Stabilirea politicii de preț

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

1.APLICAREA POLITICII DE MARKETING 3
1.1 Costurile întreprinderii si preturile pieţii 3
1.2 Structura preţului Pragul de rentabilitate 9
1.3 Preţul - instrument de marketing 10
1.4 Determinarea preturilor 11
2.SELECTAREA STRATEGIILOR OPTIME DE PRET 16
2.1 Alternative ale preturilor de baza 16
2.2 Preţul si consumatorii 21
2.3 Practici de marketing in domeniul preturilor 25
2.4 Strategia de preţ si politica preturilor 25
Concluzii 34

Extras din atestat:

Fără a intra in detalii pur economice , se apreciază ca este necesara , mai întâi , delimitarea conceptuala a costurilor si a preturilor produselor si serviciilor Aceasta distincţie este vitala pentru politica de preţ , ca element al aplicării ştiinţei marketingului , deoarece permite folosirea preţului ca instrument in relaţii de piaţa

Mai mult, aceasta clarificare este importanta fiindcă da răspuns la o întrebare esenţiala, respectiv privind măsura folosirii costurilor si a preţurilor ca variabile controlabile ale pieţii

In aceasta perspectiva, se observa ca aceste concepte - cost si preţ - au poziţii diferite, prin prisma posibilităţilor lor de folosire de către decidenţii de la nivelul conducerilor. Costurile, pana la un punct , sunt variabile total controlabile pentru orice întreprindere, in timp ce preturile introduc deja un element de hazard, deoarece ele se utilizează pe piaţa, intr-un mediu concurenţial, si oarecum independent de costurile similare asociate firmelor competitoare. CAP.1:APLICAREA POLITICII DE MARKETIG 1.1 Costurile întreprinderii si preturile pieţii

- Costul - componente si specificitate In privinţa definiţiei , specialiştii sunt unanimi in a considera costurile ca fiind cheltuielile efectuate pentru cererea si vânzarea unui anumit produs sau serviciu Aplicaţiile costurilor de marketing vizează , in principal , determinarea riguroasa a sensibilităţii lor fată de amplificarea numărului de unităţi fizice produse si vândute Prin această prismă se combina următoarele categorii de costuri: costul total, care se compune din costul fix si costul variabil total; costul mediu, care, la rândul său este format din costul mediu si costul variabil mediu

Decidenţii trebuie sa aibă in vedere că intre costurile medii si costurile unei unităţi adiţionale exista o strânsa o interacţiune In esenţă , costul mediu trebuie sa scadă sursa producerii unor cantităţi mai mari , ceea ce presupune ca, efectiv , costurile unităţii adiţionale sa fie mai reduse decât costul mediu. Numai respectându-se deziderat se asigura o producţie eficientă De asemenea, trebuie sa se ia in considerare caracterul convenţional al costului constant total , deoarece, pe termen lung toate categoriile de costuri sunt variabile. Rezulta ca volumul total al costurilor , in mărime absoluta, se modifica pe măsura creşterii sau scăderii producţiei rămân constante costurile pe unitatea fizica de produs vândut

Costurile produselor sau serviciilor sunt analizate de decidenţi prin abstractizare , in sensul că , pentru optimizarea raporturilor dintre costuri , unităţile produse , preturile practicate si profitul obţinut , se poate recurge fie la alinierea unor funcţii matematice de tip analitic , fie la tehnici de simulare fizice Aceasta depinde de obiectivele strategiei de piaţă a firmei , care diferă in orice perioada pe care o traversează întreprinderea

In perioadele rentabile , obiectivele principale ale strategiei de piaţa ale unei întreprinderi pot fi : dezvoltare activităţii , pătrunderea pe noi pieţe , retehnologizarea etc.

In perioadele cu activitate nerentabila , astfel de obiecte principale pot fi : vieţuirea întreprinderii pe o anumita piaţă ; restrângerea activităţii ; schimbarea bunului de producţie ; contracararea concurentei ; reducerea costurilor etc.

