Forme de turism

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT.1
Cap.1. Caracteristicile sectorului turistic.3
Cap.2. Factorii dezvoltarii turismului.4
2.1. Factorii exogeni.5
2.2. Factorii endogeni.8
Cap. 3. Forme de turism.13
Cap. 4. Marile bazine turistice ale Terrei.20
4.1. Bazinele traditionale.23
4.2. Bazinele turistice noi.26
Cap. 5. Indicatorii circulatiei turistice.28
5.1. Tipuri de indicatori.29
5.2. Metodolologia statistica si sursele de informatii folosite in urmarirea circulatiei turistice.30
STUDIU DE CAZ : Programul unei excursii de 7 zile ,,SA NE CUNOASTEM TARA".32
CONCLUZII.36
BIBLIOGRAFIE.37
ANEXE.38

Extras din atestat:

ARGUMENT

Turismul, ca fenomen economic si social, a cunoscut dezvoltari spectaculoase, explozive in cea dea doua jumatate a secolului xx. Dorinta de a calatori si de a cunoaste lucruri noi este cunoscuta inca din antichitate, chiar daca la inceput aceste dorinte aveau ca scop principal razboiul, cuceririle de noi teritorii sau schimburile comerciale.

Poate primii care si-au dorit sa calatoreasca mult si au inlesnit calatoriile au fost vechii greci. Ei incheiau contracte de vizite reciproce,pretendeau oameni de aceeasi ocupatie, dobandind in acest fel siguranta calatoriei. Acest contract de vizitare se putea mosteni din tata in fiu.

Au fost antrenate mase relativ mari de oameni pentru vizitarea locurilor sfinte, bailor curative,a locurilor de desfasurare a jocurilor festive. Deosebit de importanta era circulatia spre baile curative la Roma, orasul avand 854 bai populare si 14 bai de lux. Primul ghid turistic apare la 1130, scris de Aimeri Picaud, un calugar francez.

De-a lungul timpului, incep sa se diversifice motivatiile de calatorie, conturandu-se tot mai mult activitatea de turism, determinata de actiuni religioase, folosirea bailor curative, deplasarile calfelor si studentilor catre centrele universitare, calatorii catre lumi noi etc. In paralel cu cresterea traficului de calatori, s-a dezvoltat si industria hoteliera, comunicatiile, transportul, activitati destinate turismului.

Transformarea circulatiei de calatori in turism propriu-zis a inceput o data cu secolul XIX si s-a manifestat, in primul rand, prin cresterea numarului de calatori englezi ce se indreptau in mod special in Franta, Elvetia, Italia. De-a lungul anilor, turismul a capatat diverse definitii, unele punand accent mai ales pe latura de agrement.

Astfel M. Peyromaure Deborg definea turismul ca fiind actiunea, dorinta, arta de a calatori pentru propria placere; in 1880 E-Guy Frenler preciza ca ,,turismul, in sensul modern al cuvantului, este un fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cunoasterea necesitatii de refacere a sanatatii si schimbare a mediului inconjurator, cultivarea sentimentului pentru frumusetile naturii, ca rezultat al dezvoltarii comertului, industriei, precum al perfectionarii mijloacelor de transport".

In sensul actual, turismul a capatat un continut mult mai complex din punct de vedere economic, social si spiritual.

Turismul prezinta ansamblul de masuri puse in aplicare pentru organizarea in desfasurarea unor calatorii de agrement sau in alte scopuri, realizate, fie prin intermediul unor organizatii, societati sau agenti specializati, fie pe cont propriu, pe o durata limitata de timp, precum si industria care concura la satisfacerea nevoilor turistice.

Competentele vizate in realizarea proiectului ,, Forme de turism" sunt:

UCG.Managementul calitatii

C1. Realizeaza planificarea calitatii proceselor si a produselor/serviciilor.

