Judecata obsteasca si cea universala

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

CAP I. INTRODUCERE .. ..3
CAP. II. JUDECATA OBSTEASCA SI CEA UNIVERSALA .5
II.1. Autorul judecatii .5
II.2.Trasaturile judecatii .6
II.3. Criteriile judecatii ...7
II.4. Deosebiri si asemanari intre Judecata Particulara si cea Universala ..8
CAP.III. EVENIMENTELE PREMERGATOARE JUDECATII
UNIVERSALE 10
III.1. Semnele sfarsitului si motivul nevazut al sfarsitului lumii .10
III.2. Timpul si locul desfasurarii Judecatii .. ..12
III.3. Urmarile judecatii 13
III.4. Necesitatea judecatii ...14
III.5. Erezii privind Judecata Universala .15
III.6. Judecata, un sfarsit al istoriei 17
CAP.IV. CONCLUZII 20
CAP. V. BIBLIOGRAFIE ...21

Extras din atestat:

CAP. 1.

INTRODUCERE

Lumea aceasta nu va dura la infinit in forma care se afla acum. Va veni o vreme cand se va sfarsi aceasta lume si va incepe alta, in care si cerul si pamantul se vor innoi si neamul omenesc care va exista la ora aceea, va fi transformat, va fi transfigurat. Din oameni pamantesti materiali, cum suntem fiecare din noi, vom deveni niste oameni cu insusiri duhovnicesti, oameni nestricaciosi; materia aceasta care este in noi se va transfigura. Aceste lucruri par de necrezut, insa asa va fi. Mantuitorul a spus: "Cerul si pamantul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece." (Luca 21, 33). Ce a spus Iisus Hristos ramane valabil in toata vesnicia, caci este Dumnezeu din Dumnezeu, Dumnezeul intrupat, Care stie toata aceasta perioada a lumii si tot viitorul ei si sfarsitul ei si continuarea ei cu vesnicia cea fara de sfarsit. Asadar vom muri. Fiecare moare la timpul sau. Dar, dupa ce murim se intampla ceva cu noi : nimeni nu scapa de judecata! Este o judecata particulara, pentru fiecare, si mai este una obsteasca, la sfarsitul lumii. Judecata particulara este numita si provizorie, pentru ca este judecat numai sufletul. Dar sufletul nu este singur in lumea aceasta. Sufletul isi are viata impreuna cu trupul, si impreuna fac si fapte bune, fac si fapte rele. De aceea sufletul va fi judecat dupa cum si-a dus viata impreuna cu trupul, fie in fapte bune, fie in fapte rele.

La judecata particulara sunt trei elemente care contribuie : constiinta noastra - a fiecaruia din noi, ingeri buni si ingeri rai sau diavolii. Constiinta, la judecata particulara, ca si la cea universala, va fi foarte luminoasa; nu-i va scapa nimic din ceea ce s-a intamplat in viata ei. Va vedea faptele rele, mai ales. Le va vedea foarte clar si va simti o mustrare de constiinta foarte mare si un regret pentru ca n-a facut fapte bune. Atunci isi va da seama fiecare ce valoare are o fapta buna si o fapta rea. Deci constiinta va fi foarte activa si va avea un rol foarte important. Mai apar ingerii si demonii. Demonii se tin de noi toata viata aceasta. Chiar daca vrem sa facem fapte bune, ei cauta sa ne tarasca la fapte urate, murdare, care jignesc pe Dumnezeu si-L supara. Dumnezeu S-a intrupat pentru noi anume, ca sa mergem pe calea Lui, sa ajungem in lumina, nu in intuneric. Ori diavolii sunt foarte egoisti. Vor ca, daca se poate, toata lumea sa mearga pe calea lor, dupa indicatiile lor. Adica sa traiasca lumea in fel de fel de pacate urate - toate pacatele sunt urate de fapt - si sa mearga impotriva lui Dumnezeu. Diavolii nu indraznesc sa batjocoreasca pe Dumnezeu, dar ne conving pe noi, oamenii, sa facem fapte care nu-I plac lui Dumnezeu. Asa incat diavolii ne baga in foc. Ei intai ne obliga aproape sa facem fapte rele, iar dupa aceea, la judecata, ei ne vor condamna ca am facut cutare sau cutare fapta rea. Ingerii lui Dumnezeu care vor fi de fata si ingerii pazitori ai fiecaruia dintre noi vor urmari sa ne apere, sa arate faptele noastre bune, sa arate momentele in care ne-am pocait.

