Personajele sunt supuse unei adanci analize in zonele obscure ale constiintei. Tehnica portretistica este moderna. Un personaj este prezentat cu multiple si variante imagini din partea mai multor personaje, ale personajului insusi sau conturat de catre autoare. Autoarea elaboreaza portrete in trepte prin tuse succesive, de la diverse niveluri, din perspective schimbate. Personajele sunt puse sa se verifice in situatii cheie, mai toate trecand pe rand in primul plan ; ele se contempla singular, se autoobserva, cerceteaza pe ceilalti si sunt observate ca intr-un film, scrutate de indivizii din jur. Eroii sau eroinele se prezinta cu o imagine dubla: exterioara, adica masca pentru salvarea aparentelor si lumea interioara, stratificata pe etaje si subsoluri ale constiintei in functie de momentele diferite ale vietii lor in situatiile in care se afla. Complexitatea lor se dezvaluie in timp.
Un rol important joaca in evolutia personajelor tarele biologice si sociale. Apar astfel in roman personaje grotesti si patologice cu valori simbolice, o intreaga estetica a uratului cum sunt gemenii Hallipa, Mika-Le Rim, monstri fizici si morali.
Ada Razu: Orfana si majora, cu avere proprie, se maritase cu printul Maxentiu pentru a-si satisface aspiratiile nobiliare. Stia ca l-a luat pe print ca sa-l plateasca.
Scriitoarea prezinta date esentiale atat despre aspectul fizic cat si despre viata ei: costeliva, campioana de tenis si la dans, oachesa si paroasa, cu fata negricioasa si cu ochii aprinsi, mainile slabe, negre, cu inele mari, printre care un safir urias, senzuala si capricioasa, o calareata admirabila. Fire mondena si de o frivolitate evidenta, vulgara, casatorita abia de doi ani cu Maxentiu, nu are curajul sa se afiseze in societate cu Lica.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.