Politica de promovare și comercializare a produsului turistic

Previzualizare atestat:

Extras din atestat:

Am ales ca temă de studiu pentru lucrarea mea de atestat “Politica de promovare și comercializare a produsului turistic” deoarece mi se pare o temă interesantă de dezbătut, dat fiind faptul că în ziua de azi, în domeniile pe care aș dori să le frecventez în viitor, respectiv marketingul, domeniul afacerilor, și al economiei, avem o mare nevoie de comunicare și de strategii promoționale, pentru o mai bună dezvoltare economică, atât pe plan personal, cât și la nivel de instituție sau national. Ca un punct important al comunicării în domeniul economic și al serviciilor, am fixat discuția pe tema ‘’Comunicarea evenimentului’’. Domeniul serviciilor în sine este bazat pe evenimente, acestea constituind produsul acestui domeniu; astfel, pentru dezvoltarea domeniului serviciilor este necesară o bună promovare a produsului. Datorită acestui fapt, pot spune că am ales astfel această temă de studiu, deoarece sunt interesat de strategiile de marketing, aplicate in domeniul servicilor.

Turismul este o industrie care beneficiază de previziuni extrem de optimiste pentru viitor, importanța acestuia devenind din ce în ce mai mare, atât la nivel mondial, cât și regional, național și local. Un alt aspect care trebuie subliniat vizează faptul că turismul, ca fenomen, dar și ca activitate, este unic în felul său tocmai prin acea dependență pe care o manifestă față de mediul înconjurător, mediul social și cel cultural, de valorile acestora. Din cauza acestei dependențe, turismul are un interes de necontestat în a le asigura durabilitatea.

De aceea, produsele turistice comercializate trebuie atent realizate astfel încât să nu afecteze mediul înconjurător și buna desfășurare a activităților turistice. Totodată, dezvoltarea unor produse turistice competitive duce la îmbunătățirea calității vieții și relansarea zonelor defavorizate.

Dezvoltarea competitivă a produselor turistice duce la crearea de noi locuri de muncă, atât direct - în sfera producerii și distribuției de servicii turistice - cât și indirect, prin efectul multiplicator asupra ramurilor conexe. Lansarea produselor turistice va conduce la efecte deosebite privind legăturile ce se vor realiza între gazde și turiști, raporturile între modul de a aprecia valorile și nivelul de trai dintre participanții la actul de turism, comunicare, schimburi de idei.

Ineditul unui produs turistic, competent conceput, condițiile existente, cultura oamenilor și a locurilor, dublate de ospitalitate, interes, motivație și aspirația spre mai bine, vor consacra dezvoltarea unui turism cu adevărat durabil. Localitățile în care se va desfășura produsul turistic astfel creat vor deveni spații unde se vor asambla toate elementele de dezvoltare durabilă locală.

Capitolul I. Produsul turistic

Într-o concepție integratoare, ca fenomen și proces economic, cei mai mulți specialiști privesc produsul turistic într-o viziune de sistem, drept un complex de bunuri și servicii, rezultat al intercondiționarii elementelor sale componente.1

1.1 Definiția produsului turistic

Conceptul de produs turistic se referă la un ansamblu de bunuri materiale și servicii capabile să satisfacă nevoile de turism ale unei persoane între momentul plecării și momentul sosirii în locul de plecare.

Produsul este „un ansamblu de atribute sau caracteristici fizice, chimice și de altă natură tangibilă, reunite într-o formă identificabilă”.

Un produs înseamnă tot ceea ce un vânzător oferă unui cumpărător în procesul de schimb. El poate fi definit ca “ un set de atribute tangibile și intangibile pe care un vânzător îl oferă potențialului client și care satisface nevoile sau dorințele acestuia”. 2

Din punct de vedere al turistului, „produsul turistic acoperă experiența completă de la plecarea de acasă și până la întoarcere”3.

