Motivarea personalului - Orange

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT ..4
I. MOTIVAREA PERSONALULUI .5
1.1. Motivarea 5
1.2. Rolurile motivarii 6
1.3. Formele motivarii 6
1.4. Tehnici ale motivarii ...7
1.5. Teorii ale motivarii .7
1.6. Modele de motivare ...10
II. STUDIU DE CAZ: Orange Romania
1. Prezentarea organizatiei ...12
A. Misiune ..12
B. Obiect si profil de activitate ...12
C. Date despre produse si servicii ..13
D. Sistem de obiective 13
E. Valori .15
F. Echipa manageriala si organigrama ...15
2. Analiza SWOT ..15
3. Modele de motivare ..16
A. Motivarea financiara ..18
B. Motivarea non-financiara ...20
C. Motivarea prin imbogatirea posturilor ...22
D. Motivarea printr-un sistem de comunicare eficient ...23
Concluzii .24
Blibliografie 25

Extras din atestat:

ARGUMENT

In vederea realizatii lucrarii pentru examenul de certificare a competentelor profesionale am ales ca tema ,,Motivarea, evaluarea si imbunatatirea performantelor profesionale ale angajatilor", deoarece consider ca resursele financiare, timpul si resursele umane reprezeinta cele trei elemente importante pe care se fundamenteaza eficienta si competitivitatea unei organizatii. Primele doua se pot irosi in lipsa unui management eficient, iar tehnologiile si metodele de marketing pot fi copiate cu usurinta, resursele umane detin insa un potential unic.

Una dintre temele ce au generat indelungi dezbateri in analiza organizationala vizeaza modul de intelegere si interpretare a cauzelor ce determina actiunile si comportamentul oamenilor in organizatii. Fiecare dintre noi avem anumiti factori care ne motiveaza si fiecare dintre noi avem un profil al motivatiilor si valorilor. De aceea , inainte de a incepe o cariera si inainte de a lua o decizie profesionala, este important sa ne cunoastem motivatiile astfel incat sa luam decizii favorabile pe termen lung. Serioritizarea motivatiilor ne ajuta de asemenea sa facem fata provocarilor profesionale.

Dupa parerea mea, numai prin satisfacerea nevoilor angajatului se va putea obtine implicarea acestuia in realizarea obiectivelor organizatiei. Din punct de vedere al conducerii unei organizatii, problema esentiala a motivatiei se refera la determinarea mijloacelor prin care membrii organizatiei pot fi stimulati sa contribuie pozitiv si eficient la indeplinirea obiectivelor stabilite.

Notiunea de motivatie a fost si va ramane probabil unul dintre principalele puncte de plecare in intelegerea succesului in organizatii. Psihologii considera motivatia cafiind sursa de energie care ne impinge spre actiune, motorul intregii noastre activitati, atat in plan profesional cat si personal. Este evident ca pentru a putea functiona la parametri optimi orice sistem are nevoie sa fie alimentat cu energie, asa cum si noi avem nevoie de motivatie pentru a atinge ceea ce ne-am propus. Mai exact, avem nevoie de acei stimuli care ne determina sa incepem o anumita activitate si care totodata sa ne poata sustine pana in momentul finalizarii respectivei actiuni.

Managerul trebuie sa fie respectat de angajatii sai prin autoritatea sa si nu prin frica. Acest lucru e foarte dificil de realizat, dar posibil. Astfel, managerul, in tot ceea ce spune si ce face, trebuie sa fie un exemplu pentru angajatii din subordine. In acest context, managerul care conduce prin exemplul propriu este un manager care motiveaza. Managerul ideal/eficient are o personalitate puternica si ,,coloana vertebrala".

In viziunea angajatilor, un manager empatic, care isi trateaza angajatii ca pe fiinte umane, dar nu ca pe instrumente de realizare a scopurilor organizationale - motiveaza! Oamenii nu sunt calculatoare; ei au necesitati si asteptari, care intr-o oarecare masura trebuie realizate. Doar printr-un management participativ, caracterizat prin discutii deschise intre manager si angajati, realizate periodic si de la egal la egal, aceste necesitati si asteptari pot fi identificate si realizate in modul corespunzator.

