Strategii în politica de distribuție a companiei Billa România SRL

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

CAPITOLUL 1: PREZENTAREA COMPANIEI BILLA ROMANIA SRL . 5
CAPITOLUL 2: ROLUL MAGAZINELOR BILLA ROMANIA SRL
IN CADRUL DISTRIBUTIEI PRODUSELOR . 7
2.1. Dimensiunile canalului de distributie . 8
2.2. Intermediarii . 9
2.3. Detailistii .11
2.4. Distributia fizica (logistica comerciala) .12
CAPITOLUL 3: STRATEGII IN POLITICA DE DISTRIBUTIE A
MAGAZINELOR BILLA ROMANIA SRL .14
BIBLIOGRAFIE .17

Extras din atestat:

ARGUMENT

Distributia cuprinde toate activitatile care permit punerea bunurilor si serviciilor la dispozitia consumatorilor in cantitatea, la locul si in momentul in care acestia le solicita, precum si fluxurile pe care le genereaza aceste activitati. Din punct de vedere al marketingului, distributia reprezinta un element complex al mixului.

Distributia se poate caracteriza prin: posibilitatea transferului titlului de proprietate asupra marfurilor si serviciilor distribuite, realizarea economiilor de scala, facilitarea reducerii timpului cat marfurile se afla pe traseul dintre producator si consumator si nu in ultimul rand crearea de valoare.

Valorificarea oportunitatilor pietei si finalizarea efectiva a activitatii intreprinderilor producatoare de bunuri si servicii sunt conditionate de ajungerea acestora la consumatorii sau utilizatorii finali, de satisfacerea nevoilor pentru care au fost concepute. Rezultatele intreprinderii se integreaza in mod specific unui anumit tip de oferta pe piata: oferta de produse sau oferta de servicii, oferta de prodfactori sau oferta de satisfacatori, oferta de produse/servicii traditionale etc. In spatiul si timpul care separa incheierea productiei de intrarea produselor (serviciilor) in consum se desfasoara un ansamblu de operatiuni si procese economice. Orientarea lor cat mai eficienta formeaza obiectul celei de a treia componente a mixului de marketing – politica de distributie.

Pentru a desemna continutul si mecanismul sferei economice care acopera spatiul si timpul dintre productie si consum, stiinta marketingului a optat pentru notiunea de distributie – o notiune cuprinzatoare, incluzand procese si activitati eterogene. In terminologia economica se folosesc in mod frecvent alte notiuni pentru activarea desfasurata in sfera economica in discutie, intre care: „miscarea marfurilor”, „circulatia marfurilor”, „comercializarea marfurilor”. Toate aceste notiuni se intalnesc unele cu altele si se suprapun pe zone largi. Se poate spune insa, ca notiunea de „distributie” este cea mai cuprinzatoare, incluzandu-le pe toate celelalte.

Conceptul de distributie se refera, mai intai, la „traseul” pe care il parcurg marfurile pe piata, pana ajung la consumatori; producatorul, intermediarii si consumatorul – participanti la deplasarea succesiva a marfurilor de-a lungul acestui traseu – alcatuiesc ceea ce in terminologia marketingului se numeste „canal de distributie”. Conceptul de distributie se refera, apoi, la ansamblul operatiunilor (vanzare, cumparare, concesiune, consignatie, etc.) care marcheaza trecerea succesiva a marfurilor de la un agent de piata la altul, pana la intrarea lor definitiva in sfera consumatiei. El include, mai departe, lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile in traseul lor spre consumator; este vorba de „distributia fizica” sau „logistica” marfurilor. Notiunea de distributie se mai refera, in sfarsit, la aparatul tehnic – retea de unitati, dotari, personal – care realizeaza asemenea procese si operatiuni. Distributia se refera, deci, la circuitul fizic si la cel economic al marfurilor, la sistemul de ralatii care intervin intre agentii de piata, la activitati ale unei mase largi si eterogene de unitati.

