Comercializarea produselor turistice în agenția de turism SC Patytour SRL

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT
CAPITOLUL I. PREZENTAREA AGENŢIEI DE TURISM
1.1 Fisa de prezentare
1.2 Structură organizatorică a agenţiei
1.2.1 Organigramă agenţiei de turism
1.2.2 Fişele posturilor diferitelor funcţii
1.3 Prezentarea activităţii economico-financiare a agenţiei
1.4.Tendinte si previziuni
CAPITOLUL II. CONCEPEREA PRODUSULUI TURISTIC
2.Promovarea produselor si serviciilor
2.1.Identificarea nevoilor si asteptarilor clientilor
2.1.1. Tipuri de nevoi ale clientilor
2.1.2. Tehnici de comunicare attractive
2.1.3. Prestarea serviciilor clientilor
CAPITOLUL III. COMERCIALIZAREA PRODUSULUI TURISTIC
PROTECTIA SI SECURITATEA TURISTULUI
BIBLIOGRAFIE
ANEXE

Extras din atestat:

ARGUMENT

Acest proiect pentru certificarea competenţelor profesionale,nivelul 3 calificarea „Tehnician în Turism”, este structurat în 3 părţi şi relatează tema „ Comercializarea produselor turistice în agenţia de turism S.C. PATYTOUR S.R.L.

SCOPUL LUCRĂRII: Denumirea temei “COMERCIALIZAREA PRODUSELOR TURISTICE IN AGENTIA DE TURISM S.C. PATYTOUR S.R.L.” conform criteriilor de performanţă în condiţiile de aplicabilitate date de SPP pentru calificarea tehnician în turism.

OBIECTIVE :

Titlul unităţii: 9. Mediul concurenţial al afacerii

Competenţă 1:Analizează concurenţa pe piaţă

Titlul unităţii: 11. Planificarea operaţională

Competenţă nr.1: Analizează structura organizatorică a unităţii economice

Titlul unităţii:19. Oferta de produse şi servicii în cadrul agenţiei de turism

Competenţă 2: Concepe produse turistice

Competenţă 3: Realizează comercializarea şi promovarea produselor turisti ce

Am ales tema "Promovarea produselor de turism în agenţia de turism S.C. PATYTOUR S.R.L.", întru cât agenţia de turism este un factor important în asigurarea circulaţiei turistice.Fără acestea, nu poate fi vorba de turism, ţara nu ar fi cunoscută nici pe plan intern nici pe plan internaţional iar calitatea serviciilor nu ar putea fi la nivelul cerut de clienţi.Agenţia de turism, este cea care asigură rolul de intermediar între agenţii economici şi prestatorii direcţi de servicii şi turişti.Ea asigură securitatea turiştilor de la şi spre destinaţie, asigură posibilitatea turiştilor de a intră în contact cu ofertele prestatorilor de servicii interni şi internaţionali şi modalitatea de a intra în posesia acestora prin pachete de produse turistice diverse.Aceste pachete de servicii asigură în acelaşi timp şi dezvoltarea economică şi socială a tuturor zonelor ţării prin venturile obţinute din exploatarea turistică a zonei.

Agroturismul este o ramură noua şi foarte căutată a turismului de agrement de către categoriile sociale cu venituri mari, provenite din centre urbane aglomerate şi populate.

Astăzi turismul doreşte relaxarea în mediul natural nepoluat, să aibă legătură strânsă cu natură dar să nu renunţe la confort, să mănânce produse naturale dar prezentate elegant, să se odihnească dar să petreacă timpul atractiv, să poată folosi tehnica audio-video, să practice sport, să-şi satisfacă hobby-urile şi să revină la modul de viaţă rustic fără să piardă totuşi nimic din facilităţile vieţii moderne.

Toate aceste cerinţe sunt oferite de agroturism care se practică în toate zonele ţării, prestatorii fiind organizaţi în asociaţia ANTREC(Asociaţia Naţională de Turism Rural Ecologic şi Cultural).Această asociaţie pune la dispoziţie agenţiilor de turism din ţara şi străinătate toate localizările pensiunilor şi fermelor agroturistice precum şi ofertă obiectivelor antropice şi naturale ale zonei.Statul a sprijinit dezvoltarea acestor forme de turism prin facilităţi economice şi fiscale.

