Valorificarea potențialului turistic în stațiunea Poiana Brașov

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Memoriu justificativ
Capitolul I:
1.Înfiinţarea Agenţiei de turism
1.1.Obiect de activitate
1.2.Organizarea agenţiei de turism
Capitolul II:
2.Ofertele turistice:
2.1.Ofertă S.C.Adonis S.R.L
2.2.Ofertă externă
2.3.Ofertă internă
Capitolul III:
3.Studiu de caz:Staţiunea Poiana Braşov
3.1.Prezentarea staţiunii
3.1.1.Aşezare
3.1.2.Relief
3.1.3.Căi de acces
3.1.4.Climă
3.1.5.Floră
3.1.6.Factori naturali
3.1.7.Factori naturali terapeutici
3.1.8.Indicaţiile curei climaterice
3.1.9.Atracţii turistice
3.2. Restaurante şi oferta acestora
Capitolul IV:
4.Dezvoltarea şi promovarea Staţiunii Poiana Braşov
4.1.1.Perspective urbanistice şi promovare
4.1.2.Mijloace de diversificare a serviciilor turistice
4.1.3.Anunţuri
Anexe
Bibliografie

Extras din atestat:

Memoriu justificativ

Turismul reprezintă călătoriile de plăcere, pentru recreere. Conceptul a fost extins în ultimii ani pentru a include orice călătorie în afara zonei în care cineva trăieşte sau munceşte, de la călătorii de o zi până la vacanţe în străinătate.Turismul se numără printre cele câteva fenomene care s-au impus în epoca contemporană, dezvoltarea sa spectaculoasă constituind o trăsătură caracteristică secolelor XX şi XXI.

Din punct de vedere etimologic, cuvântul „turism” provine din termenul englez „tour” (călătorie), care a fost creat în Anglia în jurul anilor 1700, pentru a desemna acţiunea de a voiaja în Europa, în general, şi în Franţa, în special. Acest termen a fost ulterior preluat de majoritatea limbilor europene, cu sensul de călătorie de agrement.

Turismul a fost, în timp, obiectul a numeroase studii, mulţi autori încercând să-l definească.Turismul, în sensul modern al cuvântului, este un fenomen al timpurilor noastre, bazat pe creşterea necesităţii de refacere a sănătăţii şi schimbarea mediului de viaţă, pe naşterea şi dezvoltarea sentimentului de receptivitate pentru frumuseţile naturii”. Profesorul elveţian W. Hunziker a elaborat în 1940 o definiţie a turismului, acceptată pe plan mondial: „Turismul este ansamblul de relaţii şi fenomene care rezultă din deplasarea şi sejurul persoanelor în afara domiciliului lor, atâta timp cât sejurul şi deplasarea nu sunt motivate printr-o stabilire permanentă şi o activitate lucrativă oarecare”.

Dicţionarul Enciclopedic Român propune următoarea definiţie a turismului: „Activitate cu caracter recreativ sau sportiv, constând din parcurgerea, pe jos sau cu diferite mijloace de transport, a unor distanţe, pentru vizitarea regiunilor pitoreşti, a localităţilor, a obiectivelor culturale, economice, istorice, etc.’’

Aşadar, prin turism se înţelege, în primul rând, ansamblul de activităţi prin care omul îşi petrece timpul liber călătorind în altă localitate sau ţară pentru a vizita oameni şi locuri, monumente şi muzee, pentru a-şi îmbogăţi cunoştinţele generale, pentru a se distra şi a face sport, pentru odihnă sau tratament etc., iar în al doilea rând industria creată pentru satisfacerea tuturor serviciilor solicitate de turişti la locul de destinaţie, la un înalt nivel calitativ, şi în condiţiile protecţiei şi conservării resurselor turistice, în special, şi a mediului înconjurător, în general.

Pe plan internaţional turismul a devenit o afacere de miliarde de dolari, cu multe economii naţionale care depind de el. În ţările dezvoltate creşte anual mai rapid decât creşterile medii ale economiei. Aportul la PIB al veniturilor din turism ajunge la (sau chiar depăşeşte) 30%.Termenul turism este uneori folosit ca peiorativ, implicând cunoaşterea superficială a culturilor şi minunilor naturii pe care le vizitează turiştii.

Turismul reprezintă o activitate permanentă a omului modern, având implicaţii pe multiple planuri, de la cel economic la cel politic, social, cultural şi natural.

Am ales ca obiectiv al atestatului staţiunea Poiana Braşov.

Staţiunea Poiana Braşov reprezintă cel mai important centru turistic, fiind una dintre cele mai căutate destinaţii turistice din ţara noastră. Acest fapt se datorează în primul rând resurselor naturale şi antropice, dar şi accesibilităţii zonei. In Poiana Brasov întâlnim staţiuni care funcţionează în tot timpul anului, ceea ce sporeşte rolul turismului în economie.

Deşi potenţialul turistic, natural şi antropic, al zonei este extrem de valoros, în foarte puţine locuri este exploatat la maximum.

Oricum, daca stăm sa judecăm dupa frumuseţea locurilor, e clar că în trecut zona Poiana Braşov nu a putut decat sa fie o zonă mirifică care te invită să o descoperi.

Aparut timid chiar la sfârşitul veacului trecut, dar luând amploare dupa primul razboi mondial, turismul s-a manifestat mai întâi prin drumeţii în masivele muntoase cu peisaj deosebit, între care Bucegi, Postăvaru si Piatra Mare ocupau un loc de frunte. Acţiunile de adevarat pionierat întreprinse de primele asociaţii turistice, ca marcarea potecilor, construcţia cabanelor, editarea harţilor turistice si apariţia unei literaturi de popularizare a frumuseţilor regiunii au stat la baza înfiripării turismului şi a dezvoltării lui. In scurtă vreme drumeţia de munte a fost completată cu turismul rutier si datorită unor recente dotări (hoteluri, restaurante, mijloace de transport pe cablu) turismul, ca modalitate de cunoastere a istoriei şi culturii romaneşti, a frumuseţilor patriei, a căpătat un caracter de masă.

Poiana Braşov , iniţial simplă arteră de pătrundere în frumoasele masive de la obârşia ei, constituie astăzi un obiectiv turistic in sine, oferind, în afara de peisajul fermecător, nenumarate locuri de agrement, muzee, case memoriale, monumente istorice, de arhitectură şi artă reprezentative pentru trecutul şi prezentul ţării noastre.

Deşi cutreierată în lung şi-n lat, deşi intrată de mult în tradiţia turistică,Poiana Braşov , cu pitorescul ei şi cu istoria ei seculară, atrage în mrejele sale noi şi noi generaţii de turişti. Şi orice nouă excursie în Poiana Braşov smulge călătorului mereu aceeaşi promisiune:”Voi mai veni pe aici!”

Bibliografie:

Carţi

1.Turismul în România,editura Aramis 2004.

2.Turismul în Poiana Braşov,editura Art 2003.

3.Dezvoltarea şi promovarea turismului, editura Corint 2007.

Site-uri

1.www.poiana.ro

2.www.poianabrasov.org

3. www.turistinfo.ro

4. www.adonis-travel.com

5. www.travel.com

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Valorificarea potentialului turistic in statiunea Poiana Brasov.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
61 pagini
Imagini extrase:
61 imagini
Nr cuvinte:
10 151 cuvinte
Nr caractere:
53 543 caractere
Marime:
3.02MB (arhivat)
Publicat de:
Constantina Chirila
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Turism și Alimentație
Predat:
Colegiul Economic „Transilvania” din Targu Mures
Sus!