Logistica transporturilor

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

FISA DE DOCUMENTARE
3
LOGISTICA TRANSPORTURILOR
3
FISA DE DOCUMENTARE
5
TIPURI DE LOGISTICI
5
FISA DE DOCUMENTARE
6
FLUXURILE DE MARFURI SI DETERMINAREA PARCURSULUI SI A PRESTATIEI UTILE A MIJLOACELOR DE TRANSPORT
6
FISA DE DOCUMENTARE
8
CANALE DE MARKETING SI DE DISTRIBUTIE FIZICA
8
FISA DE DOCUMEN
TARE 11
GESTIUNEA SUPLA SI FLEXIBILA A LANTURILOR LOGISTICE
INTEGRATE
FISA DE DOCUMENTARE
15
CARACTERISTICILE DE PIATA
FISA DE DOCUMENTARE
18
MODURILE DE TRANSPORT IN LOGISTICA
REZOLVARI
24

Extras din atestat:

FISA DE DOCUMENTARE

LOGISTICA TRANSPORTURILOR

DEFINITIE

Exista numeroase definitii,dar ce

a mai reala ar fi cea data de Philip Kotler unul dintre cei mai

cunoscuti specialisti in domeniul marketingului, pe plan mondi al. El a considerat ca distributia fizica implica

planificarea, realizarea si controlul fluxului fizic al materialelor si produselor finite, de la punctele de origine

la punctele de utilizare, in vederea satisfacerii necesitatilor consumatorilor in conditi ile obtinerii de profit.

Aceasta definitie pune accentul pe urmatoarele aspecte:

a.caracterul de proces al distributiei fizice, determinat de activitatile intercorelate de planificare, desfasurare

si control al fluxului fizic al marfurilor;

b.obiectul di

stributiei fizice, care cuprinde intregul traseu de la punctele de origine la cele de utilizare;

c.amploarea spatiala a distributiei fizice, care cuprinde intregul traseu de la punctele deorigine la cele de

utilizare;

d.scopul operatiunilor de distributie

fizica si concordanta sa cu scopul dual al oricarei activitati de marketing

satisfacerea clientilor si indeplinirea obiectivelor de profit ale firmelor.

Definitia, pune accentul pe urmatoarele aspecte:

- trecerea de la conceptul de distributie fizica la cel de logistica;

- necesitatea de a lua in considerare ansamblul circulatiei bunurilor,de la punctul de achizitiei la utilizatorul

final;

- considerarea informatiilor ca o componenta a fluxurilor logistice;

- considerarea intregului proces decizional, de l a planificare la control;

- importanta adaptarii procesului logistic la solicitarile clientilor

LOGISTICA

Logistica este stiinta si arta de a asigura ca produsele potrivite vor ajunge la locul potrivit, in cantitatea si

calitatea ceruta, la momentul pot rivit pentru a satisface cerintele clientilor.

Logistica are ca principala misiune gestionarea si optimizarea fluxurilor fizice de la furnizori pana la clienti.

Logistica este o functie care are ca obiect punerea la dispozitie, la cel mai mic cost si la o calitate ceruta, a

unui produs in locul si la momentul in care cererea exista. Ea priveste toate operatiile care determina

miscarea produselor, ca si localizarea uzinelor, depozitelor, aprovizionarea, gestiunea stocurilor, manipularea

si pregatirea comenzi lor, transportul si rutele de livrare. Logistica este un proces de concepere si

management a lantului de aprovizionare in sensul cel mai general. Acest lant poate cuprinde furnizarea de

materii prime necesare productiei, trecand prin gestiunea materialelor la locul de productie, livrarea catre

depozite si centrele de distributie, trierea, manipularea, conditionarea si distributia finala la locul de consum.

Logistica reprezinta procesul de planificare, implementare si controlare eficienta a costurilor si a s tocarii de

materii prime, a procesului de inventariere, a proceselor finite si a informatiilor legate de acestea, din

punctul de origine, pana in punctul de consum cu scopul de a fi in conformitate cu cerintele clientilor.

Conceperea activitatii logistice

necesita utilizarea a doua tipuri de mijloace de organizare, si anume:

mijloace umane si mijloace de tratare a informatiei comerciale.

