Analiza mediului de recrutare și selecție a resurselor umane

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

CAP.I: Identificarea indicatorilor ce stau la baza recrutarii 1
1.1 Rolul resurselor umane in cadrul organizatiei 1
1.2 Recrutarea personalului:notiune,tipuri,resurse 2
1.3 Factorii importanti in recrutarea resurselor umane 4
1.4 Principii de recrutare a resurselor umane 10
CAP.II: Studierea legislatiei cu privire la drepturile indivizilor de a ocupa anumite posturi 11
2.1 Locul de munca:notiune si clasificare 11
2.2 Normele si normativele de munca 15
2.3 Evaluarea conditiilor de munca si mediu 19
CAP.III: Stabilirea etapelor pentru selectarea personalului 23
3.1 Intocmirea planului de recrutare a resurselor umane 23
3.2 Etapele de selectie a resurselor umane 25
3.3 Testarea candidatilor 28

Extras din atestat:

Resursele umane (RU) este singura resursă din cadrul unei întreprinderi care poate avea capacitatea de a-şi mări valoarea sa odată cu trecerea timpului, spre deosebire de toate celelalte resurse a întreprinderii, care se uzează dacă nu fizic, atunci moral.

Dezvoltarea teoriei şi practicii în domeniul MRU necesită cunoaşterea şi înţelegerea cît mai deplină a rolului şi particularităţilor RU în cadrul organizaţiei:

- RU reprezintă organizaţia. Oamenii reprezintă o resursă comună, resursă cheie, o resursă vitală de azi şi de mâine a tuturor organizaţiilor, care asigură supravieţuirea, dezvoltarea şi succesul competitiv al acestora.

- RU reprezintă una dintre cele mai importante investiţii ale unei organizaţii, ale cărei rezultate devin tot mai evidente în timp. Organizaţiile cheltuiesc sume importante cu angajaţii lor, iar datorită costurilor antrenate nu numai remunerarea personalului, ci şi angajarea, menţinerea şi dezvoltarea personalului reprezintă una dintre cele mai evidente investiţii în resursele umane. Investiţia în oameni s-a dovedit a fi calea cea mai sigură de a garanta supravieţuirea unei organizaţii sau de a asigura competitivitatea şi viitorul acesteia.

- RU sunt unice în ceea ce priveşte potenţialul lor de creştere şi dezvoltare, precum şi capacitatea lor de a-şi cunoaşte şi învinge propriile limite, pentru a face faţă noilor provocări sau exigenţe actuale. RU sunt valoroase, rare, dificile de imitat şi, relativ, de neînlocuit.

- RU constituie un potenţial uman deosebit, care trebuie înţeles, motivat sau antrenat în vederea implicării cît mai depline a angajaţilor la realizarea obiectivelor organizaţionale.

- RU sunt puternic marcate de factorul timp necesar schimbării mentalităţii, obiceiurilor, comportamentelor, etc.

1.2 RECRUTAREA PERSONALULUI :NOTIUNE ,TIPURI ,SURSE

Succesul şi supravieţuirea organizaţiilor este asigurată aproape în totalitate de calitatea forţei de muncă. Astfel, organizaţiile trebuie să se concentreze în primul rând asupra identificării şi atragerii celor mai competitivi candidaţi pentru specificul organizaţiei, problemă care se rezolvă în cadrul procesului de recrutare profesională.

Recrutarea profesională este un proces de localizare, identificare şi atragere de potenţiali candidaţi pentru anumite posturi.

Recrutarea profesională este în organizaţii un proces continuu şi este legată de:

- Apariţia de noi posturi.

- Crearea de posturi vacante prin: continuarea studiilor, fluctuaţie, pensionare, demisie, concediere, decese.

- Retehnologizări.

- Restructurări.

Orice recrutare are următoarele obiective:

1. Să aleagă de pe piaţa muncii un număr cît mai mare de candidaţi, pentru ca să reţină candidaţi de cea mai bună calificare.

2. Să aleagă candidaţi cu pregătire de specialitate superioară şi care se arată interesaţi de organizaţie.

3. Să ocupe cît mai repede posturile noi sau vacante şi cu costuri cît mai mici.

Recrutarea poate fi:

- Recrutare din interiorul organizaţiei

- Recrutare din exteriorul organizaţiei

Recrutarea internă se realizează la nivelul organizaţiei şi trebuie să predomine în comparaţie cu recrutarea externă, deoarece nu presupune o nouă angajare, ci numai o schimbare de post a unor angajaţi pe orizontală sau pe verticală.

Avantaje:

- Este bine cunoscută competenţa persoanei care ocupă postul

- Recrutarea este mai rapidă şi cu costuri mai mici

- Timpul necesar trainingului este mai redus

- Creşte motivaţia angajaţilor

Dezavantaje:

- Se pot manifesta favoritisme

- La un ritm rapid de extindere a organizaţiei posibilităţile de completare a posturilor din personalul existent pot fi depăşite

- S-ar putea face promovări înainte ca cel promovat să fie pregătit pentru noul post.

Recrutarea externă apelează la surse din afara organizaţiei.

Avantaje:

- Se aduc noi idei şi puncte de vedere

- Se realizează economii în costurile de pregătire, deoarece vin persoane gata pregătite

- Persoanele venite din afară pot fi mai obiective.

Dezavantaje:

- Deoarece piaţa externă este mult mai largă şi mai dificil de cercetat costurile sunt mai mari pentru organizaţie

- Evaluările celor recrutaţi sunt bazate pe surse mai puţin sigure

- Descurajează angajaţii permanenţi deoarece se reduc şansele de promovare.

Această formă de recrutare poate fi realizată prin 2 metode:

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • CAP 1.doc
  • CAP 2.doc
  • CAP 3.doc
  • antet.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2010
Nr fișiere:
4 fisiere
Pagini (total):
34 pagini
Imagini extrase:
34 imagini
Nr cuvinte:
10 762 cuvinte
Nr caractere:
58 068 caractere
Marime:
73.95KB (arhivat)
Publicat de:
Constantina Chirila
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Management
Predat:
Grupul Şcolar Industrial Ştefan Procopiu din Vaslui
Profesorului:
Tataru Sebastian
Sus!