C2. Monitorizeaza calitatea proceselor si a produselor/serviciilor

C3.Imbunatateste calitatea proceselor si a produselor/serviciilor

UCG.Organizarea agentiei de turism

C 1. Analizeaza principalele componente ale structurii organizatorice

C2.Stabileste birourile si compartimentele ce formeaza structura tehnica a unei agentii de turism

C3.Coordoneaza activitatile ce se desfasoara in cadrul birourilor si compartiment

UCS .Politici si strategii de marketing in agentia de turism

C1. Elaboreaza politica de produs

C2. Stabileste politica de pret

C3.Coordoneaza politica de distributie si promovare

Capitolul 1

Caracteristicile sectorului turistic

Implicand atat sectorul public cat si cel privat, sectorul turistic necesita o dezvoltare sistematica in vederea asigurarii cresterii economice cat si a altor beneficii cum ar fi conservarea traditiilor si culturilor locale si protectia mediului. In plus, dezvoltarea concentrata a sectorului turistic promoveaza coexistenta pasnica a oamenilor facand parte din diferite culturi, contribuie in acelasi timp la amestecul dintre traditii, care intensifica toleranta si intelegerea.

Sectorul turistic este unul din cele mai importante segmente ale economiilor nationale si ale pietelor din toata lumea. In conformitate cu datele publicate de Organizatia Mondiala a Turismului, sectorul turistic este cel care furnizeaza cele mai multe locuri de munca din lume. Datorita efectelor sale pozitive asupra produsului intern brut (PIB - ului), a crearii de joburi si veniturilor din schimburi valutare si din taxe, sectorul turistic joaca un rol important in economia fiecarei tari.

Unul din motivele pentru care sectorul turistic este atat de important este faptul ca acesta are o influenta secundara pozitiva asupra unui numar de alte sectoare interconditionandu-se reciproc ca: transportul, vanzarea cu amanuntul, asupra constructiilor, sectorului bancar, telecomunicatiilor, asupra culturii si sporturilor. Cateva studii internationale au demonstrat ca sectorul turistic are un efect pozitiv asupra a mai mult de 20 de sectoare ale economiei, asa-numitii sateliti sau beneficiari sectoriali ai turismului.

Tipice pentru sectorul turistic sunt intreprinderile de afaceri mici si mijlocii, agentii de turism, hoteluri, restaurante cu un numar de angajati de la 10 la 25 de persoane. Cele mai multe din aceste intreprinderi afiseaza un grad ridicat de flexibilitate care le permite sa se adapteze fara dificultate schimbarilor pietei. Un alt avantaj este faptul ca ele creaza numeroase oportunitati de angajare.

Bibliografie:

1. Bebe Negoescu, Gheorghe Vlasceanu - Terra Geografie Economica, Edit. Teora, Bucuresti, 1998

2. Cipriana Sava - Strategii de dezvoltare a activitatii de turism, Edit. Eurostampa

3. Cristian Dinca, Rodica Matei, Stefania Petrescu - Manual pentru calificarea tehnician in turism, clasa a XI-a, filiera tehnologica, Edit. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2007

4. Niculina Apetrei - Repere in agentia de turism, Edit. Arhiepiscopiei Sucevei si Radautilor, Suceava, 2008

5. *** www.mturism.ro

6. *** www.infotravel.ro

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2011
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
46 pagini
Imagini extrase:
45 imagini
Nr cuvinte:
9 616 cuvinte
Nr caractere:
54 802 caractere
Marime:
6.30 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Turism si alimentatie
Data publicare:
07.08.2017
Structură de fișiere:
  • Forme de turism.doc
Predat:
Colegiul Alexandru cel Bun din Suceava
Profesorului:
Gagniuc Georgeta

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
In activitatea turistica interna si internationala se practica o gama larga de forme si...
Turismul (care implica idea alegeri deliberate a itinerariilor, a perioadei si a duratei...
Forma de turism poate fi definita prin aspectul concret pe care il imbraca asocierea/combinarea...
Formele de turism reflecta structura mediului care le-a generat, adica structura societatii...
Prin turism se intelege, in primul rand, ansamblul de activitati prin care omul isi petrece...
Sus!