Controlul calității la produse cosmetice

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT
I.Studiu asupra calitatii produselor cosmetice 5
I.1.Necesitatea utilizarii produselor cosmetice 5
I.2.Notiuni despre ten 18
I.3.Materii prime in fabricarea produselor cosmetice 11
II.Prezentarea sortimentala a produselor cosmetice 13
II.1.Produse de igiena 13
II.2.Produse cosmetice propriu-zise 17
II.3.Produse de parfumerie 22
II.4.Produsele apicole in cosmetica si rolul lor terapeutic 23
III.Protectia consumatorului de produse cosmetice 26
III.1.Sensibilitatea pielii la contactul cu alte produse 26
III.2.Produsele cosmetice -securitate si siguranta in
utilizare 27
III.3.Importanta ambalajului produsului cosmetic 29
III.4.Depozitarea,utilizarea produselor cosmetice
si indepartarea ambalajului 30
III.5.Inregistrarea legala si notificarea produselor
cosmetice in Romania 30
III.6.Constatarea contraventiilor si aplicarea
sanctiunilor 31
BIBLIOGRAFIE

Extras din atestat:

Cosmetica si cosmetologia este arta ingrijirii exterioare a corpului cu ajutorul unor preparate si tratamente speciale in scopul pastrarii prospetimii,farmecului si aspectului tineresc.Cosmetologia moderna apeleaza azi la chimie in ceea ce priveste prepararea produselor pe baze stiintifice.Din aceste considerente au fost infiintate laboratoare de control al materiilor prime si al produselor finite si se fac cercetari ample pentru folosirea materiilor prime naturale,care patrund tot mai mult in formularele de preparare a produselor cosmetice deoarece acestea sunt lipsite de nocivitate.

Am ales prezentarea produselor cosmetice deoarece acestea sunt articole care concomitent cu rolul de ingrijire,intretinere,protectie si hranire a pielii asigura si functia de corectare si infrumusetare a anumitor parti ale corpului.Sanatatea si frumusetea,igiena si cosmetica sunt si trebuie sa fie laturi ale unei activitati unice.Din aceasta cauza nici nu exista o limitare stricta intre diferitele categorii de produse cosmetice ele actionand in majoritatea cazurilor prin suprapunere.

Ingrijirea pielii a devenit o industrie uriasa cu sute de marci si de produse pe piata,avand o tehnologie ridicata.Folosirea produselor de ingrijire a pielii si urmarea unui program regulat de ingrijire a pielii reprezinta primii pasi pentru pastrarea si accentuarea frumusetii naturale si ajuta la combaterea efectelor negative ale poluarii,stresului si ale imbatranirii premature.

I.Studiu asupra calitatii produselor

Etimologia cuvantului "calitate" - termenul isi are originea in cuvantul latinesc "qualitas",derivat din "qualis"(care?de ce natura?),care are semnificatia de "atribut","caracteristica","fel de a fi".

Semnificatii:Conceptul de "calitate" are o larga utilizare in diverse domenii:filosofie,economie,discipline tehnice.

In practica economica, notiunea de calitate a avut initial semnificatia de "frumusete artistica",apoi de "lucru bine facut".

Calitatea se poate defini ca:

- satisfacerea cerintelor clientului;

- disponibilitatea produsului;

- un demers sistematic catre excelenta;

- conformitate cu specificatiile;

- zero defecte;

- corect de la prima incercare;

- corespunzator pentru utilizare;

- gradul de utilizare;

- aptitudinea la utilizare

Standardul ISO 8402 "Managementul si asigurarea calitatii" - defineste calitatea ca fiind "ansamblul caracteristicilor unei entitati care ii confera aptitudinea de a satisface nevoile exprimate sau implicite".

Standardul ISO 9000 :2000, defineste calitatea ca fiind, gradul in care un set de caracteristici inerente indeplinesc cerintele".

Termenul "calitate" se poate folosi alaturi de adjective ca: "slaba","buna","excelenta", iar "inerent" inseamna ca exista in ceva, in special o caracteristica permanenta.

Calitatea exista deci numai in relatiile cu nevoile cientului.

I.1.Necesitatea utilizarii produselor cosmetice

Dorinta de a se infrumuseta si a trai cat mai mult este o tendinta naturala atat a femeilor,cat si a barbatilor.

Cauzele care au determinat acest fenomen,au fost urmatoarele:

-conditiile de mediu,de viata si modul de gandire al oamenilor;

-instinctul de aparare fata de fortele supranaturale si de dusmanii apropiati;cultul zeilor si al mortilor;

-instinctul de aparare a sanatatii fata de daunatorii naturali.

Conditiile de mediu,de viata si modul de gandire al oamenilor

Protejarea pielii a aparut ca o necesitate in primul rand in Orientul Mijlociu.

Traind in climatul torid al acestei zone,stratul natural de grasime al pielii,nu-l mai putea proteja pe om,care muncea sub soarele arzator.Au inceput sa fie folosite in acest scop grasimile animale si uleiul vegetal.Acestea au devenit produse de prima necesitate,fiind date in cadrul colectivelor organizate,ca ratie zilnica.

Observand ca animalele,pasarile,insectele si plantele au culori diferite,oamenii primitivi s-au gandit ca acestea s-au mentinut in lupta pentru existenta si datorita coloritului lor si s-au straduit,sa-si coloreze si ei figura

Bibliografie:

.Cosmovici,Ludmila "Caledoscop cosmetic", Editura Medicala, Bucuresti, 1992

2.Dinu,Vasile "Manual merceologie pentru clasa a.XI.a",Editura Didactica si pedagogica,Bucuresti,1998

***Revista"Revista de comert"nr. 1/ianuarie 2001

nr. 2/februarie2001

nr. 1/inuarie 2002

nr. 2/februarie 2002

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Controlul Calitatii la Produse Cosmetice.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
32 pagini
Imagini extrase:
32 imagini
Nr cuvinte:
8 147 cuvinte
Nr caractere:
50 010 caractere
Marime:
3.33MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Studiul Calității Produselor și Serviciilor
Tag-uri:
calitate, servicii, produse, firma
Predat:
LICEUL ECONOMIC ADMINISTRATIV NR.1 IASI
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Profesorului:
Rotariu Iuliana
Sus!