Tehnică și Artă Foto

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

1. FOTOGRAFIA - limbaj pictural.
Domeniul fotografiei si caracteristicile ei.
2. APARATUL FOTOGRAFIC. CARACTERISTICI.
3. MATERIALE FOTOGRAFICE. Formarea imaginii fotografice.
4. TEHNICA FOTOGRAFIERII. Punctul de statie si rolul lui in plastica imaginii.
5. LUMINA IN FOTOGRAFIERE. Proprietatile si functiile luminii.
6. GENURI DE FOTOGRAFII.
7. ESTETICA IMAGINII FOTOGRAFICE.

Extras din curs:

In multe din facultati din universitatile europene disciplina "FOTOGRAFIE" isi gaseste un loc binemeritat. Apare ca fireasca o intrebare: La ce este bun studiul fotografiei la nivel universitar? Intrebarea se pune cu atat mai mult cu cat in Romania exista doar cateva forme de pregatire preuniversitara si studiul partial al fotografiei in sectiile de imagine de la unele institutii de invatamant superior.

O prima incercare de raspuns ar putea sa ni se para puerila:

intr-o anumita etapa a vietii - in preajma varstei de 18-23 ani - unul dintre lucrurile cele mai intelepte pe care le putem face este invatatura, deoarece personalitatea este intr-o continua si intensa transformare si este avida de informatii noi. Se poate afirma cu certitudine ca acumularile din tinerete ne vor hrani aproape toata viata.

O a doua incercare de raspuns ar fi ca notiunile de tehnica, estetica si istoria fotografiei, insusite prin invatare, sunt extrem de folositoare in actul creatiei propriu-zise. Absenta unui sistem universitar organizat, a impins fotografia intr-o zona periferica a ierarhiei artelor uzuale.

Sub asaltul permanent al imaginilor, apare nevoia studiului teoretic elevat pentru a ridica fotografia peste stacheta din ce in ce mai sus ridicata. Va propun sa ne asumam impreuna acest efort.

Exista o multitudine de cai de abordare a fotografiei, cu optiuni variate in ceea ce priveste stilurile, genurile si tehnicile de la instantaneul cotidian la fotografia de la reportajul autonom la colajul regizat, de la fotografia publicitara.

Fotografia nu mai traieste autonom, apeland tot mai des la extensia sau la conjugarea limbajului si expresiilor fotografice cu noile medii uzuale: TV, video, computer etc.

Imaginile sunt compuse pe cale optica si electronica din unitati spatiale delimitate.

Singurul criteriu valabil ramane exigenta abordarii, in cunostinta de cauza, a acestor varietati de imagini, prin descifrarea limbajului specific al fotografiei ca ramura distincta a artelor plastice.

Interpretarea oricarei imagini fotografice depinde atat de intentia celui care o priveste, cat si de intentia realizatorului. Avand in vedere nivelurile diferite de intelegere, coincidenta lor nu presupune insa anularea relativului pentru ca subiectivitatea este prezenta fara a avea pretentia universal-valabilului.

"FOTOGRAFIA este un puternic mijloc de expresie. Bine folosita, ea devine o mare forta de binefacere si intelegere; folosita gresit, ea poate starni multe incendii periculoase".

1. FOTOGRAFIA - LIMBAJ PICTURAL

Domeniul fotografiei si caracteristicile ei

Fotografia este o reprezentare vizuala directa a unui subiect sau eveniment. Impresia facuta fotografiei este mai directa si continutul ei mai putin supus neintelegerii in raport cu alte mijloace vizuale.

Astazi fotografia este considerata universala. Cu cat este mai general mesajul unei fotografii, cu atat ea va fi mai folositoare. Fotografia este limbaj pictural. Limbajul devine folositor daca cineva are ceva de comunicat, ceva care merita sa fie spus.

Limbajul pictural al fotografiei, mai putin abstract si, prin urmare, mai simplu de inteles decat cuvintele, merge de-a dreptul la inima.

"Citirea" unei imagini inseamna mai mult decat cuprinderea dintr-o sngura privire, imediat si in mod global a intregii cantitati de informatie oferita de imagine.

Ce este caracteristic la un portret, ce este de prisos si ce trebuie eliminat? Care este partea cea mai interesanta sau cea mai caracteristica a fetei unui om? Este structura fizica sau expresia? Ce reglecta expresia fetei: o dispozitie fericita, lipsita de griji, un intelect cercetator, ganditor, sau o minte lenesa, greoaie? Ce intelesuri ascund liniile fetei, cearcanele din jurul ochilor? Care este cauza lor, despre ce vorbesc ele observatorului interesat?

Privitorul trebuie sa fie o persoana pe care s-o intereseze subiectul si sa-l inteleaga pentru a citi astfel de semne si a le interpreta intr-un portret conceput cu sensibilitate.

Pentru a retine interesul privitorului fata de fotografie si a pastra locul important al acesteia in cadrul celorlalte mijloace de comunicare in masa, fotoreporterii trebuie sa realizeze imagini neobisnuite ale cotidianului. Cautarile permanente, novatoare, experimentele, valorificarea unor unghiuri deosebite, sunt doar cateva dintre posibilitatile care pot fi folosite pentru retinerea atentiei privitorilor.

Fotografiile se constituie in dovezi evidente si incontestabile ale faptului ca evenimentele s-au petrecut in realitate.

Privitorul ii da crezare, evenimentul a avut loc si ii este prezentat partial sau in intregime. In nici o clipa nu putem neglija personalitatea omului contemporan care vrea sa vada cu proprii ochi, sa fie "martorul ocular" al evenimentului, apoi sa-l analizeze si sa emita impresii, pareri.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnica si Arta Foto.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
44 pagini
Imagini extrase:
44 imagini
Nr cuvinte:
13 463 cuvinte
Nr caractere:
71 659 caractere
Marime:
327.91KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Artă
Tag-uri:
poze, arta
Predat:
la facultate
Materie:
Artă
Sus!