Nu o singura data mi s-a intamplat ca, intrand intr-un magazin, sa vad o inscriptionare de genul "adaos comercial 30-50%". Ma intrebam mereu "de ce trebuie sa platesc vanzatorului un surplus de 30%, doar nu face nimic altceva decat sa-mi dea produsul de pe raft?". Si, totusi platim acest 30%.
Intr-o zi, discutand cu cineva despre lucrul acesta, intelocutorul meu m-a facut sa inteleg motivul, dar nu eram convins ca acesta era adevarul. Mi-a spus ceva legat de politica de distributie, notiune care nu imi era foarte clar delimitata, asa ca am hotarat sa aprofundez acest subiect in lucrarea de fata.
Am aflat ca, in primul rand, platesc pentru ca fabricantul se poate afla undeva la 5-6000 km distanta. Drumul pana acolo (timp si bani) este mai costisitor decat adaosul de 30%. Prin faptul ca reduc distanta dintre vanzator si cumparator, creeaza utilitate de timp si spatiu, altfel spus creeaza valoare. In al doilea rand, am aflat, ca platim pentru ca distribuitorul face mult mai multe lucruri pentru a ne deservi, pe langa acela ca ne da produsul de pe raft. Implicit are o multitudine de costuri, care, la o privire superficiala, par nesemnificative.
Scopul lucrarii este de a crea o perspectiva detaliata asupra modului de organizare si functionare a retelei de distributie.
CAP 1. NOTIUNI GENERALE DESPRE MARFURI
Clasificarea marfurilor
Marfa, ca produs al muncii, are o anumita valoare a carei marime este determinata de valoarea materiilor prime si auxiliare introduse in fabricare, de uzura aparatelor si a instalatiilor tehnologice folosite, de timpul de munca necesar pentru producerea ei, de valoarea ambalajelor folosite etc. Toate acestea, insumate, determina valoarea marfii si se exprima prin pret.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.