Maximizarea variabilelor decizionale se realizează prin analize complexe ale eficacităţii costurilor activităţilor de marketing in ansamblu , acestea depinzând de programul de marketing ce urmează a fi implementat Orice program de marketing are o funcţie dubla , respectiv influenţarea vânzărilor si a costurilor firmei , generate de produsul in cauza In acest context , specialiştii au pus un accent deosebit pe specificitatea cheltuielilor cu promovarea si a costurilor de distribuţie

-Nivelul optim al costurilor cu promovarea se determina cu sporirea cheltuielilor efectuate pentru astfel de acţiuni pana in punctul in care rata de schimbare a vânzărilor sau a veniturilor devine egala cu rata de schimbare a costului activităţilor promoţionale Principiul optimalităţii , care se aplica in acest caz , impune stoparea cheltuielilor atunci când o unitate monetara adiţională cheltuita pentru promovare determina creşteri mai mici ale venitului total

-La rândul lor , costurile de distribuţie generează analize speciale pe care trebuie sa le realizeze decidenţii Scopul principal al acestor analize este acela de a fundamenta adecvat cheltuielile de distribuţie , in funcţie de cine anume le va suporta : firma in cauza , comparatorii , sau poziţii intermediare intre aceste extreme In toate cazurile , cheltuielile cu distribuţia se vor reflecta in preturile plătite de comparatori , dar acest fapt are consecinţe diferite pentru întreprindere , potrivit deciziei privitoare la strategia de distribuţie

- Preţul - concept si funcţii Preţul bunurilor si serviciilor trebuie plasat in contextul redistribuirii acestora , care se mai numeşte si proces de schimb Orice astfel de proces presupune continua evaluare a fiecărui bun sau serviciu , in parte

Procesul de evaluare a bunurilor si serviciilor consta in aprecierea utilităţii acestora ( capacitatea de a satisface anumite nevoi ) , prin comparaţii cu alte bunuri / servicii , in contextul resurselor de care dispun consumatorii Cel mai adesea , dar nu întotdeauna , aceasta evaluare se face in expresie băneasca , raportata la o cantitate bine precizata fizica , a bunului / serviciului respectiv

In timp , preţul s-a bucurat de accepţiuni dintre cele mai diferite : expresie directa a valorii (exprimata , de regula in forma băneasca ) ; plata pentru a obţine un bun / serviciu; instrument de schimb ; valoarea tuturor ” sacrificiilor ” făcute de cumpărător ; cost plus profit si taxe ; rezultat al confruntării cererii cu oferta ; sistem complex de semnale informaţionale , ce guvernează sistemele de distribuţie a unei oferte de limitate ; sistem de reglare intre procesul producţie si cel de consum etc.

Bibliografie:

1.Bacanu Bogdan "Management strategic" , editura Transilvania Brasov, 1996

2.Blaga Ionel , Coralia Angelescu, Gheorghe Apostol "Economia Politica ", Editura Economica , 1995

3.Balaure Virgil "Marketing", Editura

4.Balaure Virgil "Tehnici promotionale" , Editura Uranus , 1999

5.Ioancica Maria "Economia Serviciilor ", Editura Uranus Bucuresti, 2000

6.Ispas Ana "Marketing Turistic ", Editura

7.Kotler Philip "Managementul Marketingului ", Editura Teora , 1999

8.Kotler Philip "Principiile Marketingului " , Editura Lefter Constantin "Marketing " (vol I, vol II ) , Editura Transilvania Brasov, 2000

9.Minciu Rodica "Economia Turismului " ,Editura Uranus Bucuresti, 2000

10.Neagu Vasile "Managementul turistic si al serviciilor turistice ", Ed Sylvi, 2000

11.Stanciulescu G. "Managementul agentiei de turism" , Ed ASE Bucuresti 2000

12.Stanciulescu G. "Managementul operatiunilor de turism", Editura ASE , 2002

13.Stanciulescu G. "Tehnica operatiunilor de turism", Ed ALL Educational, 1998

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Stabilirea politicii de pret.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2010
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
33 pagini
Imagini extrase:
33 imagini
Nr cuvinte:
12 520 cuvinte
Nr caractere:
66 356 caractere
Marime:
45.36KB (arhivat)
Publicat de:
Constantina Chirila
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Turism și Alimentație
Predat:
Grup Scolar Industrial Stefan Procopiu din Vaslui
Profil:
Servicii
Profesorului:
Tataru Sebastian
Sus!