Stabilirea politicii de pret

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

1.APLICAREA POLITICII DE MARKETING 3
1.1 Costurile intreprinderii si preturile pietii 3
1.2 Structura pretului Pragul de rentabilitate 9
1.3 Pretul - instrument de marketing 10
1.4 Determinarea preturilor 11
2.SELECTAREA STRATEGIILOR OPTIME DE PRET 16
2.1 Alternative ale preturilor de baza 16
2.2 Pretul si consumatorii 21
2.3 Practici de marketing in domeniul preturilor 25
2.4 Strategia de pret si politica preturilor 25
Concluzii 34

Extras din atestat:

Fara a intra in detalii pur economice , se apreciaza ca este necesara , mai intai , delimitarea conceptuala a costurilor si a preturilor produselor si serviciilor Aceasta distinctie este vitala pentru politica de pret , ca element al aplicarii stiintei marketingului , deoarece permite folosirea pretului ca instrument in relatii de piata

Mai mult, aceasta clarificare este importanta fiindca da raspuns la o intrebare esentiala, respectiv privind masura folosirii costurilor si a preturilor ca variabile controlabile ale pietii

In aceasta perspectiva, se observa ca aceste concepte - cost si pret - au pozitii diferite, prin prisma posibilitatilor lor de folosire de catre decidentii de la nivelul conducerilor. Costurile, pana la un punct , sunt variabile total controlabile pentru orice intreprindere, in timp ce preturile introduc deja un element de hazard, deoarece ele se utilizeaza pe piata, intr-un mediu concurential, si oarecum independent de costurile similare asociate firmelor competitoare. CAP.1:APLICAREA POLITICII DE MARKETIG 1.1 Costurile intreprinderii si preturile pietii

- Costul - componente si specificitate In privinta definitiei , specialistii sunt unanimi in a considera costurile ca fiind cheltuielile efectuate pentru cererea si vanzarea unui anumit produs sau serviciu Aplicatiile costurilor de marketing vizeaza , in principal , determinarea riguroasa a sensibilitatii lor fata de amplificarea numarului de unitati fizice produse si vandute Prin aceasta prisma se combina urmatoarele categorii de costuri: costul total, care se compune din costul fix si costul variabil total; costul mediu, care, la randul sau este format din costul mediu si costul variabil mediu

Decidentii trebuie sa aiba in vedere ca intre costurile medii si costurile unei unitati aditionale exista o stransa o interactiune In esenta , costul mediu trebuie sa scada sursa producerii unor cantitati mai mari , ceea ce presupune ca, efectiv , costurile unitatii aditionale sa fie mai reduse decat costul mediu. Numai respectandu-se deziderat se asigura o productie eficienta De asemenea, trebuie sa se ia in considerare caracterul conventional al costului constant total , deoarece, pe termen lung toate categoriile de costuri sunt variabile. Rezulta ca volumul total al costurilor , in marime absoluta, se modifica pe masura cresterii sau scaderii productiei raman constante costurile pe unitatea fizica de produs vandut

Costurile produselor sau serviciilor sunt analizate de decidenti prin abstractizare , in sensul ca , pentru optimizarea raporturilor dintre costuri , unitatile produse , preturile practicate si profitul obtinut , se poate recurge fie la alinierea unor functii matematice de tip analitic , fie la tehnici de simulare fizice Aceasta depinde de obiectivele strategiei de piata a firmei , care difera in orice perioada pe care o traverseaza intreprinderea

In perioadele rentabile , obiectivele principale ale strategiei de piata ale unei intreprinderi pot fi : dezvoltare activitatii , patrunderea pe noi piete , retehnologizarea etc.

In perioadele cu activitate nerentabila , astfel de obiecte principale pot fi : vietuirea intreprinderii pe o anumita piata ; restrangerea activitatii ; schimbarea bunului de productie ; contracararea concurentei ; reducerea costurilor etc.

