Elementele structurii organizatorice

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

CAP. 1 NOTIUNI TEORETICE PRIVIND ELEMENTELE STRUCTURII ORGANIZATORICE 2
1.1 Structura organizatorica 2
1.2 Elementele structurii organizatorice 6
1.3 Functioalitatea structurii organizatorice 14
1.4 Elaborarea structurii organizatorice 18
CAP. 2 PREZENTAREA SOCIETATII 26
S.C. COMAUTOSPORT S.A. 26
CAP. 3 STUDIU DE CAZ LA S.C. COMAUTOSPORT S.A. 30

Extras din atestat:

1.1 Structura organizatorica

Functia de organizare consta in actiuni si decizii manageriale din care rezulta crearea unui set stabil de functii (posturi) si a relatiilor dintre ele. Stabilitatea acestui set de functii si relatiile dintre ele reprezinta doua componente din definitia structurii organizatorice si, totodata, unul din avantajele pe care aceasta le ofera.

Elementele de baza ale oricarei structuri organizatorice in cadrul firmei sunt reprezentate de functii detinute de oameni. Felul in care angajatii isi indeplinesc sarcinile, precum si cerintele pe care trebuie sa le satisfaca sunt consecinte ale deciziilor si actiunilor manageriale. Prin tehnici de analiza a postului, managerii pot sa determine specificul si relatiile dintre functii. Aceste elemente combinate cu factorii de mediu si caracteristicile individuale creaza conditiile determinante pentru obtinerea performantei profesionale.

Sistemele de conducere ale unei intreprinderi reprezinta totalitatea elementelor componente si a relatiilor dintre acestea, structurate intr-un anumit cadru organizatoric in care se desfasoara procesele de conducere ale activitatii in ansamblul sau.Sistemul de conducere al unei intreprinderi si componentele sale se prezinta astfel:

1. structura de conducere 2. structura de productie Structura de conducere (functionala) reprezinta ansamblul membrilor de conducere si al compartimentelor (tehnice, economice si administrative), modul de constituire si grupare al acestora, precum si relatiile dintre ele, necesare desfasurarii corespunzatoare a procesului

managerial si de executie. La randul sau, structura de conducere cuprinde structura organizatorica si sistemul informational.

Structura de productie (operationala) reprezinta ansamblul unitatilor de productie, control si cercetare (sectii, ateliere, formatii de lucru, locuri de munca), marimea si amplasarea lor pe teritoriul intreprinderii si legaturile ce se stabilesc intre ele.

Structura de productie este structurata in 4 componente si anume:

- structura informala,

- metodele si tehnicile de conducere utilizate,

- stilurile de conducere

- metodele de fundamentare si transmitere a deciziilor.

Elementele care formeaza cadrul organizational sunt decisive pentru existenta, functionarea si dezvoltarea intreprinderii. Structura organizatorica este definita ca ansamblul persoanelor, al subdiviziunilor organizatorice si al relatiilor dintre acestea astfel constituite incat sa asigure premisele organizatorice adecvate realizarii obiectivelor prestabilite. Scopul ei este sa reduca sau sa uniformizeze incertitudinea privind comportamentul salariatilor.

Din perspectiva manageriala, structura presupune numeroase scopuri. Mai intai, ea clarifica compartimentele si sarcinile posturilor individuale, precum si responsabilii de realizarea sarcinilor. In al doilea rand, clarifica ierarhia organizationala, adica cine este superiorul si cine este subordonatul. In al treilea rand, clarifica canalele de comunicare. Comunicarea se desfasoara intre compartimente si posturile definite.

In final, structura organizatiei permite managerilor sa aloce resurse catre obiectivele definite in prin plan. Structura unei intreprinderi prezinta trei caracteristici principale: specializare, coordonare, formalizare. Specializarea pune problema gasirii modului de definire a activitatilor. De cele mai multe ori, structura trebuie sa tina cont simultan de mai multe cai de

specializare pentru ca, specializarea indica gradul de divizare si omogenitate a muncii in compartimentele firmei.

Coordonarea se bazeaza pe viziunea piramidala a structurii care a fost enuntata inca de la inceputul secolului de Henry Fayol prin cateva principii simple ce isi pastreaza valabilitatea si in zilele noastre. Relatiile verticale superior-subordonat sunt completate cu mecanisme ce favorizeaza relatiile orizontale: comisii, formatii de munca etc.

Ierarhia asigura coordonarea, urmarind liniile verticale determinate de specializarea principala (conducerea strategica, conducerea tactica, conducerea operationala).

Sistemele complementare functioneaza atunci cand apare necesitatea coordonarii unitatilor cu preocupari asemanatoare, care au fost izolate prin specializarea principala. Aceste elemente au fost redate intr-o maniera sintetica in schema Jay Galbraith din fig. 3.4.

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
37 imagini
Nr cuvinte:
8 885 cuvinte
Nr caractere:
51 139 caractere
Marime:
305.51 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Management
Data publicare:
03.03.2018
Structură de fișiere:
  • Elementele structurii organizatorice.doc
Predat:
Colegiul Tehnic INFOEL
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Prin proiectul pe care l-am sustinut, am incercat sa surprind cat mai bine notiunea de "...
1.Conceptul de organizare.Organizare formala si informala CONCEPTUL DE STRUCTURA ORGANIZATORICA...
DEFINIREA SI IMPORTANTA STRUCTURII ORGANIZATORICE Desi notiunea de structura organizatorica a...
Desi este considerat de cei mai multi specialisti ca un fenomen propriu perioadei contemporane...
La intersectia dintre strazile Nicolae Balcescu si Vasile Alecsandri intre Vila Pufu si Oficiul...
Sus!