Cutii de viteze

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT 3
CAPITOLUL I: INTRODUCERE 4
I.1 STADIUL ACTUAL 5
CAPITOLUL II: FUNDAMENTARE TEORETICA 6
II.1 CLASIFICARE 6
II.2 PRINCIPALELE CARCTERISTICI 7
II.3 MOD DE FUNCTIONARE 7
CAPITOLUL III: IMPLEMENTARE PRACTICA 11
III.1 MATERIALE SI COMPONENTE FOLOSITE IN IMPLEMENTARE 11
CAPITOLUL IV: MATERIALE UTILIZATE IN 16
CONSTRUCTIA CUTIEI DE VITEZE 16
IV.1 DEFECTAREA SI TEHNOLOGIA DE RECONDITIONARE A CUTIEI DE VITEZE 16
BIBLIOGRAFIE 18

Extras din atestat:

ARGUMENT

Indrustia automobilelor a schimbat intreag demursul lucrurilor de la aparitia sa. Datorita primelor prototipuri de automobile s-a dorit o dezvoltare in acest domeniu. Aceasta indrustrie a ajutat la dezvoltarea culturii dar si a economiei.

Datorita dorintei de dezvoltare pe aceasta ramura au aparut multe locuri de munca iar dupa ce primele automobile au aparut pe piata s-a vazut necesitatea lor intr-un numar mai mare. Aceasta arie a automobilelor a ajutat la dezvoltarea pietii de marketing atat prin vanzari locale cat si nationale.

Astfel, automobilele sunt cele mai cautate surse de trasport persoane, marfa si animale.

Din acest motiv industria automobilelor a fost si va fi intr-o continua dezvoltare deoarece s-a gasit o mare necesitate in automobile.

In zilele noastre, mijlocele de trasport sunt atat o necesitate cat si un moft. Unii au loc de munca datorita existentei acestei piete, altii ajung intr-un timp foarte scurt la locul de munca / scoala datorita acestor mijloace de transport, unii iubesc cursele si traseele iar pentru toti calatoriile in intreaga lume sunt posibile dartorita acestei industrii.

Astfel, pentru examenul de certificare a calificarii profesionale a invatamantului profesional cu durata de 3 ani, domeniul mecanic, calificarea mecanic auto am ales impreuna cu profesorul coordonator tem CUTII DE VITEZE, in care am incercat sa surprind aspecte despre constructia, functionarea si importanta mecanismului, instalatiei, elementelor cutii de viteze.

Lucrarea este structurata astfel:

ARGUMENT

CAPITOLUL I: INTRODUCERE4

I.1 STADIUL ACTUAL

CAPITOLUL II: FUNDAMENTARE TEORETICA

II.1 CLASIFICARE

II.2 PRINCIPALELE CARCTERISTICI

II.3 MOD DE FUNCTIONARE

CAPITOLUL III: IMPLEMENTARE PRACTICA

III.1 MATERIALE SI COMPONENTE FOLOSITE IN IMPLEMENTARE

CAPITOLUL IV: MATERIALE UTILIZATE IN

CONSTRUCTIA CUTIEI DE VITEZE

IV.1 DEFECTAREA SI TEHNOLOGIA DE RECONDITIONARE A CUTIEI DE VITEZE

BIBLIOGRAFIE

Consider aceasta lucrare importana deoarece mecanismul, instalatia, elementele cutii de viteze joaca un rol important in contructia si functionarea automobului.

CAPITOLUL I: INTRODUCERE

Automobilul este un vehicul rutier cu patru (trei, sase) roti pneumatice, miscat de un motor cu explozie interna, cu aburi, cu electricitate sau aer comprima

Automobilul a ramas principalul mijloc de transport inca de la aparitia sa si pana in zilele noastre. Acestea au aparut pe la mijlocul secolului trecut si erau cu motor cu abur, iar pe la sfarsitul secolului, motorul cu abur a fost inlocuit cu un motor cu ardere interna.

Primele incercari legate de motoarele cu ardere interna au fost un esec iar cand inventatorul german Siegfried Marcus reuseste sa realizeze un vehicul dotat cu un motor in patru timpi, inventia nu are un impact mare la acea vreme.

