Tipuri de cercetări de marketing și impactul lor asupra întreprinderii

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT................................................................................................................ 4
CAP. I. CERCETARI DE MARKETING................................................................... 6
I.1. DEFINIRE........................................................................................................... 6
I.2. SFERA DE CUPRINDERE................................................................................ 7
I.3. CLASIFICAREA CERCETARILOR DE MARKETING.................................. 8
CAP. II. ETAPELE UNEI CERCETARI DE MARKETING.................................. 11
II.1. IDENTIFICAREA PROBLEMEI SI DEFINIREA SCOPULUI CERCETARII........................................................................................................................ 11
II.2. ELABORAREA OBIECTIVELOR SI IPOTEZELOR.................................. 11
II.3. ESTIMAREA PREALABILA A VALORII INFORMATIEI CE VA FI OBTINUTA PRIN CERCETARE....................................................................................... 12
II.4. ALEGEREA SURSELOR DE INFORMATII................................................ 12
II.5. SELECTAREA MODALITATII DE CULEGERE SI SISTEMATIZARE A INFORMATIILOR............................................................................................................... 12
II.6. RECOLTAREA INFORMATIILOR.............................................................. 13
II.7. PRELUCRAREA INFORMATIILOR........................................................... 13
II.8. ANALIZA SI INTERPRETAREA INFORMATIILOR............................... 13
II.9. REDACTAREA STUDIULUI SI ELABORAREA CONCLUZIILOR......... 13
CAP. III. STUDIU DE CAZ...................................................................................... 14 BIBLIOGRAFIE........................................................................................................ 28
ANEXE....................................................................................................................... 29

Extras din atestat:

Ce este marketingul? Multi oameni se gandesc la marketing doar prin prisma vanzarii si a publicitatii. Insa marketingul inseamna mult mai mult decat vanzare si publicitate. Philip Kotler definea marketingul ca "o activitate sistematica de proiectare, strangere, analiza si raportare a datelor relevante pentru o situatie particulara de marketing cu care se confrunta o organizatie."

Cercetarea de marketing reprezinta un element important in caracterizarea gradului insusi de dezvoltare a marketingului. Ea se dovedeste a fi un pretios ajutor pentru decidentii de marketing, carora le asigura suportul informational necesar in toate etapele procesului decizional. Ca si in cazul conceptului de marketing, incercarile de definire a cercetarii de marketing au fost numeroase si de o mare diversitate.

Cercetarile de marketing indeplinesc un rol esential in sistemul de marketing, deoarece ele asigura informatiile necesare functionarii sale. Pe baza lor se cunosc caracteristicile si oportunitatile pietei si se pot rezolva problemele cu care se confrunta agentii economici.

Cercetarile de marketing sunt indispensabile procesului fundamentarii stiintifice a deciziilor, ele reducand aspectele de incertitudine in privinta comportamentului de marketing al agentilor economici.

Cercetarile de marketing ofera informatii despre consumatorii individuali sau organizationali, despre atitudinile, opiniile si comportamentele lor, precum si despre starea si evolutia mediul de marketing, informatii absolut necesare conceperii si realizarii planurilor si strategiilor de marketing. In luarea deciziilor, managerii, desigur, fac apel la experienta si la intuitia lor, dar, pentru deciziile strategice, investigarea sistematica si obiectiva a fenomenelor de marketing reprezinta o necesitate.

Problematica cercetarilor de marketing este deosebit de ampla deoarece ea poate avea in vedere oricare aspect al multiplelor activitati de marketing si a mediului de marketing. Spre exemplu, cercetarea de marketing poate avea in vedere, distinct sau simultan, componentele mixului de marketing, precum si factorii de micromediu - in primul rand, cercetarea pietei si cercetarea concurentei - factorii de macromediu si factorii de mediu supranational. Cercetarea de marketing mai poate avea in vedere si analiza rezultatelor sau performantelor obtinute de catre intreprindere.

Cele mai raspandite cercetari de marketing sunt cele care au in vedere cerintele diferitelor categorii de agenti economici. Din acest punct de vedere, al activitatii de afaceri deci, o cercetare de marketing trebuie sa ofere raspunsuri la intrebari de genul urmator:

cine sunt consumatorii bunului sau serviciului oferit, unde se afla ei, cum anume pot fi descrisi sub aspect demografic, economic, socio - cultural etc.?

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tipuri de cercetari de marketing si impactul lor asupra intreprinderii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
32 pagini
Imagini extrase:
32 imagini
Nr cuvinte:
6 925 cuvinte
Nr caractere:
40 964 caractere
Marime:
46.32KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Materii Prime și Materiale
Tag-uri:
marketing, intreprindere
Predat:
la liceu
Sus!