Gestiunea datelor web

Previzualizare curs:

Extras din curs:

In ultimii ani s-a auzit, s-a vorbit si s-a scris destul de mult despre potentialul utilizarii tehnologiilor informationale si de comunicare (TIC) in procesul educational atat la conferinte, seminarii, simpozioane, cursuri cat si in mediul online, in carti, reviste sau jurnale. Fie ca semnalau beneficiile acestora pentru predare sau invatare, fie ca evidentiau eventualele riscuri sau pericole care ar putea apare dintr-o utilizarea improprie a TIC, actorii implicati in procesul educational au putut sa se informeze despre diferite tehnici, practici si TIC care pot fi folosite in activitatile de predare-invatare.

Dincolo de entuziasmul aferent introducerii TIC in mediul educational, au aparut si probleme inerente. Dintre acestea am putea evidentia doar cateva, poate cele mai frecvent intalnite, ca CD-Rom, multimedia, software-ul educational etc. Pentru a realiza corespunzator procesul de predare, profesorii/tutorii trebuie sa fie familiarizati cu aceste tehnologii, trebuie sa simta ca detin controlul in ceea ce priveste exploatarea acestora, chiar daca vor aparea pe parcurs (aproape inevitabil) diverse disfunctionalitati tehnice.

O alta problema extrem de stringenta este timpul - rapiditatea cu care se dezvolta si apar noi tehnologii ce pot fi utilizate/adaptate spre a fi folosite in actul predarii determina o continua preocupare din partea profesorilor/tutorilor de a fi la curent cu toate noutatile din domeniul de specialitate, cel putin. Mai mult decat atat, profesorii/tutorii trebuie sa selecteze dar si sa se familiarizeze cu acele tehnologii care considera ca vor conduce la un rezultat cat mai bun in predare. Efectuarea tuturor acestor activitati implica un imens consum de timp din partea educatorilor.

Problemele financiare sunt si ele importante. Chiar daca utilizarea noilor TIC nu implica costuri suplimentare foarte mari, totusi sunt necesare alte tipuri de cheltuieli: continua actualizare a laboratoarelor/computerelor utilizate in procesul de predare, realizarea de materiale educationale sau existenta posibilitatii de accesare din alte surse bibliografice etc.

Aceste probleme mai sus mentionate, fara a fi minore, au totusi importanta lor. Ele nu trebuie sa conduca in nici un caz la excluderea totala a TIC din educatie sau la alte motivatii spre a nu incerca totusi remedierea lor.

O posibila solutie este folosirea tehnologiilor Web 2.0, care sunt usor de utilizat atat in predare cat si in invatare, care nu necesita costuri suplimentare de instalare sau exploatare (marea majoritate dintre acestea sunt gratuite sau, cel putin, exista si versiuni cu costuri reduse) si care, datorita facilitatilor care le includ, castiga pe zi ce trece tot mai multi adepti. Problemele care au aparut momentan relativ la utilizarea acestora sunt legate de insuficienta testare in procesul educational si la necesitatea unei conexiuni Internet de buna calitate, in banda larga.

Tehnologiile Web 2.0 folosite in educatie sunt tot mai numeroase, la fel cum exista si un numar in crestere de persoane care le folosesc. Posibilitatile de obtinere a informatiilor necesare procesului educational si nu numai sunt multiple, indiferent daca acestea sunt urmare a unei partajari de resurse cu alti utilizatori (care pot fi colegi, profesori, tutori sau chiar persoane cu interese similare, dar pe care nu le cunosti) sau obtinute pe cale individuala. De aceea, necesitatea unei mai bune eficientizari a gestiunii datelor Web este un subiect de larg interes. In acest context, au aparut o multime de tehnologii Web 2.0 folosite in gestionarea datelor Web, iar la o parte dintre acestea ma voi referi in cele ce urmeaza.

GESTIUNEA DATELOR WEB

1. REALIZAREA DE NOTE ONLINE

Cu siguranta fiecare dintre noi ne-am confruntat la un moment dat cu problematica luarii de notite. Fie nu stiam sa extragem doar informatiile importante, fie nu aveam viteza de scriere si astfel pierdeam sirul a ceea ce trebuia sa scriem, scapand astfel si date care puteau fi importante, fie ca in graba de a capta cat mai multe idei notam toate acestea cu un scris care apoi parca nu mai era descifrabil; toate acestea si poate inca altele, sunt probleme cu care se confrunta aproape orice cursant, mai ales atunci cand vine de pe bancile invatamantului preuniversitar, unde nu a fost prea mult confruntat cu astfel de situatii.

In sprijinul remedierii macar a unora dintre neajunsurile mai sus mentionate, cursantii au acum la indemana diverse instrumente Web care le pot fi de un real folos. Astfel, exista:

- Google Notebook - lansat in mai 2006 si folosibil cu un cont Google, este un utilitar care cred ca si-a gasit deja destui adepti, devenind pentru multa lume un instrument de lucru zilnic. Google Notebook vine in intampinarea utilizatorilor Internet care in periplul lor prin paienjenisul paginilor Web intalnesc anumite date pe care ar vrea sa le foloseasca ulterior. Pentru a nota aceste date (atentie, nu pagini web complete), probabil

Bibliografie:

1. http://www.google.com/notebook/

2. http://docs.google.com/

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Gestiunea datelor web.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
2 598 cuvinte
Nr caractere:
12 736 caractere
Marime:
155.73KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Birotică
Tag-uri:
date, internet, web
Predat:
la facultate
Materie:
Birotică
Sus!