Cele mai importante componente ale unui autovehicul sunt: sasiul, motorul, caroseria, mecanismul motorului, sistemul de distributie, mecanismul de alimentare, sistemul de racire, transmisia, cutia de viteza si instalatiile auxiliare. E suficient ca o componenta din cele mentionate sa lipseasca ca automobilul sa nu mai functioneze. Toate acestea au o importanta deosebita iar in acest proiect vom afla importanta cutii de viteza intr-un automobil, rolul sau, cum functioneaza dar si de cate tipuri poate fi.

Cutia cu viteze este alcatuita dintr-un numar de roti dintate care ajuta la transformarea fortei si transmiterea miscarii de rotatie la diverse agregate sau vehicule. Inca de a primul prototip aparut s-a dorit o perfectionare a acestuia. S-a dorit a fi mai usor de folosit, sa fie sincronizare si fara zgomote mari.

Dupa modelul primei cutii de viteza germani au realizat o cutie automata cu doar doua viteze si un conversator de cuplu. Dar la acea vreme nu s-a apreciat inventai si nu a intrat in productie.

Apoi au aparut cutiile semi-automate care nu mai aveau nevoie de levier pentru schimbarea treptelor de viteza dar aveau inca pedala de ambreiaj. Aceasta functiona pe mod automat pentru treapta 1 si 2 de viteza dar la restul treptelor era nevoie sa se apese pedala de ambreiaj.

Bibliografie:

1. Gh. Fratila, St. Samoila - CUNOASTEREA, INTRETINEREA SI REPARAREA AUTOMOBILULUI-Manual pentru scoli profesionale; EDP Bucuresti

2. Gh. Fratila, E. Draghici - MASINI SI UTILAJE. CONSTRUCTII DE AUTOVEHICULE-Manual pentru licee industriale clasele a XI-a si a XII-a si scoli profesionale; EDP Bucuresti

3. D. Marincas - FABRICAREA SI REPARAREA AUTOVEHICULELOR

4. D. Marincas - LICHIDE PENTRU AUTOVEHICULE

5. Gh. Pitulescu - INTRETINEREA AUTOMOBILULUI; Ed. Tehnica Bucuresti

6. Gh. Fratila - MANUALUL CONDUCATORULUI MECANIC AUTO pentru scoli

7. profesionale; EDP Bucuresti

8. V. Mateevici, T. Pavelescu s.a. - AUTOMOBILE ROMAN CU MOTOARE DIESEL; Ed Tehnica Bucuresti

9. Brebenel, C. Mondirul - AUTOTURISMUL DACIA 1300; Ed. Tehnica Bucuresti

10. C, Mondiru -,AUTOTURISME DACIA; Ed. Tehnica Bucuresti

11. https://ro.wikipedia.org/wiki/Istoria_automobilului

12. https://www.cars.ro/utile/care-sunt-parti-componente-automobil-15811.html

13. https://www.cars.ro/inedit/prima-cutie-viteze-automata-istorie-14825.html

14. https://ro.wikipedia.org/wiki/Cutie_de_viteze

15. https://wrcrallypress.com/2014/03/25/tipuri-de-cutii-de-viteze-si-diferente-esential-de-stiut/

16. http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/16-cutie-viteze-manuala-automobile.html

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2020
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
18 pagini
Imagini extrase:
18 imagini
Nr cuvinte:
3 500 cuvinte
Nr caractere:
18 817 caractere
Marime:
1.89 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Mecanica
Data publicare:
25.06.2020
Structură de fișiere:
  • Cutii de viteze.docx
Predat:
Liceul „Dimitrie Cantemir” Darabani din Darabani
Profesorului:
Prof. Ignat Florin

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite...
Mi-am ales ca tema de studiu ,, Intretinerea si repararea cutiei de viteze la Dacia 1300"...
Cutiile de viteze actuale s-au diferentiat atat ca principiu de functionare cat si ca mod de...
Rezistentele la inaintarea automobilului variaza mult in functie de conditiile de deplasare si...
Sus!