Majoritatea specialiștilor definesc produsul prin ceea ce oferă unuia sau mai multor clienți. În această viziune el reprezintă un ansamblu de elemente tangibile și intangibile care procură anumite servicii căutate de unul sau mai mulți clienți bine precizați. Această definiție generală este perfect adaptabilă și în domeniul turistic. Astfel produsul turistic se definește ca fiind un ansamblu de bunuri materiale și servicii capabil să satisfacă nevoile de turism ale unei persoane între momentul sosirii și momentul plecării de la destinația turistică. De reținut, deci, că produsul turistic este constituit atât din bunuri materiale, cât și din servicii. Bunurile materiale menționate în această definiție se concretizează în cel puțin trei categorii de elemente:

- un patrimoniu de resurse naturale, culturale, artistice, istorice, arhitectonice, tehnologice, medicale etc, care formează cadrul fizic de bază și care vor manifesta o atracție pentru turiști, incitându-i la voiaje;

- anumite elemente de infrastructură sau echipamente care, deși nu generează motivația sau cererea de turism, contribuie în mod hotărâtor la satisfacerea acesteia (hoteluri, restaurante, terenuri sau săli de sport, de spectacol, de conferințe, etc.);

- unele facilități de acces legate de mijloacele de transport (adică de vehicule și căi de

comunicație) alese de turiști pentru a ajunge la obiectivele dorite.

Numeroși autori au fost preocupați de cercetarea conținutului produsului turistic:

1 Snack O., Op. Cit., pag. 338; Barbu Gh. (coord.), Op. Cit., pag. 26,90; Bran F., Marin D., Simon T., Op. Cit., pag. 67

2 Gherasim T., Gherasim D., Op. Cit., pag. 32

3 Gherasim T., Gherasim D., Op. Cit., pag. 33

- H. Medlik- înțelege prin produs turistic un amalgam de elemente tangibile și

intangibile, concentrate într-o activitate specifică și cu o destinație specifică;

- J. Krippendorf- consideră produsul turistic un mănunchi de elemente materiale și imateriale oferite consumului și care ar trebui să aducă unele foloase cumpărătorului, adică să-l satisfacă;

- E. Niculescu- consideră că produsul turistic poate fi definit ca o îmbinare de bunuri materiale și servicii oferite de personalul din activitățile turistice și cele adiacente, care punând în valoare elementele patrimoniului turistic și ale infrastructurii turistice și folosind avantajele create de infrastructura generală a țării sau a zonei respective și de cadrul instituțional, urmăresc satisfacerea unor motivații specifice și generale ale consumatorilor turistici.

Bibliografie:

1. Balaure V; Iacob Cătoiu; Călin Vegheș : Marketing turistic, Ed. Uranus, București, 2005

2. Briggs Susan , Successful web marketing for tourism and leisure, Editura KoganPage, London, 2001

3. Christopher J., Marketing for tourism, Editura F.T., Harlow, 2004

4. Epure Manuela; Daniel A.Gârdan; Iuliana, P.Geangu; Simona C.Gudei, cecetări de

marketing , Ed. Fundației România de Mâine, București, 2006

5. Gherasim Toader : Marketing turistic, Ed. Economică, București, 1999

6. Kotler Phillip, Principiile marketingului, Ed. Teora, București, 1998

7. Middleton, Victor T.C., Marketing in travel and tourism, BH, Londra, 2001

8. Olteanu Valerică; Cetină Ileana: Marketingul serviciilor, Ed. Expert, București, 1994

9. Patriche Dumitru, Elemente de Marketing Turistic, Ed. Global Media, Deva, 2000

10. Sasu Constantin; Andrieș Radu, Comunicarea integrată de marketing, F&F International, Gheorghieni, 2002

11. Stăncioiu, Aurelia, Strategii de marketing turistic, Ed. Economică, București, 2004

12. Stănculescu, Gabriela: Managementul Operațiunilor de turism, Ed. All Beck, București, 2003

13. Stoina Cristian, Spânu Mădălina, Turism și marketing turistic, Ed. Fundației România de Mâine, București, 2003

14. Stone Bob; Jacobs Ron, Metode de succes în marketingul direct, Ed. ARC, București, 2000

15. www.house-of-dracula.com

16. www.poiana-brasov.ro

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politica de promovare si comercializare a produsului turistic.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
23 pagini
Imagini extrase:
23 imagini
Nr cuvinte:
7 227 cuvinte
Nr caractere:
40 496 caractere
Marime:
188.70KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Turism și Alimentație
Predat:
la liceu
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Sus!