informatizata de maine.

1.2. Informatii, cunostinte, date

Informatiile si cunostintele au o mare importanta, atat pentru

dezvoltarea personalitatii umane, cat si pentru evolutia vietii si societatii

democratice. Nici societatea si nici indivizii ei, nu pot evolua, nu pot

progresa satisfacator daca nu dispun de informatii. Prin intermediul

informatiilor se asigura transferul cunostintelor de la o generatie la alta, se

asigura accesul la cele mai avansate realizari ale omenirii.

Conceptul de informatie reprezinta o notiune de maxima

generalitate care semnifica o stire, un mesaj, un semnal, etc. despre

evenimente, fapte, stari, obiecte, etc. in general despre forme de

manifestare a realitatii care ne inconjoara.

Forma de exprimare si transmitere a informatiilor o reprezinta

comunicarea.

Informatia apare ca o comunicare despre un anumit aspect al

realitatii obiective.

Din punct de vedere conceptual, informatia reprezinta o reflectare

in planul gandirii umane a legaturilor de cauzalitate, privind aspecte

din realitatea ce ne inconjoara.

Din punctul de vedere al informaticii, informatia este definita de

francezul J. Arsac ca fiind "o formula scrisa susceptibila de a aduce o

cunostinta".

Informatia are deci sens de noutate pentru cel caruia i se adreseaza,

indiferent de forma pe care o ia (stire, semnal, comunicare). Putem spune

deci ca informatia este un mesaj, dar cu precizarea ca nu orice mesaj este o

informatie. Daca mesajul nu transmite nici o noutate si nu are un suport

real, atunci acesta nu prezinta interes pentru receptor si deci nu are caracter

de informatie.

Informatia primeste intotdeauna atributul domeniului pe care il

reflecta. De exemplu, realitatile din domeniul economic se reflecta in

informatii economice.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Bazele informaticii
    • CAP.1.pdf
    • CAP.2.pdf
    • CAP.3.pdf
    • CAP.4.pdf
    • CAP.5.pdf
    • CAP.6.pdf
    • CAP.7.pdf
    • CAP.8.pdf
    • Cuprins.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, pdf
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
9 fisiere
Pagini (total):
404 pagini
Imagini extrase:
405 imagini
Nr cuvinte:
111 022 cuvinte
Nr caractere:
590 028 caractere
Marime:
4.27MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Calculatoare
Tag-uri:
informatica, calculatoare, limbaje, programare
Predat:
la facultate
Materie:
Calculatoare
Sus!