Comportamentul consumatorului

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Principii generale de proiectare a proceselor
tehnologice de prelucrare mecanica.
Proiectarea tehnologiei de executie a unui cutit
pentru canelat interior.
Argument pag 2
Cap. I:Procesul decizional de cumparare. pag 4
I.1.Etapele procesului decizional de cumparare pag 5
Cap. II:Influente asupra deciziei de cumparare pag 9
II.1. Influente psihologice. pag 9
II.2. Influente socio-culturale pag 11
II.3. Influente situationale pag 13
Cap. III: Psihologia grupului si psihologia turistului pag 15
III:1.Psihologia grupului de turisti pag 16
III:2.Psihologia turisului pag 17
III:3.Tipuri de turisti pag 20
Cap.IV: Prezentarea agentiei de turism BTT G&P pag 25
Concluzii si propuneri pag 27
Anexe
Bibliografie

Extras din atestat:

In orice loc de pe planeta, producatorul de bunuri si servicii este animat de un unic scop - acela de a obtine un profit cat mai mare. Dar, el stie, ca isi poate atinge telul, numai daca produce bunul sau serviciul cu cheltuieli mai mici decat pretul la care-l poate vinde si daca gaseste clienti care sa-l cumpere. De aceea pentru producator este la fel de important, sa gaseasca solutii pentru a produce in conditii de maxima eficienta si sa cunoasca motivele pentru care se cumpara bunurile si serviciile lui, si: cine, ce, de unde, de ce, cand, cum si cat de mult cumpara si cat de des, altfel spus sa afle de ce oamenii raspund intr-un anume fel la produsele si serviciile care le sunt oferite, de ce au o anumita atitudine fata de ele. Aceasta conduita a oamenilor in cazul cumpararii si / sau consumarii bunurilor si serviciilor se reflecta in comportamentul consumatorului.

In marketing, nu este suficient ca o firma sa identifice corect segmentele de consumatori ci trebuie sa obtina informatii si cu privire la modul in care acesti consumatori decid sa achizitioneze serviciile de care au nevoie. In ultimele decenii, una din problemele esentiale ale agentiilor de turism o constituie cunoasterea manierei in care vor raspunde consumatorii la diversi stimuli pe care le vor folosi ele in vederea atingerii telului lor final - profitul cat mai mare.

Studierea comportamentului consumatorului a devenit o preocupare a specialistilor in marketing, intrucat ei pot afla cum isi aleg cumparatorii serviciile (si bunurile) necesare satisfacerii multiplelor nevoi, care sunt stimulii, factorii care le influenteaza alegerea.

De asemenea, in conditiile diversificarii considerabile a ofertei, consumatorilor li se deschid largi posibilitati de alegere. Pe de alta parte, cresterea puterii de cumparare, concomitent cu ridicarea nivelului de educatie si cultura, ii da posibilitatea cumparatorului sa-si satisfaca mai multe nevoi, mai sofisticate, de nivel calitativ mai ridicat, aspecte de care este absolut obligatoriu sa tina seama producatorul, pentru a putea veni in intampinarea dorintelor consumatorului.

4

Pe masura ce studiile au progresat in acest domeniu, a devenit clar ca investigarea comportamentului consumatorului necesita o abordare pluridisciplinara in care un rol esential revine stiintelor comportamentale - mai ales psihologiei si sociologiei de la care au fost preluate concepte si idei fundamentale.

Intrucat comportamentul consumatorului se manifesta pe piata, studiul acestuia devine un capitol important al marketingului.

Capitolul I.1.

ETAPELE PROCESULUI DECIZIONAL DE CUMPARARE

Etapele pe care le parcurge

Bibliografie:

Nicolae Alexandru Pop - "Marketing", Editura Didactica si pedegogica, Bucuresti, 2002

Laurentiu Dan Anghel - "Marketing",Editura All, 2002

Sica Stanciu - "Bazele generale ale marketingului", pagina de web: google (comportamentul consumatorului)

Constantin Luca si Alexndra Crina Chiriac - "Manualul

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comportamentul Consumatorului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
27 pagini
Imagini extrase:
28 imagini
Nr cuvinte:
6 649 cuvinte
Nr caractere:
37 179 caractere
Marime:
48.48KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Studiul Calității Produselor și Serviciilor
Tag-uri:
produse, calitate, servicii, consumatori
Predat:
Grup Scolar Industrial “Al. I. Cuza”, Barlad
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Profesorului:
Chiriac Irina
Sus!