Sistemul de aprindere la motoarele cu ardere interna

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument ..4
Cap.I Instalatia de aprindere .5
1.1 Destinatia si partile componente .5
1.2 Constructia si elementele componente ale
sistemului de aprindere cu ruptor-distribuitor .6
1.2.1 Bateria de acumulatoare 6
1.2.2 Contactul cu cheie .7
1.2.3 Bobina de inductie ..7
1.2.4 Ruptorul-distribuitor ..7
1.2.5 Condensatorul 9
1.2.6 Bujia .11
1.3 Instalatii electronice de aprindere ..12
Cap.II Intretinerea, exploatarea si repararea instalatiei de aprindere .15
2.1 Intretinerea instalatiei de aprindere ...15
2.2 Defecte in exploatare ale instalatiei de aprindere ..18
2.3 Repararea instalatiei de aprindere .20
Cap.III Norme specifice de securitatea muncii si PSI la intretinerea si
repararea autovehiculelor ...21
ANEXE ...23
Bibliografie .27

Extras din atestat:

ARGUMENT

Aparitia primelor automobile este strans legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna. Primele automobile au aparut pe la mijlocul secolului trecut si erau echipate cu motor cu abur , iar spre sfarsitul secolului trecut motorul cu abur incepe sa fie inlocuit cu motorul cu ardere interna. Aceste automobile erau prevazute cu roti fara pneuri ,aveau o transmisie simpla, masa mare , iar viteza de deplasare era foarte mica . Primele automobile au fost utilizate in special pentru transportul pesoanelor. In secolul nostrum incepe folosirea rotilor cu pneuri , se perfectioneaza motorul cu ardere interna si transmisia acestuia , au crescut vitezele de deplasare si s-a diversificat continuu constructia automobilelor. Primul autoturism aerodinamic a fost construit in anul 1923 de inginerul Aurel Presu . Autoturismul fara diferential si cu motor in spate a fost brevetat in mai multe tari .Civilizatia moderna nu poate rezista fara folosirea mijlocului rapid de deplasare, automobilul, chiar daca are si consecinte negative, respectiv accidentele. Se cunoaste ca, automobilul a evoluat rapid, mai ales dupa realizarea motorului cu aprindere prin scanteie ( 1885 - Karl Benz ) si apoi a celui cu aprindere prin compresie ( 1924 - Diesel ). Industria automobilelor s-a dezvoltat exponential, atat prin calitati cat si prin numar. In momentul de fata se poate spune ca, lumea este sufocata de numarul automobilelor in circulatie. Acestea au atras inevitabil si dezvoltarea in acelasi ritm a numeroase alte industrii ce au dus la revolutia economica in lume. De automobil sunt legati, atat cei ce il construiesc, cei ce il folosesc, dar si cei ce trebuie sa se ocupe de mentinerea lui in stare de functionare. Mecanismul motor, fiind ,,inima'' automobilului este in permanenta in centrul atentiei . Ca parte a mecanismului motor, mecanismul de distributie au un rol important in transmiterea si transformarea miscarii. Din acest motiv, organele automobilului trebuie sa fie de cea mai buna calitate oferind un randament foarte bun. Motoarele termice reprezinta masini care, prin arderea amestecului de aer si combustibil, transforma energia chimica continuta de combustibil, in energie mecanica (sub forma de cuplu de forte si turatie) aflata la dispozitia arborelui de cotit. In motoare, caldura produsa de arderea amestecului de aer si combustibil determina transformarea energiei chimice a combustibilului in presiune a gazelor arse, aceasta fiind la randul sau transformata in energie mecanica de rotatie prin intermediul organelor mecanice ale motorului. Toate aceste organe mobile impreuna, formeaza mecanismul motor. Acest mecanism motor este format din organe mobile confectionate din diferite materiale si toate sunt in legatura una cu alta. Daca una din aceste organe mobile nu ar fi, nu s-ar putea transforma miscarea rectilinie - alternativa a pistonului in miscare de rotatie a arborelui cotit, care pune in miscare automobilul. Miscarea porneste de la piston, segmenti si boltul de piston, care trece prin biela trimitind miscarea la arborele cotit care este in angrenaj cu volantul. Deci aceste organe mobile au un rol foarte mare in motor, fiind parti componente impreuna cu organele fixe cu care sunt complete. Motoarele utilizate la autovehicule sunt, de regula, motoare cu miscare alternativa: in acestea lucrul mecanic este executat de fluidul de actionare care pune in miscare organele mobile ce descriu in mod ciclic un volum variabil; aceste motoare sunt constituite in special dintr-un piston asupra caruia actioneaza presiunea gazelor arse si care se deplaseaza de o maniera alternativa rectilinie in interiorul unui cilindru; aceasta miscare este transformata alternativ in miscare de rotatie prin intermediul unui sistem biela - manivela. Prezenta lucrare trateaza elemntele componente ale sistemului de aprindere prin scanteie din punct de vedere constructiv si functional, precum si exploatarea, intretinerea si repararea acestora. Proiectul este structurat pe trei capitole: Cap.I Sistemul de aprindere prin scanteie cu ruptor-distribuitor si sistemul de aprindere electronic; Cap.IIExploatarea intretinerea si repararea sistemelor de aprindere; Cap.III Norme specifice de securitatea muncii pentru intretinerea si repararea autovehiculelor.

