Comunicarea scrisa - Componenta a comunicarii umane

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT ... pag 3
CAP I
1.1 Comunicarea scrisa . pag 4
1.2 Obiectivul comunicarii pag 7
1.3 Comunicarea organzationala . pag 8
1.4 Feedback-ul: Metoda de imbunatatire a comunicarii pag 14
CAP II
2.1 Documente oficiale folosite in activitatea manageriala .. pag 20
2.2 Comunicarea grafica . pag 21
2.3 Cunoasterea individului prin scris ... pag 22
Bibliografie . pag 23

Extras din atestat:

Comunicarea scrisa reprezinta o componenta a comunicarii umane.

Regula ce ar trebui sa stea la baza oricarei comunicari scrise este:

"Nu trebuie sa scrii in asa fel incat sa te faci inteles, ci in asa fel incat sa nu lasi, cu nici un chip, loc unei posibile neintelegeri."

Obiective

- Discutarea motivelor pentru care comunicarea esueaza

- Explicarea strategiilor de imbunatatire a abilitatilor de comunicare

- Descrierea caracteristicilor comunicatorului de succes

- Evidentierea modului in care intentiile inconstiente se pot reflecta in mesaj

- Intelegerea diferitelor strategii de comunicare, a modului in care pot fi organizate si a momentului in care pot fi utilizate

- Descrierea argumentelor pro si contra politicii usii deschise ? intelegerea motivelor pentru care poate fi contraproductiva

- Intelegerea fortelor si slabiciunilor comunicarii scrise si a celei orale

- Explicarea principiului feed-back-ului si a procesului de comunicare

- Identificarea diferitelor moduri prin care poate fi acordat feed-back-ul

- Intelegerea metodelor potrivite de acordare a feed-back-ului

1.1 COMUNICAREA SCRISA

Scrisul a imbracat la inceput sub forma pictografica. Cu timpul s-a perfectionat si transformat ulterior in scrieri cu litere de alfabet. Scrisul si comunicarea formeaza unul si acelasi proces istoric-dialectic, determinat de schimbarea si dezvoltarea conditiilor vietii materiale si sociale. Limbajul scris constituie una dintre cele mai importante si mai revolutionare cuceriri dobandite de oameni, in procesul muncii si in conditiile convietuirii in societate. El joaca un rol deosebit in pastrarea si raspandirea stiintei si a culturii in precizarea si realizarea diferitelor raporturi sociale. Comunicarea nu a ramas la stadiul unei simple comunicari de stiri sau vesti intre oameni. S-a dezvoltat continuu pe masura dezvoltarii relatiilor dintre oameni si pe masura dezvoltarii societatilor, lumii si a vietii de zi cu zi.

Prin comunicare scrisa se intelege: scrisoare, continutul unei scrisori, schimb de scrisori intre doua sau mai multe persoane, raport sau legatura intre fapte, lucrari, fenomene si situatii. Este procedeul de comunicare intre oameni prin scrisori, instiintari sau comunicari scrise. Prin comunicare scrisa se mai intelege totalitatea comunicarilor scrise care intervin in activitatea unei persoane juridice cu privire la relatiile si interesele ei.

Comunicarea facuta in scris de catre o persoana fizica sau juridica reprezinta un act de corespondenta. Actele de corespondenta au caracterul si poarta denumirea de scrisori. In cazurile concrete, insa, actele de corespondenta au denumiri diferite: oferta, adresa, intampinare, cerere, telegrama, reclamatie, proces-verbal, afis comercial.

Comunicarea scrisa este folosita atunci cand nu este posibila comunicarea orala, cand nu exista alt mijloc de comunicare, cand comunicarea scrisa este mai avantajoasa in comparatie cu celelalte mijloace de comunicare si, indeosebi, intotdeauna este necesara existenta unei forme scrise.

Obiectul comunicarii il formeaza: pastrarea relatiilor existente si convenabile dintre oameni, dintre organizatiile lor, dintre ei si acestea, initierea, stabilirea si desfasurarea unor relatii noi, modificarea si stingerea relatiilor vechi, schimbul de stiri, ganduri, informatii, pareri si idei care prezinta interes pentru relatiile lor, precizarea anumitor situatii si pozitii privind interesele reciproce, clarificarea si aplanarea eventualelor neintelegeri care se pot ivi in cadrul relatiilor si intereselor comune, rezolvarea diferitelor probleme pe care le ridica desfasurarea practica a raporturilor sociale care ai leaga.

Pentru persoanele fizice, comunicarea scrisa constituie o activitate ocazionala. Pentru organele de stat, institutii, intreprinderi si celelalte organizatii, comunicarea constituie o activitate continua, o metoda de lucru, o modalitate de rezolvare a multor probleme.

Corespondenta a facut pozibile noi relatii in viata politica activitatea comerciala, in lumea culturala si in existenta cotidiana. Ea respecta un anumit protocol si presupune, atat pentru emitator cat si pentru receptor, cunoasterea si respectarea unor reguli. Ea mai presupune confidentialitate, fiind protejata de altfel de prevederile legale. Violarea corespondentei este un act abuziv si ilegal.

Rolul comunicarii scrise in activitatea societatilor comerciale reuneste atat definirea corespondentei cat si importanta ei. Corespondenta este comunicarea scrisa intre doua persoane, institutii, scrisori primite, trimise de o institutie, organism, persoana. Importanta ei decurge din rolul pe care il joaca in activitatea societatilor comerciale.

Bibliografie:

1. www.scribd.com

2. www.prezis.com

3. Mohanu Florina - Comunicarea scrisa eficienta in afaceri

4. Si alte site-uri aferente google.com

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
23 pagini
Imagini extrase:
23 imagini
Nr cuvinte:
8 323 cuvinte
Nr caractere:
43 212 caractere
Marime:
42.00 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Socio-umane
Data publicare:
13.01.2019
Structură de fișiere:
  • Comunicarea scrisa - Componenta a comunicarii umane.doc
Predat:
la liceu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Traim intr-o lume a comunicatiilor non-stop. O scrisoare, un ziar, un telefon, un zambet, un fax,...
Comunicare.Forme ale comunicarii umane Comunicare didactica.feed-back Introducere...
Motto: "Limitele limbajului meu sunt limitele lumii mele." L. Wittgenstein CAP....
1. COMUNICAREA NONVERBALA Comunicarea nu presupune - neaparat - folosirea numai a limbajului...
De la inceputul aparitiei sale pe Terra, omul a incercat sa comunice. La inceput au fost...
Sus!