Comercializarea marfurilor prin magazine

Previzualizare atestat:

Extras din atestat:

Forma de vanzare desemneaza un complex de activitati, mijloace si solutii organizatorice si tehnologice privind desfacerea marfurilor de catre organisme specializate in activitatea comerciala, indiferent de raporturile economice sau juridice in care s-ar afla cu producatori, intermediari sau comercianti.

Vanzarea produselor reprezinta "actul prin care se asigura valorificarea rezultatelor productiei, respectiv acela de recuperare a cheltuielilor cu fabricatia si pregatirea produsului pentru vanzare, inclusiv obtinerea unui anumit profit."

Unul din atributele fundamentale ale punctelor comerciale il reprezinta formele de vanzare practicate de catre acesta. De-a lungul timpului tehnicile de vanzare au cunoscut o evolutie continua, fapt ce a condus la aparitia a noi tipuri de magazine (supermagazinele, magazinele discount etc.).

Formele de vanzare utilizate in practica comerciala vizeaza anumite tehnici specifice, precum vanzarea in sistem << franchising >>, vanzarea marfurilor cu bucata, vanzarea la preturi unice, vanzarea in consignatie etc.

Optiunea pentru una dintre formele prezentate apartine in exclusivitate managerilor respectivei unitati comerciale, fiind dependenta de numerosi factori, precum continutul actului de schimb (vanzare cu ridicata, mic-gros sau cu amanuntul), suprafata disponibila, natura marfurilor comercializate sau clientela vizata.

Pentru obtinerea certificatului de calificare profesionala am structurat lucrarea ,,Comercializarea marfurilor prin magazine" in cinci capitole.

Primul capitol intitulat ,,Notiuni generale privind stocurile" cuprinde doua subcapitole care subliniaza importanta stocurilor, trasaturile fundamentale ale acestora, dar propune si o clasificare a lor dupa anumite criterii.

Al doilea capitol ,,Evaluarea stocurilor" cuprinde cele trei modalitati de baza privind evaluarea stocurilor, si anume in diferite momente: evaluarea la intrarea in patrimoniu, evaluarea la iesirea din patrimoniu si evaluarea la inventariere.

Al treilea capitol ,,Contabilitatea marfurilor" prezinta cu precadere operatiile care se inregistreaza utilizand contul 357 ,,Marfuri", conturile corespondente acestuia, precum si documentele ce se completeaza privind evidenta marfurilor.

Urmatorul capitol descrie societatea comerciala ,,Activ", care este o societate pe actiuni, avand ca obiect de activitate comercializarea cu amanuntul a imbracamintei (5242 in Codul CAEN).

Ultimul capitol prezinta o monografie contabila pentru prezenta lucrare.

Lucrarea se inchiei cu Bibliografia, iar Anexele includ partea practica a lucrarii.

CAPITOLUL I

NOTIUNI GENERALE PRIVIND STOCURILE

1.1 Concept, trasaturi.

Contabilitatea stocurilor si a productiei in curs de executie cuprinde ansamblul bunurilor si serviciilor din cadrul unitatii patrimoniale destinate a fi vandute in aceeasi stare sau dupa prelucrarea lor in procesul de productie si a fi consumate in prima lor utilizare.

In cadrul stocurilor propriu-zise sunt cuprinse:

a) Marfurile, respectiv bunurile pe care unitatea patrimoniala le cumpara in vederea revanzarii;

b) Materiile prime care participa direct la fabricarea produselor si se regasesc in produsul finit integral sau partial, fie in starea lor initiala sau transformata;

c) Materiile consumabile (material auxiliare, combustibili, material pentru ambalat, piese de schimb, seminte si material de plantat, furaje si alte materiale consumabile care participa sau ajuta procesul de fabricatie sau de exploatare fara a se regasi, de regula, in produsul finit;

d) Produsele respective:

- Semifabricatele, prin care se inteleg produsele ale caror proces tehnologic a fost treminat intr-o sectie (faza de fabricatie) si care trec in continuare in procesul tehnologic la alte sectii (faza de fabricatie) sau se livreaza tertilor;

Bibliografie:

- Prof.ec. Camelia Pasca - Contabilitate, Editura Univ. Oradea, 2007;

- Ana Alexandrina Matei - Contabilitatea evenimentelor si tranzactiilor, Editura CD Press, Bucuresti, 2006;

- Violeta Isai - ,,Contabilitate", manual pentru clasa a 12-a, editura All educational , Timisoara 2005.

- Iacob Pantea - ,,Contabilitatea de management",editura Intelcredo, Deva 2004

- Maria Elena Luca - ,,Contabilitate- indrumator pentru uz didactic", editura Mirton, Timisoara 2004.

- Dorel Mates - "Normalizarea contabilitatii si fiscalitatea intreprinderii", editura Mirton, Timisoara 2005.

- Mihaela Mihai - ,,Standarde Internationale de Contabilitate 2005"

Cristina Ionescu, editura Economica, Bucuresti 2006.

- www.rdt-contabilitate.ro;

- www.contacafe.ro;

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
25 pagini
Imagini extrase:
25 imagini
Nr cuvinte:
4 515 cuvinte
Nr caractere:
25 249 caractere
Marime:
32.08 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Marketing
Data publicare:
09.08.2017
Structură de fișiere:
  • Comercializarea marfurilor prin magazine.doc
Predat:
la liceu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Argument Distributia marfurilor este un subiect intens dezbatut, indeosebi in ultimele decenii....
Comertul ca o componenta importanta a acestui sector tertiar al economiei, se poate definini ca...
ARGUMENT Mi-am ales tema cu titlul ,,Comercializarea produselor lactate dietetice si a produselor...
ARGUMENT Acest proiect pentru certificarea competentelor profesionale,nivelul 3 calificarea...
Cap I : Prezentarea generala a magazinului 1 Istoria INTERSPORT In 1968, 10 organizatii...
Sus!