Cea mai mare parte din forta de munca ocupata in sistemul logisticii comerciale

mijloacele umane este

concentrata in subsistemul logisticii operationale, deoarece subsistemul logisticii de sprijin si subsistemul

logisticii de pilotaj necesita mai putina administrare si deci un necesar de forta de munca mai redus. De

aceea problema esentiala a logisticii operationale este organizarea fortei de munca ocupata in acest

subsistem logistic.

Cele mai eficiente operatiuni logistice sunt cele care fac legatura directa intre metodele de operare si

Cele mai eficiente operatiuni logistice sunt cele care fac legatura directa intre metodele de operare si strategia logistica de ansamblu. Strategia logistica este, la randul ei, legata de ststrategia logistica de ansamblu. Strategia logistica este, la randul ei, legata de strategia firmei.. De aceea, rategia firmei.. De aceea, este necesara interconectarea activitatilor logistice cu cele de marketing si de productie.este necesara interconectarea activitatilor logistice cu cele de marketing si de productie.

Logistica are de depasit diferenta de spatiu si de timp dintre productia si consumul de bunuri. Adesea

Logistica are de depasit diferenta de spatiu si de timp dintre productia si consumul de bunuri. Adesea logistica fluxului de marfuri conclogistica fluxului de marfuri concorda cu caile de aprovizionare, din punctul de vedere al institutiilor care orda cu caile de aprovizionare, din punctul de vedere al institutiilor care participa la aceasta dar in multe cazuri exista diferentieri semnificative si pentru a valorifica potentialul de participa la aceasta dar in multe cazuri exista diferentieri semnificative si pentru a valorifica potentialul de rationalizare in domeniul logistic, de foarte multe ori este necesarationalizare in domeniul logistic, de foarte multe ori este necesara reorganizarea sistemelor de distributie ra reorganizarea sistemelor de distributie existente. Acest demers este impus de o serie de mutatii care apar in domeniul logisticii, cum sunt: existente. Acest demers este impus de o serie de mutatii care apar in domeniul logisticii, cum sunt:

- - decizia de cumparare a utilizatorilor finali se orienteaza nu numai pentru anumite produse ci, in mare decizia de cumparare a utilizatorilor finali se orienteaza nu numai pentru anumite produse ci, in mare masurmasura, dupa asaa, dupa asa--numitele servicii colaterale care sunt influentate de prestarile logistice (de exemplu, numitele servicii colaterale care sunt influentate de prestarile logistice (de exemplu, serviciul de livrare);serviciul de livrare);

- - noile forme de intreprinderi comerciale nu sunt corelate intotdeauna cu inovatiile logistice;noile forme de intreprinderi comerciale nu sunt corelate intotdeauna cu inovatiile logistice;

- - dezvoltarea transportului corespunzdezvoltarea transportului corespunzator exigentelor factorilor de mediu si eficientei economice, poate ator exigentelor factorilor de mediu si eficientei economice, poate impune reorganizarea distributiei;impune reorganizarea distributiei;

- - noile tehnologii pot schimba componentele logisticii marfurilor.noile tehnologii pot schimba componentele logisticii marfurilor.

Departamentele de logistica trebuie sa adune informatii, sa masoare si sa monitorizeze

Departamentele de logistica trebuie sa adune informatii, sa masoare si sa monitorizeze volumul marfurilor volumul marfurilor comandate, transportate si manipulate in interiorul firmei. Ele vor colecta informatii pentru intregul grup de comandate, transportate si manipulate in interiorul firmei. Ele vor colecta informatii pentru intregul grup de produse care parcurge lantul logistic al valorii de la furnizor la consumator dincolo de limitele produse care parcurge lantul logistic al valorii de la furnizor la consumator dincolo de limitele organizatorice. Odata ce organizatorice. Odata ce managerii vor obtine aceste informatii, vor aparea din ce in ce mai multe ocazii managerii vor obtine aceste informatii, vor aparea din ce in ce mai multe ocazii favorabile pentru optimizarea activitatii logistice si pentru implementarea optiunilor creative. Indiferent ca favorabile pentru optimizarea activitatii logistice si pentru implementarea optiunilor creative. Indiferent ca este vorba de unificarea incarcaturii, de legaturile cu transpoeste vorba de unificarea incarcaturii, de legaturile cu transportatorul sau cu furnizorul, de coordonarea rtatorul sau cu furnizorul, de coordonarea sososirilor si expedierilor de marfsirilor si expedierilor de marfa, de investitiile in logistica, de rotatia stocurilor, de apelarea la terte parti a, de investitiile in logistica, de rotatia stocurilor, de apelarea la terte parti sau de constituirea societatilor mixte, capacitatea de a optimiza volumul marfurilor va determsau de constituirea societatilor mixte, capacitatea de a optimiza volumul marfurilor va determina reduceri de ina reduceri de costuri, cresterea rentabilitatii si obtinerea avantajului competitiv pe o perioada indelungata de timp.costuri, cresterea rentabilitatii si obtinerea avantajului competitiv pe o perioada indelungata de timp.

