Metode si mijloace de promovare a ofertei de produse dintr-o unitate de patiserie-cofetarie

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

I.Argument 1
II.Promovarea si publicitatea 2
-Tehnici de promovare 3
-Publicitatea 4
-Principalele forme de publicitate 5
III.Reclama 6
IV.Promovarea vanzarilor 7
V.Materiale promotionale 8
VI.Preturi de vanzare 9
VII.Relatii publice 10
VIII.Anexe 11 IX.Bibliografie 12

Extras din atestat:

Am optat pentru aceasta tema de proiect deoarece consider ca promovare produselor si serviciilor dintr-o unitate de patiserie-cofetarie are drept scop identificarea nevoilor clientilor, prestarea serviciilor corespunzatoare pentru utilizarea tehnicilor promotionale.

Prestarea serviciilor adaptate nevoilor clientilor presupun urmatoarelor: -activitati specifice desfasurate in structurile de primire; -modalitati de adaptare a activitatilor la nevoile clientilor; -tehnici de evaluare a gradului de satisfactie; -asigurarea calitatii;

Activitati specifice desfasurate in structurile de primire: -crearea ambientului; -primirea clientilor; -servirea clientilor; -cazarea; -alte servicii suplimentare. Trebuie sa constientizam ca orice producator dintr-o unitate de patiserie-cofetarie trebuie sa priveasca sis a inteleaga publicitatea ca un factor bine definit in contul de exploatare al unitatii.Gradul de civilizatie a unei tari poate fi dimensionat si de numarul persoanelor care apeleaza la serviciile din unitatile de patiserie-cofetarie, de volumul si de mijloacele de promovare a ofertei de produse dintr-o unitate de patisserie-cofetarie.

1

Promovarea si publicitatea

Oferta de produse si servicii din restaurante si alte unitati de profil este in general foarte diversificate. Din acest punct de vedere se impune gasirea unor mijloace simple prin care sa se asigure promovarea si publicitatea.

PROMOVAREA ofertei de produse si servicii presupune, si are ca rol principal prezentarea acestora catre clienteala potentiala.

TEHNICILE DE PROMOVARE sunt numeroase.din acestea exemplificam:

-distribuirea unor obiecte de folosinta individuala cum ar fi: -agende; -calendare; -pixuri; -brelocuri; -brichete; -mape.

-oferta de preturi speciale pentru viitorii clienti potentiali: -firme; -reprezentante; -grupuri de turisti; -elevi si studenti.

-oferirea unor mese gratuite pentru clientii fideli, respective cei care in mod constant servesc masa in unitatea respective;

-oferirea unor servicii la pret mai redus in zilele in care restaurantul nu are grad de incarcatura sufficient (anumite zile din cursul saptamanii sau dupa caz, in weekend sau in afara sezonului);

-oferirea promotionala, gratuita, a noilor produse introduce in oferta unitatilor respective;

-oferirea de pliante, carti postaleilustrate, carti de vizita, liste de preparate si bauturi, meniuri pentru copi, sugestii pentru aniversari si altele;

2

-oferirea unor produse preambalate care se realizeaza in unitatea respectiva (patiserie, bombonarie, etc.) in cantitati mici si in ambalaje cu o reclama foarte sugestiva.

Tehnicile de promovare amintite anterior, trebuie avute in vedere de catre fiecare intreprinzator in mod realist si in functie de pozitia pe care o are pe piata, sa decide asupra clientilor catre care-si va indrepta eforturile de vanzare. Tocmai in aceasta consta forta vanzarilor pe care trebuie sa se realizeze.

Prioritar, pentru realizarea unei politici coerente de promovare, trebuie sa avem in vedere clienteala careia ne adresam:

-clienteala locala sau de transit;

-clienteala din hotel;

-clienteala individuala sau grupuri;

-clienteala pentru servicii a' la catre sau mese comandata;

-clientealaa pentru banchete, seminari, congrese;

-automobilisti sau clienti sositi cu alte mijloace de transport;

-clienteala cuvenituri mici, mijlocii sau mari.

Odata facuta analiza clientului, urmatorul pas il constituie stabilirea grupurilor tinta ce au in vedere mijloacele de promovare pentru atragerea si fidelizarea acestora. Se au in vedere clientii individuali sau clientii de grup.

CLIENTII INDIVIDUALI - dupa caz pot fi atrasi din:

-societatile comerciala industriale, societatile comerciale si prestari servicii din zona sau din exterior, dar care au activitati in zona;

-institutii publice sau private din zona sau din exterior: organisme si unitati de invatamant, profesiuni libere, administratia centrala si locala;

-unitatile hoteliere, agenti de turisa, sindicate, asociatii patronale si interprofesionale;

-unitati de presa, radio si televiziune;

-federatii si asociatii sportive, baze sportive si de agreement;

-automobilisti, soferi de autobuze si autocare, ghizi de turism, etc.

-diverse asociatii profesionale, statii de benzina si servicii, garaje, organe de ordine publica (politie, jandarmerie), aeroporturi si companii aeriene, servicii sau puncte de informare turistica, alti clienti potentiali in afara zonei.

CLIENTII GRUP - sunt atrasi in general din acelasi mediu ca si clientii individuali, cu precizarea ca orientarea pentru servicii o dau conducerile sau administratia societatilor, institutiilor sau asociatilor din care fac parte.

Bibliografie:

1)BALAURE, V. (coordinator) MARKETING Editura URANUS, Bucuresti, 2000.

2)BLITHE,J.COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI, Editura TEORA, Bucuresti, 1998.

3)DOBRESCU, E.TEHNICA SERVIRII CONSUMATORULUI.

Editura DIDACTICA SI PEDAGOGICA, Bucuresti, 1995.

4)FLOAREA, C MANUALUL OSPATARULUI,

Editura SUN GRAFIC, Bucuresti 2004.

5)MIHAI S. (coordinator) ALIMENTATIE PUBLICA SI TURISA,

Editura NICULESCU ABC, Bucuresti 2004.

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2010
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
2 756 cuvinte
Nr caractere:
17 968 caractere
Marime:
1.59 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Marketing
Data publicare:
17.07.2017
Structură de fișiere:
  • Metode si mijloace de promovare a ofertei de produse dintr-o unitate de patiserie-cofetarie.doc
Predat:
Grup Scolar Economic ’’Elina Matei Basarab,, din Ramnicu Sarat
Profesorului:
Alexandru Carmen

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Orice pas al unei calatorii devine o aventura a cunoasterii; la fiecare pas mori si invingi de...
Ca mijloc de informare si atragere a consumatorilor si in acelasi timp instrument important al...
CAP.1. PROMOVAREA Promovarea, ca unul din domeniile cele mai empirice ale actiunii...
1.1 Denumirea unitatii: Bellaria Hotel (fost Complex "ONYX") Somptuos si totodata...
In sistemul relatiilor cu mediul economico-social, cu piata, eforturile de marketing ale...
Sus!