Cap. I.

MOTIVAREA PERSONALULUI

Gestiunea carierei angajatilor trebuie sa porneasca de la cunoasterea acestor etape de evolutiesi nevoile lor specifice care, in acelasi timp, difera foarte mult de la o persoana la alta. In functie de rezultatele aprecierii, planurile de dezvoltare a angajatilor vor fi personalizate pentru fiecare salariat, in stransa corelatie cu nevoile viitoare ale firmei in ceea ce priveste forta de munca..

Categorii de nevoi Debutul carierei Mijlocul carierei Sfarsitul carierei

Nevoi personale - Incurajare

- Autonomie

- Competitie - Echilibru in viata

- Rezistenta la stres

- Valori familiale - Transmiterea experientei

- Detasarea de firma

- Siguranta

Nevoi Profesionale - Actiune

- Inovare

- Specializare

- Mobilitate - Formare

- Aplicarea teoriei

- Largirea experientei - Consultanta

- Deschidere

1.1. MOTIVAREA

Motivarea are ca scop stimularea personalului in obtinerea de performante, prin recompense financiare si nonfinanciare consistente si motivante.

Resursele umane reprezinta acele resurse ale firmei care indeplinesc criteriile necesare pentru a fi considerate sursa principala de asigurare a competitivitatii necesare, deoarece resursele umane sunt valoroase, rare, dificil de imitat si relativ, de neinlocuit.

In general, toate resursele firmei sunt importante si folositoare, insa resursele umane si managementul lor sunt foarte importante si valoroase in confruntarea cu necunoscutul. Singurele resurse capabile sa produca si sa reproduca toate celelalte resurse aflate la dispozitia unei firme sunt resursele umane.

Intrucat firmele implica oameni, acestea trebuie sa-si asigure oamenii respectivi, sa le castige serviciile, sa le dezvolte aptitudinile, sa-i motiveze pentru nivelurile inalte de dezvoltare si sa asigure ca vor continua sa-si mentina atasamentul fata de firma.

Omul este subiect, obiect si scop al diferitelor activitati, fiind totodata creator si consumator de resurse. Insa resursele umane sunt singurele resurse inepuizabile de creativitate, de solutii si de idei noi, originale si valoroase.

Bibliografie:

1. Adriana Prodan, Anton Rotaru, Managemetul Resurselor Umane, Editura Sedeom Libris, Iasi, 1998;

2. Burloiu P., Managementul resurselor umane, Ed.Luminalex, Bucuresti, 1997

3. Cole G.A., Managementul personalului, Ed. Codecs, Bucuresti, 2000,

4. Daniells A.C., Managementul performantei, Ed.Polirom, Iasi 2007

5. Deaconu A., Podgoreanu S., Segal T., Factorul uman si performantele organizatiei, Ed. ASE, Bucuresti, 2004

6. Ioan Petrescu, Managementul resurselor umane, Ed. Luxlibris, Brasov, 1995;

7. www.orange.ro

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
26 pagini
Imagini extrase:
26 imagini
Nr cuvinte:
7 661 cuvinte
Nr caractere:
43 499 caractere
Marime:
677.51 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Management
Data publicare:
28.10.2018
Structură de fișiere:
  • Motivarea personalului - Orange.docx
Predat:
LICEUL TEORETIC ,,ION NECULCE” TG.FRUMOS din Targu Frumos
Profesorului:
Zugravu Larisa-Dana

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
1 DEFINIREA MOTIVATIEI In prezent, in cadrul intreprinderii, motivarea este un termen des...
Orange este cel mai mare operator de GSM din Romania. Pana in aprilie 2002, Orange a operat sub...
AFACEREA: orice initiativa a unui intreprinzator, concretizata intr-o relatie contractuala si...
Ce este motivatia? Motivatia reprezinta totalitatea motivelor sau mobilurilor (constiente sau...
In orice economie de piata organizatiile sunt caracterizate de schimbari ireversibile de...
Sus!