Politica de promovare si comercializare a produsului turistic

Previzualizare atestat:

Extras din atestat:

Am ales ca tema de studiu pentru lucrarea mea de atestat "Politica de promovare si comercializare a produsului turistic" deoarece mi se pare o tema interesanta de dezbatut, dat fiind faptul ca in ziua de azi, in domeniile pe care as dori sa le frecventez in viitor, respectiv marketingul, domeniul afacerilor, si al economiei, avem o mare nevoie de comunicare si de strategii promotionale, pentru o mai buna dezvoltare economica, atat pe plan personal, cat si la nivel de institutie sau national. Ca un punct important al comunicarii in domeniul economic si al serviciilor, am fixat discutia pe tema ''Comunicarea evenimentului''. Domeniul serviciilor in sine este bazat pe evenimente, acestea constituind produsul acestui domeniu; astfel, pentru dezvoltarea domeniului serviciilor este necesara o buna promovare a produsului. Datorita acestui fapt, pot spune ca am ales astfel aceasta tema de studiu, deoarece sunt interesat de strategiile de marketing, aplicate in domeniul servicilor.

Turismul este o industrie care beneficiaza de previziuni extrem de optimiste pentru viitor, importanta acestuia devenind din ce in ce mai mare, atat la nivel mondial, cat si regional, national si local. Un alt aspect care trebuie subliniat vizeaza faptul ca turismul, ca fenomen, dar si ca activitate, este unic in felul sau tocmai prin acea dependenta pe care o manifesta fata de mediul inconjurator, mediul social si cel cultural, de valorile acestora. Din cauza acestei dependente, turismul are un interes de necontestat in a le asigura durabilitatea.

De aceea, produsele turistice comercializate trebuie atent realizate astfel incat sa nu afecteze mediul inconjurator si buna desfasurare a activitatilor turistice. Totodata, dezvoltarea unor produse turistice competitive duce la imbunatatirea calitatii vietii si relansarea zonelor defavorizate.

Dezvoltarea competitiva a produselor turistice duce la crearea de noi locuri de munca, atat direct - in sfera producerii si distributiei de servicii turistice - cat si indirect, prin efectul multiplicator asupra ramurilor conexe. Lansarea produselor turistice va conduce la efecte deosebite privind legaturile ce se vor realiza intre gazde si turisti, raporturile intre modul de a aprecia valorile si nivelul de trai dintre participantii la actul de turism, comunicare, schimburi de idei.

Ineditul unui produs turistic, competent conceput, conditiile existente, cultura oamenilor si a locurilor, dublate de ospitalitate, interes, motivatie si aspiratia spre mai bine, vor consacra dezvoltarea unui turism cu adevarat durabil. Localitatile in care se va desfasura produsul turistic astfel creat vor deveni spatii unde se vor asambla toate elementele de dezvoltare durabila locala.

Capitolul I. Produsul turistic

Intr-o conceptie integratoare, ca fenomen si proces economic, cei mai multi specialisti privesc produsul turistic intr-o viziune de sistem, drept un complex de bunuri si servicii, rezultat al interconditionarii elementelor sale componente.1

1.1 Definitia produsului turistic

Conceptul de produs turistic se refera la un ansamblu de bunuri materiale si servicii capabile sa satisfaca nevoile de turism ale unei persoane intre momentul plecarii si momentul sosirii in locul de plecare.

Produsul este ,,un ansamblu de atribute sau caracteristici fizice, chimice si de alta natura tangibila, reunite intr-o forma identificabila".

Un produs inseamna tot ceea ce un vanzator ofera unui cumparator in procesul de schimb. El poate fi definit ca " un set de atribute tangibile si intangibile pe care un vanzator il ofera potentialului client si care satisface nevoile sau dorintele acestuia". 2

Din punct de vedere al turistului, ,,produsul turistic acopera experienta completa de la plecarea de acasa si pana la intoarcere"3.

