Invenții și descoperiri celebre

Previzualizare atestat:

Extras din atestat:

- Avionul de reactie

In octombrie 1910, Marele Palat de pe Champs-Elisee, Paris, a gazduit cea de-a doua editie a Expozitiei Internationale de Aeronautica. Au fost expuse cele mai noi piese de aviatie. Cea mai interesanta masinarie, care a atras atentia multora, a fost un avion rosu, fara elice, pe a carui placuta metalica din scria: COANDA-1910. Acest avion trezit interesul atentia oamenilor nu numai pentru ca nu avea elice, ci si pentru ca era total diferit fata de ceea ce numeau ei pana atunci "avion". Masinaria avea doua aripi duble si un singur loc, o anvergura de 10,3 m, lungimea de 12,5 m, greutatea de 420 kg si o forta a propulsiei de 220 kg. Cea mai interesanta parte din avionul lui Coanda era sistemul de propulsie,o adevarata revolutie in constructia de motoare de avioane, care avea sa constituie solutia viitorului. Motorul cu reactie, inventat si construit pentru prima oara de catre Henri Coanda era compus dintr-un motor-piston cu patru cilindri, racit cu apa si dezvolta 50 de cai-putere la 1000 de rotatii pe minut. Acest motor-piston era conectat la o tija care rotea multiplicatorul de rotatii; miscarea era transmisa compresorului care castiga o rotatie de 4000 de rotatii pe minut. Forta de propulsie era de 220 kgf, mult mai mare decat daca motorul-piston era conectat la o elice. Multi vizitatori ai expozitiei au fost suspiciosi privind decolarea avionului, pana la o demonstratie accidentala a lui Coanda, cand, dorind doar sa verifice motorul, avionul a inceput sa merga din ce in ce mai repede, pana si-a luat zborul. Impresionat de flacarile produse de motor si ingrijorat de faptul ca nu mai pilotase un avion pana atunci, ci doar planoare, Henry a pierdut controlul masinariei, care a pierdut din inaltime si viteza pana cand a aterizat fortat. Aceasta incercare a constituit primul zbor cu un avion echipat cu un motor cu reactie. Astfel, cu 30 de ani inainte de Heinkel, Campini si Whittle, Coanda a construit si a zburat cu primul avion cu reactie.

- Automobilul

Aceasta inventie nu poate fi atribuita unui singur inventator. istoria automobilelor reflecta o evolutie care a avut loc la nivel mondial. Se crede ca primele automobile cu motoare pe benzina cu motor cu combustie interna au fost finalizate aproape simultan in 1886 de catre inventatorii germani care au lucrat independent: Carl Benz pe 3 iulie 1886 in Mannheim, resp. Gottlieb Daimler si Wilhelm Maybach in Stuttgart (de asemenea, inventatori de biciclete primul motor) si inventatorul austriac Siegfried Marcus din Viena.

La inceputul secolului XX asistam la o dezvoltare fara precedent a industriei automobilului mai ales in tarile dezvoltate. Astfel, firmele americane constructoare de automobile, precum Ford si General Motors, cunosc o dezvoltare rapida fara precedent. Astfel, intre 1908 si 1927, automobilul Ford Model T va revolutiona istoria automobilului, atat prin schimbarile in design, cat mai ales prin productia de mare serie in care este realizat si aceasta folosind o linie de asamblare, ajungand ca in 1914 sa fie vandute 250.000 de bucati.

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Inventii si Descoperiri Celebre.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
29 pagini
Imagini extrase:
29 imagini
Nr cuvinte:
13 779 cuvinte
Nr caractere:
69 459 caractere
Marime:
1.02MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Istorie
Tag-uri:
reactie, avionul
Predat:
la liceu
Sus!