Asadar, logistica este o functie dinamica a firmelor care trebuie sa puna accentul pe nevoile clientilor si pe

Asadar, logistica este o functie dinamica a firmelor care trebuie sa puna accentul pe nevoile clientilor si pe modul in care acestea sumodul in care acestea sunt satisfacute, o functie indeplinita de oameni inteligenti si talentati, care stiu ca nt satisfacute, o functie indeplinita de oameni inteligenti si talentati, care stiu ca operatiunile complexe nu trebuie neaparat sa fie si complicate.operatiunile complexe nu trebuie neaparat sa fie si complicate.

CARACTERISTICI LOGISTICE

CARACTERISTICI LOGISTICE

Caracteristicile fizice

Caracteristicile fizice

a)

a)FormaForma

b)b)Densitatea fizicaDensitatea fizica, ,

c)

c)Densitatea de pachetizaDensitatea de pachetizarere

d)

d)Gradul de standardizare Gradul de standardizare a pachetelor,a pachetelor,

e)

e)Densitatea valoricaDensitatea valorica

Caracteristicile de piata

Caracteristicile de piata

a)

a)Rata de reinnoire Rata de reinnoire (realimentare)(realimentare)-- cu care fructe banane sunt vandute (cumparate) sau reamplasate cu care fructe banane sunt vandute (cumparate) sau reamplasate (marfurile cu rata mare de reinnoire presupun sisteme de transport(marfurile cu rata mare de reinnoire presupun sisteme de transport ritmice ritmice - - periodice).periodice).

b)

b)Durata de cautareDurata de cautare--este un produs care se incadreaza in categoria celor cu durata mica de cautare sunt este un produs care se incadreaza in categoria celor cu durata mica de cautare sunt marfuri cerute frecvent care beneficiaza de sisteme de distributie fiabile.marfuri cerute frecvent care beneficiaza de sisteme de distributie fiabile.

c)

c)Limita maxima de greutateLimita maxima de greutate--produsele cu limite mari produsele cu limite mari presupun costuri de distributie mai mari si au, in presupun costuri de distributie mai mari si au, in general, un ritm slab de modificare a ratei vanzarilor.general, un ritm slab de modificare a ratei vanzarilor.

d)

d)Perisabilitatea (economica)Perisabilitatea (economica) sau viteza de depreciere a produselor (cele cu rata mare presupun sisteme de sau viteza de depreciere a produselor (cele cu rata mare presupun sisteme de transport rapide si fiabile),in aceasta ctransport rapide si fiabile),in aceasta categorie cu siguranta sunt incluse si fructele bananele.ategorie cu siguranta sunt incluse si fructele bananele.

e)

e)Ciclul de viata in productieCiclul de viata in productie--sunt produse care necesita si piete noi de desfacere.sunt produse care necesita si piete noi de desfacere.

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2019
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
30 pagini
Imagini extrase:
30 imagini
Nr cuvinte:
9 359 cuvinte
Nr caractere:
52 771 caractere
Marime:
1.17 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Mecanica
Data publicare:
25.05.2021
Structură de fișiere:
  • Logistica transporturilor.pdf
Predat:
Liceul Tehnologic ”Panait Istrati” din Braila

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Serviciile logistice cuprind un ansamblu de activitati diverse. Dintre acestea transportul detine...
Introducere Piata transporturilor, cuprinzand intregul sistem de transport national si...
1. Introducere Din perspectiva conceptului de marketing, principalul obiectiv al sistemului...
Traficul, ca mijloc de stabilire a contactelor reciproce intre oameni, s-a identificat cel mai...
1. Prezentarea intreprinderii Compania Vipropat este o societate cu raspundere limitata.Sediul...
Sus!