Servirea preparatelor de baza - fripturi

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

CUPRINS
CAPITOLUL I 3
1.SERVIREA PREPARATELOR DE BAZA 3
2.Caracteristici 3
3.Primirea comenzilor si transmiterea la sectii 4
4.Preluarea de la sectii a preparatelor servite ca intrare 5
5.SERVIREA PREPARATELOR DE BAZA 6
6. Sisteme de servire pentru fripturi 8
7.Friptura montata pe platou 10
8..Debarasarea meselor 12
CAPITOLUL II 13
1.Norme de protectie a muncii, de igiena si PSI care trebuie cunoscute si respectate intr-o unitate de alimentatie: 13
Reglementari legale in vigoare privind normele de protectia muncii 13
2.Legislatia pentru protectia muncii: 14
3.Regulile de igiena 14
4.Reguli de igiena indviduala 14
5.Consecintele nerespectarii regulilor de igiena 16
6.Aplicarea regulilor de igiena corporala 17
7.Adecvarea tinutei capilare si respectarea igienei specific 17
8.Respectarea igienei mainilor si unghiilor 18
BIBLIOGRAFIE : 19

Extras din atestat:

CAPITOLUL I

1.SERVIREA PREPARATELOR DE BAZA

Preparate de baza deoarece, spre deosebire de cele care se servesc ca prim fel, au o structura complexa si o valoare nutritiva mai ridicata. Aceste preparate, pe langa legume, contin carne si alte adaosuri care asigura organismului substantele de care acesta are nevoie pentru crestere, dezvoltare si desfasurarea normala a activitatilor fizice si psihice.

Clasificarea preparatelor de baza se face in functie de tratamentul termic aplicat, materia prima si adaosul folosit.

Din aceste preparate de baza fac parte mancarurile

-de legume cu carne,

-cu carne,

- sos si garnituri de legume,

- din carne toccata-.

2.Caracteristici

Locul preparatelor de baza in meniu

In categoria preparatelor culinare ca intrare in meniu pot fi incluse: gustarile, antreurile, salatele diferite si minuturile. Ele sunt preparate care servesc in cantitati mici si in sortimente variate, la inceputul fiecarei mese, avand menirea ca impreuna cu bauturile aperitiv ce le insotesc sa dewschida apetitul consumatorilor.

La servirea preparatelor culinare ca intrare in meniu se respecta urmatoarele etape:

-Recomandarea preparatelor culinare ca intrare in meniu

-Luarea comenzii si transmiterea la sectii

-Preluarea de la sectie a preparatelor culinare ca intrare in meniu

-Servirea preparatelor culinare ca intrare in meniu

- Debarasrea meselor

Preparate servite ca intrare in meniu

Preparatele culinare se recomanda in servire in functie de masa servita, etapa zilei (dimineata, pranz, seara), tipul de masa (mic dejun, cina, masa obisnuita, masa organizata).

Preparatele se grupeaza in meniuri, incepand cu cele mai usoare care asigura intrarea in meniu, continund cu preparate care asigura satietatea organismului dupa cum urmeaza: preparate servite ca intrare in meniu (gustari, antreuri), preparate lichide, preparate culinare din peste, preparate de baza, deserturi.

3.Primirea comenzilor si transmiterea la sectii

In vederea primirii comenzii, chelnerul preia blocnotestul in palma stanga si creionul sau pixul in mana dreapta, se apropie de cel care conduce masa sau de cel care l-a solicitat stand in picioare, in partea stanga a acestuia. In timpul primirii comenzii, chelnerul trebuie sa fie calm, politicos, sad ea toate explicatiile cerute, sa ajute prin recomandari corecte si competente la alcatuirea meniului, notand cu atentie comanda primita.

In cazul in care numarul consumatorilor este mare si preparatele sunt variate, se va lua nota, folosindu-se o insemnare propie, astfel la aducerea comenzii sa se evite intrebarea ,,cine a dorit'' . Un anumit preparat sau bautura.

Dupa primirea comenzii ospatarul va repeat verbal ceea ce si-a notat.

Repetarea verbala are ca scop:

- stabileste exact comanda pentru care s-a pronuntat consumatorul;

- creeaza o atmosfera de apropiere intre consumatori si personalul de servire.

In functie de meniul comandat, chelnerul va efectua operatiile de complectare a mise-en-place-ului cu obiectele care lipsesc si sunt necesare consumarii preparatelor comandate. In cazul in care paharele au fost asezate cu gura in jos, in acest moment vor fi intoarse cu gura in sus.

Comenzile primate de la consumatori se transmit la sectii prin intermediul bonurilor de marcaj sau al tichetelor, emise de aparate speciale de marcat.

Dupa ce a primit comanda, chelnerul se retrage la consola sau la oficiu pentru a intocmi bonurile de marcaj sau pentru a inregistra comanda la aparatul de marcat.

Bibliografie:

1.Ospatar Cristian Dinca

2. Tehnica servirii consumatorilor S. Stravrositu E. Dobrescu

3. Tehnician in gastronomie cl. XI Constanta Brumar

4. Turism si Alimentatie cl. IX Stefania Mihai

5. Turism si Alimentatie cl. X Constanta Brumar

6. Organizator Bamqueting cl.XI Constanta Brumar

7. Organizator Bamqueting cl.XII Constanta Brumar

8.HACCP Pratique S. Etienne

9. HACCP Methode et cas pratique

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2019
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
3 509 cuvinte
Nr caractere:
19 787 caractere
Marime:
1.07 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Turism si alimentatie
Data publicare:
25.11.2020
Structură de fișiere:
  • Servirea preparatelor de baza - fripturi.docx
Predat:
liceul tehnologic de turism si alimentatie din Arieseni
Profesorului:
Negrea Dana Angelica
Te-ar putea interesa și:
CAPITOLUL I 1.MICUL DEJUN Micul dejun este, prin traditie, mai curand o masa britanica decat una...
1.PREGATIREA SALONULUI PENTRU SERVIREA CONSUMATORILOR In vederea asigurarii conditiilor necesare...
Pe parcursul istoriei, bucataria romaneasca parcurge etapele dezvoltarii societatii, ea este...
Am considerat necesara realizarea lucrarii pornind de la dinamica vietii cotidiene care...
Carnea de vanat utilizata ca materie prima pentru preparate culi-nare provine de la pasari...
Sus!