Maximizarea variabilelor decizionale se realizeaza prin analize complexe ale eficacitatii costurilor activitatilor de marketing in ansamblu , acestea depinzand de programul de marketing ce urmeaza a fi implementat Orice program de marketing are o functie dubla , respectiv influentarea vanzarilor si a costurilor firmei , generate de produsul in cauza In acest context , specialistii au pus un accent deosebit pe specificitatea cheltuielilor cu promovarea si a costurilor de distributie

-Nivelul optim al costurilor cu promovarea se determina cu sporirea cheltuielilor efectuate pentru astfel de actiuni pana in punctul in care rata de schimbare a vanzarilor sau a veniturilor devine egala cu rata de schimbare a costului activitatilor promotionale Principiul optimalitatii , care se aplica in acest caz , impune stoparea cheltuielilor atunci cand o unitate monetara aditionala cheltuita pentru promovare determina cresteri mai mici ale venitului total

-La randul lor , costurile de distributie genereaza analize speciale pe care trebuie sa le realizeze decidentii Scopul principal al acestor analize este acela de a fundamenta adecvat cheltuielile de distributie , in functie de cine anume le va suporta : firma in cauza , comparatorii , sau pozitii intermediare intre aceste extreme In toate cazurile , cheltuielile cu distributia se vor reflecta in preturile platite de comparatori , dar acest fapt are consecinte diferite pentru intreprindere , potrivit deciziei privitoare la strategia de distributie

- Pretul - concept si functii Pretul bunurilor si serviciilor trebuie plasat in contextul redistribuirii acestora , care se mai numeste si proces de schimb Orice astfel de proces presupune continua evaluare a fiecarui bun sau serviciu , in parte

Procesul de evaluare a bunurilor si serviciilor consta in aprecierea utilitatii acestora ( capacitatea de a satisface anumite nevoi ) , prin comparatii cu alte bunuri / servicii , in contextul resurselor de care dispun consumatorii Cel mai adesea , dar nu intotdeauna , aceasta evaluare se face in expresie baneasca , raportata la o cantitate bine precizata fizica , a bunului / serviciului respectiv

In timp , pretul s-a bucurat de acceptiuni dintre cele mai diferite : expresie directa a valorii (exprimata , de regula in forma baneasca ) ; plata pentru a obtine un bun / serviciu; instrument de schimb ; valoarea tuturor " sacrificiilor " facute de cumparator ; cost plus profit si taxe ; rezultat al confruntarii cererii cu oferta ; sistem complex de semnale informationale , ce guverneaza sistemele de distributie a unei oferte de limitate ; sistem de reglare intre procesul productie si cel de consum etc.

Bibliografie:

1.Bacanu Bogdan "Management strategic" , editura Transilvania Brasov, 1996

2.Blaga Ionel , Coralia Angelescu, Gheorghe Apostol "Economia Politica ", Editura Economica , 1995

3.Balaure Virgil "Marketing", Editura

4.Balaure Virgil "Tehnici promotionale" , Editura Uranus , 1999

5.Ioancica Maria "Economia Serviciilor ", Editura Uranus Bucuresti, 2000

6.Ispas Ana "Marketing Turistic ", Editura

7.Kotler Philip "Managementul Marketingului ", Editura Teora , 1999

8.Kotler Philip "Principiile Marketingului " , Editura Lefter Constantin "Marketing " (vol I, vol II ) , Editura Transilvania Brasov, 2000

9.Minciu Rodica "Economia Turismului " ,Editura Uranus Bucuresti, 2000

10.Neagu Vasile "Managementul turistic si al serviciilor turistice ", Ed Sylvi, 2000

11.Stanciulescu G. "Managementul agentiei de turism" , Ed ASE Bucuresti 2000

12.Stanciulescu G. "Managementul operatiunilor de turism", Editura ASE , 2002

13.Stanciulescu G. "Tehnica operatiunilor de turism", Ed ALL Educational, 1998

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2010
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
33 pagini
Imagini extrase:
33 imagini
Nr cuvinte:
12 520 cuvinte
Nr caractere:
66 356 caractere
Marime:
45.36 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Turism si alimentatie
Data publicare:
17.07.2017
Structură de fișiere:
  • Stabilirea politicii de pret.doc
Predat:
Grup Scolar Industrial Stefan Procopiu din Vaslui
Profil:
Servicii
Profesorului:
Tataru Sebastian

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Succesul de piata al marfurilor depinde, in masura semnificativa, de elaborarea unei politici de...
Pretul reprezinta cea mai flexibila dintre componentele a mixului de marketing. Acesta poate fi...
Ceea ce m-a determinat sa aleg aceasta tema este faptul ca imi doresc sa continui studiile in...
17.1.Pretul ca variabila in mixul de marketing. Particularitatile formarii politicii de pret la...
Indiferent de natura activitatilor de comunicare, de omogenitatea sau eterogenitatea tehnicilor...
Sus!