Totusi, cat ar fi un om de rau, are din cand in cand momente cand se caieste ca face lucruri rele. Pentru ingerul pazitor conteaza aceasta mustrare de constiinta si se bucura cand un om pacatos cauta sa se intoarca, sa renunte la viata lui ticaloasa, ca sa se intoarca pe calea cea buna, calea lui Dumnezeu. Acest rol il au ingerii, sa arate toate faptele bune ale noastre, ale fiecaruia, desi Dumnezeu stie despre fiecare ce a facut. Faptele noastre, bune sau rele, sunt inscrise in noi, incat, cand vom aparea la ziua Judecatii, ne vom vedea cum suntem pe dinlauntru si, mai ales, ne va vedea Hristos, Care ne va judeca. Va fi o primejdie si o priveliste foarte grea, apasatoare, pentru ca faptele noastre vor fi vazute de toata lumea, de lumea pamanteasca si lumea ingerilor. De aceea va fi o mare rusine pentru noi, care am trait in fapte urate si o mare bucurie pentru cei buni, caci se vor sublinia faptele noastre facute in smerenie si in dragoste.

Ne va judeca Hristos dupa cum am trait fiecare. Cei drepti vor trece de-a dreapta Lui, spre bine; iar cei rai, pacatosi, de-a stanga, pentru iad. Nu vor intra deodata, nici in fericirea vesnica si nici in munca vesnica cei care vor fi judecati, ci mai intai intr-un loc, intr-o stare de provizorat si vor fi asa cum se intampla la procesele omenesti, la judecata.

La judecata particulara nu se da nici pedeapsa, nici rasplata definitiva, pentru ca omul n-a facut pacate sau virtuti, singur numai cu sufletul lui, ci a facut si cu trupul. Si de aceea se asteapta judecata universala la sfarsitul istoriei, cand ne vom da seama fiecare de faptele noastre bune sau rele.

Bibliografie:

1. Biblia sau Sfanta Scriptura, tiparita sub indrumarea si purtarea de grija a Prea Fericitului Parinte Teoctist, Patriarhul Bisericii Ortodoxe, cu aprobarea Sfantului Sinod, Editura Institutului Biblic si de Misiune Ortodoxa, 1997, Bucuresti

2. Bria, Pr. Prof. Dr. Ion, Dictionar de teologie ortodoxa, EIBM al BOR, Bucuresti, 1981, art. "Judecata"

3. Belu, Dumitru, ,,Imparatia lui Dumnezeu si Biserica", in - Studii Teologice- , VIII (1956), nr. 9--10

4. Arhiepiscopia Ortodoxa Romana a Vadului, Feleacului si Clujului, ,,Invatatura de credinta ortodoxa", tiparita cu aprobarea Sfantului Sinod, editia a 3-a revazuta, prefata la editia I de Bartolomeu Anania, Editura Renasterea, Cluj-Napoca, 2003

5. Ioan Chirvasie, ,,Pentru care pacatosi se roaga Biserica", in - Studii Teologice- , X (1958), nr. 9--10

6. Sofian, Parintele Arhimandrit, ,,Ne vorbeste Parintele Sofian" ed. EDITURA: MANASTIREA SIHASTRIA

7. Galeriu, Constantin, ,,Iubirea dumnezeiasca si judecata din urma", in - Ortodoxia- , XI (1959), nr. 2

8. Staniloae Dumitru Preotul Profesor, ,,Teologia Dogmatica Ortodoxa" vol. III, Editia a IV-a, Editura Institutului Biblic si de misiune Ortodoxa Bucuresti - 2010

9. Isidor TodoranPr. Prof. dir.; Ioan Zagrean Arhid. Prof. dr., ,,Teologia Dogmatica", Manual pentru seminariile teologice;

10. Cleopa Ilie Arhimandrit, ,,Ne vorbeste parintele Cleopa", Editie ingrijita de Arhimandrit Ioanichie Balan, Editura Episcopiei Romanului - 1996

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
21 pagini
Imagini extrase:
21 imagini
Nr cuvinte:
8 126 cuvinte
Nr caractere:
36 647 caractere
Marime:
49.00 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Religie
Data publicare:
15.01.2019
Structură de fișiere:
  • Judecata obsteasca si cea universala.docx
Predat:
SEMINARUL TEOLOGIC ORTODOX ,,SF. IOAN GURĂ DE AUR” din Husi
Profesorului:
Pr. Prof. Cosmin Gubernat

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Dupa conceptia juristilor romani, dreptul cutumiar sau consuetudinar se naste la o comunitate de...
Biserica, in calitatea ei de trup tainic al lui Hristos, este trupul tainic al...
La inceput omul a inceput sa-si puna intrebari asupra lui Dumnezeu, a universului, a naturii...
Alaturi de harul sfintitor, de cuvantul inspirat si de rugaciunea inaripata de credinta, alaturi...
Dreptul in sine are ca scop paza si asigurarea intereselor vietii omenesti, si in special a...
Sus!