Integrarea turistică europeană, în curs de realizare, are ca scop dezvoltarea turismului, concomitent cu protecţia mediului şi creşterea calităţii serviciilor. În acest scop, direcţiile actuale ale politicii turismului urmăresc îmbunătăţirea controlului şi a formalităţilor la frontieră, a controlului traficului aerian; protecţia mediului; perfecţionarea pregătirii profesionale; a calităţii serviciilor. Latură economică de mare miză şi de importante disponibilităţi, turismul românesc, îşi evaluează serios şansele de lansare şi implicit de a deveni componenţa activă şi dinamizatoare. Reuşită revenirii turismului ar antrena efecte pozitive globale ca: resurse elementare, echilibrarea balanţei de plăti, mărirea numărului de locuri de muncă, amenajarea teritoriului şi reabilitarea imaginii internaţionale dar şi stoparea procesului de marginalizare a României în politica mondială.

Optimismul care stă la bază ideii regenerării rapide a turismului românesc este întreţinut de luarea în considerare a unor avantaje comparative care vizează: ofertă turistică complexă, variată şi generoasă prin:

„Componenta sa naturala”: peisajele miraculoase, configuraţia geografică, condiţiile meteorologice favorabile (frecvenţă redusă a fenomenelor negative, absenţa temperaturilor excesive) valoarea terapeutică a unor factori naturali (ape minerale, nămoluri curative, componenţa aerului etc.), floră şi faună.

„Componenta antropica” (vestigii de cultură şi civilizaţie, monumente şi obiecte de artă laică sau religioasă, muzee, elemente de etnografie şi folclor de mare oraginalitate). Cele două componente constituie elemente de atractivitate ale ofertei turismului românesc, premise ale practicării tuturor formelor de turism de sejur (litoral, munte, cură), vânătoare şi pescuit, turism itinerant cu valenţe culturale, turism profesional etc. Caracterul de unicat şi originalitate a multora dintre resursele enumerate (Deltă Dunării, Mănăstirile din Bucovina etc.) sporesc şansele unei valorificări superioare a ofertei.

Racordarea turismului românesc la circuitul turistic internaţional presupune capacitatea acestuia de a primi şi satisface o cerere străină care are deja gusturi şi obiceiuri foarte exigenţe de confort, securitate, calitate, echipamentelor şi serviciilor. Normele de referinţă, sunt, deci, cele internaţionale şi pot în materie de cazare, alimentaţie, tehnologie să cunoască diferenţe considerabile, calificate adesea ca scandaloase faţă de condiţiile tradiţionale din ţările receptoare.

Dezavantajele sunt generate de: volumul şi calitatea necorespunzătoare ale structurilor de primire (echipamente de cazare uzate, lipsă de confort şi igiena a multora dintre ele, plaje neiangrijite, insuficienţă şi varietatea redusă a dotărilor de agrement, amenajărilor pentru practicarea sporturilor de iarnă, slabă diversitate a programelor de agrement şi de animaţie etc.)

În motivarea alegerii României ca destinaţie turistică, centrul de greutate îl reprezintă elementele atractive ale ofertei, cele funcţionale fiind acceptate ca suport pentru a beneficia de primele şi creând adesea nemulţumiri.

Capitolul I. PREZENTAREA S.C. PATYTOUR S.R.L.

1.1 FISA DE PREZENTARE A AGENŢIEI DE TURISM

Agenţia de turism S.C. PATYTOUR S.R.L., este o societate cu răspundere , cu sediul in str. Unirii nr.12, Registrul Comerţului sub numărul J13/2518/93 Cod Fiscal : 3959306 cu un capital social de 200.000$, de asociat unic .Dordea Petre are Certificatul de Turism Categoria A 4076/14.071999.

Societatea are cuprins obiectul general de activitate, activităţi de intermediere, agenţii economici prestatori direcţi de servicii turistice. Societatea are scop lucrativ, procura călătorilor titluri de transport, servicii hoteliere pentru efectuarea sejurului. Orice voiaje cu titlu lucrativ trebuie acreditate, sa acţioneze in calitate de corespondent al agenţiei, sub responsabilitatea acesteia.