Cap.I Instalatia de Aprindere

1.1 Destinatia si partile componente:

Scopul unui sistem de aprindere este de a produce si furniza o scanteie in interiorul cilindrului, spre sfarsitul fazei de comprimare, pentru a aprinde amestecul carburant la motoarele pe benzina.

Pentru ca scanteia sa se produca, intre electrozii unei bujii (distanta de 0.6 mm) la presiunea de 1 bar, este necesara o tensiune de 2000 - 3000 V. La motoarele cu ardere interna, in conditiile de presiune si temperatura din cilindri, sistemul de aprindere trebuie sa furnizeze intre 8000 si 20000 V, pentru a face posibila aparitia scanteii. In acest proiect vom discuta despre sistemele de aprindere mecanice cu ruptor-distribuitor. Acestea sunt printre primele sisteme utilizate pe motoarele pe benzina de automobile. Controlul producerii scanteii este de natura mecanica, din acest motiv modul de functionare este mai facil de inteles.

Motoarele pe benzina moderne sunt echipate cu sisteme de aprindere avansate, electronice. La acestea, controlul producerii scanteii se face integral cu calculatorul de injectie.

Tensiune generata intre electrozii bujiei trebuie sa fie suficient de mare pentru a produce scanteia, indiferent de regimul de functionare al motorului (sarcina si turatie).

Instalatiile de aprindere pot fi:

- instalatie de aprindere cu magnetou,care nu se mai foloseste la automobile,fiindutilizata mai mult la motorete,motociclete si la unele automobile de curse.

Ea este formata din magnetou(ca sursa de curent joasa si inalta tensiune) si fise care distribuie curentul de inalta tensiune la bujii.

- instalatii de aprindere cu baterie de acumulatoare;

- instalatii de aprindere electronice;

- instalatii de aprindere electrostatice;

La motoarele de automobile (MAS) se utilizeaza instalatia de aprindere cu baterie de acumlatoarefig.2,formata din: bateria de acumlatoare1,ca sursa de curent,indicatorul de curent, contactul cu cheie7, bobina de inductie2, ,conductorul de joasa tensiune(culoare orange care face legatura intre elementele circuitului primar),ruptorul-distribuitor 5,care cuprinde:contactele1-4,bucsa cu came,condensatorul3 si distribuitorul cu rotor, alimentat de fisa centrala(culoare rosie- conductorul de inalta tensiune),fisele bujiilor si bujiile 6.

Bibliografie:

1.Tuzu, C., Motoiu, C., Motoare Diesel, Editura Tehnica, Bucuresti, 1971

2.Saviuc, S., Groza, Al., Metode si lucrari practice pentru repararea automobilelor, Editura Tehnica, Bucuresti, 1985

3.Cristescu, D., Raducu, V., Motorul pentru automobile si tractoare. Constructie si tehnologie, Editura Tehnica, Bucuresti, 1978

4.Chivulescu, C., Ionescu, G., Automobilul, Editura Tehnica, Bucuresti, 1986

5.Danescu, A., Moldovanu, G., Motoare cu ardere interna, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1980

6.Luca, V., Organe de masini si mecanisme, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1975

7.www.east.utcluj.ro

8.www.daciaclub.ro

9.Antonescu E. ; Fratila M. - Instalatii si echipamente auto - Editura Didactica si Pedagogica - Bucuresti 1995.

10. Cristescu D. ; Raducu D. - Automobilul: constructie, functionare, depanare - Editura Tehnica 1986.

11. Caraciugiuc Gr. ; Patrascu N. - Tractoare - Editura Ceres - Bucuresti 1980.

12. Fratila Gh. ; s.a.-Automobile sofer -mecanic auto- Editura Didactica si Pedagogica-Bucurest 1994.

13. Husein Gh. ; Tudose M. - Desen tehnic de specialitate - Editura Didactica si Pedagogica - Bucuresti 1992.

15. Mondiru C. - Autoturisme Dacia - Editura Tehnica - Bucuresti 1990.

16.www. referat.ro

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
27 pagini
Imagini extrase:
27 imagini
Nr cuvinte:
8 821 cuvinte
Nr caractere:
54 213 caractere
Marime:
2.08 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Mecanica
Data publicare:
15.05.2019
Structură de fișiere:
  • Sistemul de aprindere la motoarele cu ardere interna.docx
Predat:
la liceu
Profesorului:
Prof. Constantin Militaru

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Capitolul 1 Istoric 1.1. Scurt istoric al dezvoltarii motoarelor cu piston, in raport cu...
INTRODUCERE Lucrarea analizeaza fenomenele specifice modelarii fenomenelor gazodinamice din...
1.Motoare cu ardere interna. Nikolaus August Otto (1832-1891) este un inventator german care (pe...
Nikolaus August Otto (1832-1891) este un inventator german care (pe baza principiului care ii...
Definitie: Se numeste motor cu combustie interna orice dispozitiv care obtine energie mecanica...
Sus!