CAPITOLUL 1

PREZENTAREA COMPANIEI BILLA ROMANIA SRL

In decembrie 1953 pianistul de numai 36 de ani Karl Wlaschek deschidea in Viena primul magazin de produse cosmetice in regim discount. Astfel, intr-un spatiu de vanzare de numai 40 mp, clientilor li se oferea posibilitatea de a achizitiona produse de marca la preturi extrem de avantajoase. Aceasta politica de preturi s-a impus in scurt timp, succesul avut ducand la deschiderea si altor filiale în Viena. In 1960 numarul magazinelor ajunsese deja la 45, strategia de discount fiind ulterior aplicata si in sectorul alimentar. In 1961 firma primea numele BILLA, însemnand în limba germana "magazin ieftin" (Billiger Laden), strategia clara a preturilor avantajoase ducand la pozitia de cel mai de succes lant de supermagazine în Austria de astazi. De aceea, expansiunea a continuat intr-un ritm accelerat. Astazi firma face parte din concernul german REWE, numarand in Austria aproximativ 1000 de magazine, iar EUROBILLA este prezenta in diverse tari precum Italia, Cehia, Slovacia, Romania, Croatia, Ucraina, Bulgaria si Rusia.

Angajatii companiei Billa Romania SRL

In cele 35 supermagazine Billa Romania SRL si in sediul central din Bucuresti, Str. Barbu Vacarescu 154-158, care asigura sprijinul necesar retelei, lucreaza in momentul de fata peste 2000 de angajati Billa Romania cultiva conceptul de pregatire si dezvoltare profesionala a angajatilor, oferind posibilitata folosirii maxime a potentialului fiecaruia.

Billa Romania SRL a obtinut in data de 13 august 2007 certificarea HACCP din partea IQNET si SRAC (Societatea Romana pentru Asiguraea Calitatii). Aceast lucru subliniaza faptul ca modernul lant de supermarketuri a implementat cu succes Sistemul de Management al Sigurantei Alimentare conform standardului ISO 22000:2005.

Prin implementarea sistemului HACCP, Billa Romania SRL demonstreaza inca o data grija pe care o arata fata de consumatorul roman prin asigurarea unor produse de cea mai buna calitate si a unor servicii la cele mai inalte standarde. HACCP este un acronim care provine de la expresia din limba engleza «Hazard Analysis and Critical Control Points» (in traducere: «Analiza Pericolelor si Puncte Critice de Control»), care este o metoda sistematica de identificare, evaluare si control a pericolelor asociate producerii, transportului, depozitarii, prelucrarii si utilizarii produselor alimentare. HACCP reprezinta o abordare preventiva a controlului alimentelor care, aplicata in toate fazele lantului alimentar, identifica si controleaza toate pericolele de transmitere a bolii de la aliment la om. Sistemul HACCP a fost pus in aplicare pentru prima data in anul 1959 de catre o companie din Pillsbury, SUA, in proiectele sale de cercetare si realizare a produselor alimentare destinate programelor spatiale americane.

Bibliografie:

1. Balaure V.

2. Danciu V. - ,,Marketing", Editura Uranus, Bucuresti, 2000.

- ,,Marketing international. De la traditional la global", Editura Economica, Bucuresti, 2001.

3. Danciu V.,

Grigorescu A. - ,,Marketing. Metodologie si practica", Editura Dacia Europa Nova, Lugoj, 2000.

4. Hart N. - ,,Marketing industrial", Editura CODECS, Bucuresti, 1998.

5. Kotler Ph.,

Armstrong G.,

Saunders J.,

Wong V. - ,,Principiile marketingulu", Editura Teora, Bucuresti, 1999.

6. Prutianu St.,

Munteanu C.,

Caluschi C. - ,,Inteligenta Marketing Plus", Editura Polirom, Iasi, 1999.

7.Thomas M. J. - ,,Manual de marketing", Editura CODECS, Bucuresti, 1998.

8. ***

9. *** - www.edu.ro

- www.referate.ro

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategii in politica de distributie a companiei Billa Romania SRL.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
927 241 cuvinte
Nr caractere:
11 523 670 caractere
Marime:
95.11KB (arhivat)
Publicat de:
Constantina Chirila
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Management
Predat:
la liceu
Sus!