Obiectul de activitate S.C. PATYTOUR S.R.L. organizeaza producţia, ofera comercializarea unor pachete de servicii turistice componente ale acestora vânzarea unor servicii turistice izolate.

Societatea are filiale, agenţii de turism deschise : Bucureşti, str. Nuferilor3, Sector 1, Braşov- str. Gării nr.6, Cluj str.Unirii nr.1, Bacău str. Cel nr.68. Sediile sunt proprietatea firmei, dotate cu echipamente tehnice: calculatoare, fax, telefoane, xerox color, case de marcat, sisteme de securitate, camere de luat vederi pentru supraveghere, computere conectate la internet reţea, mijloace de transport, fiecare are in dotare autocare NEOPLAN de 40 de locuri cu aer condiţionat, bucătărie grup sanitar, TV, video, 6 microbuze de 15 locuri.

Operaţiunile tehnice ale agenţiei de voiaj S.C. PATYTOUR S.R.L.:

€ Vânzarea de bilete pentru orice mijloc de transport terestru, maritim aerian(servicii izolate simple compuse de transport). presupune cunoaşterea tarifelor, cunoaşterea orarelor de serviciu ale diferitelor mijloace de transport, efectuarea inventarului biletelor vândute, vărsarea sumelor încasate transportorului(comisionul).

€ Vânzarea de servicii turistice izolate: servicii de primire(„meeting”, „transfer”) care constau in punerea la dispoziţia clienţilor a unui mijloc de transport.Voiajul grup este conceput primul din punct de vedere al itinerariului, preţului(costul optim) după care cel de participare pe turistică.Clienţii plătesc taxe de participare, au dreptul la toate serviciile înscrise programul de voiaj, exceptând serviciile facultative, adică cele care nu sunt cuprinse taxele de participare pe care clientul le poate obţine in timpul voiajului, plătind separat.Organizarea unui voiaj, elaborarea unui deviz estimativ pentru determinarea preţului de vânzare, pregătirea, furnizarea tuturor serviciilor de transport, spre primire de agenţie, emiterea titlurilor (bilete definitive, bonuri de schimb) pentru serviciile de transport, de primire de agenţie.Concomitent are loc vânzarea unor servicii complementare: serviciul de schimb valutar, repartizări, emiterea de travelers cheques); serviciul de expediere a bagajelor (cu fiecare mijloc de transport); serviciul de asigurări (emiterea de poliţe de asigurare a bagajelor, asigurarea riscurilor navigaţiei aeriene); serviciul de cumpărări bilete pentru diverse spectacole, manifestări; servicii secundare(formalităţi de obţinere a paşapoartelor).

Bibliografie:

1) C.Cristureanu , Economia şi politică turismului internaţional , Ed.Abeona 1992

2) C.Cristureanu ,N.Neacsu, Turism internaţional, Ed. Oscar Prinţ, 1999

3) E.Merce , Marketing turistic ,manual pentru clasă a XI a , Ed. Oscar Prinţ,2002

4) G. Stanciulescu, Tehnologia Turismului , Manual pentru clasele a XI şi a XII a, Ed. Niculescu ABC, Bucureşti.,2002

5) G.Stanciulescu , G.Ticu, Tehnică operaţiilor de turism , Studii de caz,Edit.All Back, 1999

6) G.Stanciulescu, Tehnică operaţiunilor în turism , Edit.AH Beck,2000

7) I.Berbecaru, Strategia promoţională în turism, EditSport Turism, Bucureşti., 1996

8) I.Cosmescu ,TurismuJ, Ed.Economică, Buc,1998

9) I.Nită , C. Nită ,Piaţă turistică a României ,Ed. Ecran Magazin ,Braşov.2000

10) N.Lupu ,Hotelul - Economie şi Management, Ed.AH 2000

l1) N.Petcu, Statistica în turism-teorie şi aplicaţii, Ed. Albastră, Cluj Napoca,2000

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comercializarea produselor turistice in agentia de turism SC Patytour SRL.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
39 pagini
Imagini extrase:
39 imagini
Nr cuvinte:
10 599 cuvinte
Nr caractere:
62 111 caractere
Marime:
5.48MB (arhivat)
Publicat de:
Constantina Chirila
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Turism și Alimentație
Predat:
Colegiul Comercial “Carol I” din Constanta
Sus!