Majoritatea specialistilor definesc produsul prin ceea ce ofera unuia sau mai multor clienti. In aceasta viziune el reprezinta un ansamblu de elemente tangibile si intangibile care procura anumite servicii cautate de unul sau mai multi clienti bine precizati. Aceasta definitie generala este perfect adaptabila si in domeniul turistic. Astfel produsul turistic se defineste ca fiind un ansamblu de bunuri materiale si servicii capabil sa satisfaca nevoile de turism ale unei persoane intre momentul sosirii si momentul plecarii de la destinatia turistica. De retinut, deci, ca produsul turistic este constituit atat din bunuri materiale, cat si din servicii. Bunurile materiale mentionate in aceasta definitie se concretizeaza in cel putin trei categorii de elemente:

- un patrimoniu de resurse naturale, culturale, artistice, istorice, arhitectonice, tehnologice, medicale etc, care formeaza cadrul fizic de baza si care vor manifesta o atractie pentru turisti, incitandu-i la voiaje;

- anumite elemente de infrastructura sau echipamente care, desi nu genereaza motivatia sau cererea de turism, contribuie in mod hotarator la satisfacerea acesteia (hoteluri, restaurante, terenuri sau sali de sport, de spectacol, de conferinte, etc.);

- unele facilitati de acces legate de mijloacele de transport (adica de vehicule si cai de

comunicatie) alese de turisti pentru a ajunge la obiectivele dorite.

Numerosi autori au fost preocupati de cercetarea continutului produsului turistic:

1 Snack O., Op. Cit., pag. 338; Barbu Gh. (coord.), Op. Cit., pag. 26,90; Bran F., Marin D., Simon T., Op. Cit., pag. 67

2 Gherasim T., Gherasim D., Op. Cit., pag. 32

3 Gherasim T., Gherasim D., Op. Cit., pag. 33

- H. Medlik- intelege prin produs turistic un amalgam de elemente tangibile si

intangibile, concentrate intr-o activitate specifica si cu o destinatie specifica;

- J. Krippendorf- considera produsul turistic un manunchi de elemente materiale si imateriale oferite consumului si care ar trebui sa aduca unele foloase cumparatorului, adica sa-l satisfaca;

- E. Niculescu- considera ca produsul turistic poate fi definit ca o imbinare de bunuri materiale si servicii oferite de personalul din activitatile turistice si cele adiacente, care punand in valoare elementele patrimoniului turistic si ale infrastructurii turistice si folosind avantajele create de infrastructura generala a tarii sau a zonei respective si de cadrul institutional, urmaresc satisfacerea unor motivatii specifice si generale ale consumatorilor turistici.

Bibliografie:

1. Balaure V; Iacob Catoiu; Calin Veghes : Marketing turistic, Ed. Uranus, Bucuresti, 2005

2. Briggs Susan , Successful web marketing for tourism and leisure, Editura KoganPage, London, 2001

3. Christopher J., Marketing for tourism, Editura F.T., Harlow, 2004

4. Epure Manuela; Daniel A.Gardan; Iuliana, P.Geangu; Simona C.Gudei, cecetari de

marketing , Ed. Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti, 2006

5. Gherasim Toader : Marketing turistic, Ed. Economica, Bucuresti, 1999

6. Kotler Phillip, Principiile marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 1998

7. Middleton, Victor T.C., Marketing in travel and tourism, BH, Londra, 2001

8. Olteanu Valerica; Cetina Ileana: Marketingul serviciilor, Ed. Expert, Bucuresti, 1994

9. Patriche Dumitru, Elemente de Marketing Turistic, Ed. Global Media, Deva, 2000

10. Sasu Constantin; Andries Radu, Comunicarea integrata de marketing, F&F International, Gheorghieni, 2002

11. Stancioiu, Aurelia, Strategii de marketing turistic, Ed. Economica, Bucuresti, 2004

12. Stanculescu, Gabriela: Managementul Operatiunilor de turism, Ed. All Beck, Bucuresti, 2003

13. Stoina Cristian, Spanu Madalina, Turism si marketing turistic, Ed. Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti, 2003

14. Stone Bob; Jacobs Ron, Metode de succes in marketingul direct, Ed. ARC, Bucuresti, 2000

15. www.house-of-dracula.com

16. www.poiana-brasov.ro

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
23 pagini
Imagini extrase:
23 imagini
Nr cuvinte:
7 227 cuvinte
Nr caractere:
40 496 caractere
Marime:
188.70 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Turism si alimentatie
Data publicare:
07.06.2018
Structură de fișiere:
  • Politica de promovare si comercializare a produsului turistic.doc
Predat:
la liceu
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Politica promotionala - componenta fundamentala a politicii de marketing a firmei moderne...
Piata in continua dezvoltare a Romaniei ofera posibilitatea firmelor de turism de a oferi o mai...
Concept Majoritatea specialistilor definesc produsul prin ceea ce ofera unuia sau mai multor...
de dezvoltare foarte mare. Acesta se inscrie in sectorul tertiar al economiei nationale, fiind...
Denumite si "pachete" sau "programe" turistice, sau produse turistice...
Sus!