Modalitați de Promovare prin Marcă Ambalaj Etichetă

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT 4
CAPITOLUL I. AMBALAREA 6
I.1. DEFINIREA, ROLUL SI FUNCTIILE AMBALAJULUI 6
I.2. TIPURI DE AMBALAJE 10
I.3. AMBALEJELE RECUPERABILE (RECICLABILE, REUTILIZABILE) 12
CAPITOLUL II. MARCAREA 14
II.1. DEFINIREA, ROL, FORME 14
II.2. ELEMENTE DE MARCARE. FORME DE MARCARE 15
CAPITOLUL III. ETICHETAREA 17
III.1. DEFINIREA ETICHETEI 17
III.2. ETICHETAREA PRODUSELOR NEALIMENTARE SI LEGISLATIA REFERITOARE LA ETICHETAREA PRODUSELOR NEALIMENTARE 17
III. 2. ETICHETA ELECTRONICA 19
CAPITOLUL IV. PROMOVAREA VANZARII 23
BIBLIOGRAFIE 26

Extras din atestat:

In abordarea acestei teme am incercat sa prezint modalitatile si lucrurile care trebuie urmarite la achizitionarea unui produs nealimentar.

Fiind pusi sa aleaga dintr-o gama larga de produse de tot felul consumatorii se orienteaza spre acele oferte care corespund cel mai bine asteptarilor si nevoilor lor. Decizia de cumparare bazandu-se pe capacitatea de perceptie a valorii. Ei vor alege aceea oferta care considera ca le va satisface cel mai mult si mai bine nevoile. Asteptarile sau credintele consumatorilor despre ceea ce asteapta sa primeasca de la produsele achizitionate; aceste asteptari iau nastere pe baza experientei anterioare, a afirmatiilor facute de prieteni si a afirmatiilor venite din partea firmelor. Pentru formarea unei reputatii bune in randul clientilor, trebuie ca in mod constant sa oferiti produse de o calitate ceruta de clienti.

Ambalajul, marca si eticheta produsului sunt lucruri care realizeaza vanzarea produsului si ajuta la o cunoastere mai rapida a produsului cautat fata de celelalte produse de acelasi fel.

Fiecare client doreste ca la cumpararea unui produs sa faca achizitia cea mai buna la un pret cat mai mic sa cumpere un produs cat mai bun.

Comertul din zilele noastre este unul bazat pe diversitate si concurenta intre produse si producatori de pe piata. Vanzarea produselor nealimentare si promovarea acestora catre client se realizeaza mai bine si mai usor cu ajutorul acestor trei lucruri foarte importante marca, ambalaj, eticheta. Cu cat ambalajul unui produs este mai bine realizat avand un design care iese in evidenta fata de produsele similare pastrand calitatea produsului in conditii bune si punandu-le in valoare foarte bine cu atat va avea o mai mare atractie la public; facandu-l pe acesta sa achizitioneze acest produs mult mai usor decat altele asemanatoare.

Marca este un element important in strategia comerciala a unei firme, deoarece permite identificarea ofertei agentului economic respectiv si diferentierea acesteia in raport cu concurenta. Pe de alta parte, marca ofera consumatorilor posibilitatea de a se orienta spre produsele de calitate superioara, puse la dispozitie de catre producatorii care si-au castigat deja un renume pe piata. Considerata deseori ca fiind bunul cel mai de pret al unei intreprinderi, marca serveste atata producatorului cat si consumatorului.

Eticheta reprezinta un mijloc de identificare a produselor, de informare simpla si rapida a consumatorilor, de educare a acestora, de inlesnire a operatiilor comerciale, dar si de promovare a produselor pe piata.

Pentru reducerea efectelor negative pe care produsele si ambalajele le pot avea asupra mediului ambiant, intr-o serie de tari au fost introduse sisteme de marcare ecologica.

Marca ecologica are rolul de a certifica in fata consumatorilor calitatea ecologica a unui produs si ambalajului acestuia.

Utilizarea marcilor este o alta componenta a structurii activitatii promotionale care polarizeaza atentia echipelor manageriale din companiile producatoare si distribuitoare. Marcile sunt folosite in stransa relatie cu perceptia acestora de catre consumatorii finali. Indeplinind functii multiple, in marketingul modern sunt create marci de productie sau de comert. Marcile de productie sunt aduse in atentia consumatorului in mod diferentiat pentru fiecare serviciu sau produs in parte, in schimb marcile de comert care se bucura de o mare extindere prin crearea lanturilor de distributie reunesc sub aceeasi marca o mare varietate de produse sau servicii care sunt vandute de acelasi comerciant. In cazul marcilor de comert comerciantul sau vanzatorul isi asuma sarcina deloc usoara de a garanta clientului un anumit nivel calitativ,indiferent de identitatea producatorului.

In multe astfel de situatii vanzatorii dispun exclusiv de laboratoare de incercari si de atasare a nivelului calitativ pentru produsele alimentare cat si pentru marfurile nealimentare. Potrivit specialistilor marcilor trebuie sa li se confere multiple atributii care sa sporeasca forta promotionala, perceptibilitate ridicata, omogenitate,distinctie,putere de evocare, personalitate, capacitate de memorizare, notorietate si asociativitate. Problema utilizari marcilor este deosebit de importanta nu numai prin prisma activitatii de promovare,ci si pe un plan mai larg, respectiv privind insasi aspectele fundamentale ale existentei unei marci sau companii pe o anumita piata. In acest context se urmareste conturarea si cunoasterea, valorilor marcii.

CAPITOLUL I.

AMBALAREA

Ambalarea marfurilor a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa in timp, ca urmare a tehnologiilor avansate fol

Bibliografie:

1) Ana Lucia Ristea ,,Tehnologia Comercializarii Marfurilor", 1997, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti;

2) C-tin Tudose, Vasile Dinu ,,Tehnologia Comercializarii Marfurilor", manual pentru licee economice, administrative, de servicii si comerciale, 1993, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti

3) Gabriela Iordache, Delia Georgescu, Valentina Capota ,,Comert si Servicii", manual pentru clasa a XI-a, 2005, Editura Niculescu;

4) Suzana Ilie, Roxana Georgescu ,,Studiul Marfurilor", manual pentru Scoala de arte si Meserii, clasa a X-a, 2005, Editura Polirom;

5) ;

6) Institutul Virgil Madgearu ,,Meseria de Comerciant",1995, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti;

7) 2) Revista Magazinul Progresiv, nr.28 iulie-august, art. ,,Despre Protectia Consumatorului", Anca Popescu;

8) ***www.economist.ro;

9) *** www.e-referate.ro.

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Modalitati de Promovare prin Marca Ambalaj Eticheta.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
26 pagini
Imagini extrase:
26 imagini
Nr cuvinte:
7 169 cuvinte
Nr caractere:
40 491 caractere
Marime:
38.03KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Studiul Calității Produselor și Serviciilor
Tag-uri:
comert, produse, oferte, promovare
Predat:
la liceu
Profil:
Servicii
Sus!