Comunicarea scrisă - Componentă a comunicării umane

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT ... pag 3
CAP I
1.1 Comunicarea scrisă . pag 4
1.2 Obiectivul comunicării pag 7
1.3 Comunicarea organzațională . pag 8
1.4 Feedback-ul: Metodă de îmbunătățire a comunicării pag 14
CAP II
2.1 Documente oficiale folosite in activitatea managerială .. pag 20
2.2 Comunicarea grafică . pag 21
2.3 Cunoașterea individului prin scris ... pag 22
Bibliografie . pag 23

Extras din atestat:

Comunicarea scrisă reprezintă o componentă a comunicării umane.

Regula ce ar trebui să stea la baza oricărei comunicări scrise este:

“Nu trebuie să scrii în așa fel încât să te faci înțeles, ci în așa fel încât să nu lași, cu nici un chip, loc unei posibile neînțelegeri.”

Obiective

- Discutarea motivelor pentru care comunicarea eșuează

- Explicarea strategiilor de îmbunătățire a abilităților de comunicare

- Descrierea caracteristicilor comunicatorului de succes

- Evidențierea modului în care intențiile inconștiente se pot reflecta în mesaj

- Înțelegerea diferitelor strategii de comunicare, a modului în care pot fi organizate și a momentului în care pot fi utilizate

- Descrierea argumentelor pro și contra politicii ușii deschise – înțelegerea motivelor pentru care poate fi contraproductivă

- Înțelegerea forțelor și slăbiciunilor comunicării scrise și a celei orale

- Explicarea principiului feed-back-ului și a procesului de comunicare

- Identificarea diferitelor moduri prin care poate fi acordat feed-back-ul

- Înțelegerea metodelor potrivite de acordare a feed-back-ului

1.1 COMUNICAREA SCRISĂ

Scrisul a îmbrăcat la început sub formă pictografică. Cu timpul s-a perfecționat și transformat ulterior în scrieri cu litere de alfabet. Scrisul și comunicarea formează unul și același proces istoric-dialectic, determinat de schimbarea și dezvoltarea condițiilor vieții materiale și sociale. Limbajul scris constituie una dintre cele mai importante și mai revoluționare cuceriri dobândite de oameni, în procesul muncii și în condițiile conviețuirii în societate. El joacă un rol deosebit în păstrarea și răspândirea științei și a culturii în precizarea și realizarea diferitelor raporturi sociale. Comunicarea nu a rămas la stadiul unei simple comunicări de știri sau vești între oameni. S-a dezvoltat continuu pe măsură dezvoltării relațiilor dintre oameni și pe măsură dezvoltării societăților, lumii și a vieții de zi cu zi.

Prin comunicare scrisă se înțelege: scrisoare, conținutul unei scrisori, schimb de scrisori între două sau mai multe persoane, raport sau legătură între fapte, lucrări, fenomene și situații. Este procedeul de comunicare între oameni prin scrisori, înștiințări sau comunicări scrise. Prin comunicare scrisă se mai înțelege totalitatea comunicărilor scrise care intervin în activitatea unei persoane juridice cu privire la relațiile și interesele ei.

Comunicarea făcută în scris de către o persoană fizică sau juridică reprezintă un act de corespondență. Actele de corespondență au caracterul și poartă denumirea de scrisori. În cazurile concrete, însă, actele de corespondență au denumiri diferite: ofertă, adresă, întâmpinare, cerere, telegramă, reclamație, proces-verbal, afiș comercial.

Comunicarea scrisă este folosită atunci când nu este posibilă comunicarea orală, când nu există alt mijloc de comunicare, când comunicarea scrisă este mai avantajoasă în comparație cu celelalte mijloace de comunicare și, îndeosebi, întotdeauna este necesară existența unei forme scrise.

Obiectul comunicării îl formează: păstrarea relațiilor existente și convenabile dintre oameni, dintre organizațiile lor, dintre ei și acestea, inițierea, stabilirea și desfășurarea unor relații noi, modificarea și stingerea relațiilor vechi, schimbul de știri, gânduri, informații, păreri și idei care prezintă interes pentru relațiile lor, precizarea anumitor situații și poziții privind interesele reciproce, clarificarea și aplanarea eventualelor neînțelegeri care se pot ivi în cadrul relațiilor și intereselor comune, rezolvarea diferitelor probleme pe care le ridică desfășurarea practică a raporturilor sociale care ai leagă.

Pentru persoanele fizice, comunicarea scrisă constituie o activitate ocazională. Pentru organele de stat, instituții, întreprinderi și celelalte organizații, comunicarea constituie o activitate continuă, o metodă de lucru, o modalitate de rezolvare a multor probleme.

Corespondența a făcut pozibile noi relații în viață politică activitatea comercială, în lumea culturală și în existența cotidiană. Ea respectă un anumit protocol și presupune, atât pentru emițător cât și pentru receptor, cunoașterea și respectarea unor reguli. Ea mai presupune confidențialitate, fiind protejată de altfel de prevederile legale. Violarea corespondenței este un act abuziv și ilegal.

Rolul comunicării scrise în activitatea societăților comerciale reunește atât definirea corespondenței cât și importantă ei. Corespondența este comunicarea scrisă între două persoane, instituții, scrisori primite, trimise de o instituție, organism, persoană. Importantă ei decurge din rolul pe care îl joacă în activitatea societăților comerciale.

Bibliografie:

1. www.scribd.com

2. www.prezis.com

3. Mohanu Florina - Comunicarea scrisă eficientă în afaceri

4. Și alte site-uri aferente google.com

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicarea scrisa - Componenta a comunicarii umane.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
23 pagini
Imagini extrase:
23 imagini
Nr cuvinte:
8 323 cuvinte
Nr caractere:
43 212 caractere
Marime:
42.00KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Socio-umane
Predat:
la liceu
Sus!