Tehnica servirii produselor de panificatie

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

MEMORIU JUSTIFICATIV ... ......... 4
CAPITOLUL I AMENAJAREA SI DOTAREA SALOANELOR ... ...6
I.1 Atributiile personalului de servire ... ......6
I.2 Pregatirea saloanelor pentru servirea consumatorilor .........................7
I.3 Importanta bunei serviri a consumatorilor ....................8
CAPITOLUL II REGULI DE ETICA SI TEHNICA SERVIRII CONSUMATORILOR ... 9
II.1 Principalele reguli de servire si de protocol ............... 9
II.2 Primirea clientilor ...... 10
II.3 Primirea comenzilor de la clienti ..........10
II.4 Despartirea de clienti ..........................11
CAPITOLUL III SISTEME PRIVIND TEHNICA SERVIRII PRODUSELOR DE
PANIFICATIE .... ... 12
III.1 Sistemul de servire direct sau englez ...... ...............12
III.2 Sistemul de servire indirect sau francez ....................12
CAPITOLUL IV TEHNICA SERVIRII PRODUSELOR DE PANIFICATIE ... .........14
IV.1 Generalitati ...... .........14
IV.2 Pregatirea personalului 14
IV.3 Aranjarea mesei pentru servirea produselor de panificatie ............. 15
CAPITOLUL V PRODUSE DE PANIFICATIE ...... 16
V.1 Valoarea nutritiva a painii ...................16
V.2 Produse de panificatie ...... ................17
V.2.1 Covrigei cu scortisoara ............ 17
V.2.2 Chifle ...............17
V.2.3 Placintute cu branza ................ 18
V.3 Defectele calitatii painii ......................18
CAPITOLUL VI NORME DE PROTECTIA MUNCII SI P.S.I. IN SALOANE ... 19
VI.1 Norme generale de protectie a muncii si P.S.I. Legea 90/1996-legea
protectiei muncii ...............................19
VI.3 Norme de igiena a muncii prevazute in tehnica securitatii muncii in
unitati de alimentatie publica ............ 19
VI.2 Masuri pentru prevenirea si stingerea incendiilor (P.S.I.) ............... 20
BIBLIOGRAFIA ............................21

Extras din atestat:

Alimentatia publica are un important rol economic, social, cultural-educativ. Realizarea an de an, a unui sortiment variat de preparate de bucatarie si produse de cofetarie-patiserie, in unitatile de alimentatie publica de cele mai diverse profile, incepand cu cele de tip gospodina, bucatarie de bloc, autoservire, restaurant-cantina si altele si mergand pana la restaurantele de categorie superioara, rezulta crearea premiselor eliberarii femeii de grija menajului zilnic si folosirea ei in diversele ramuri ale economiei nationale.

Daca se ia in consideratie faptul ca turismul si industria hoteliera isi concretizeaza activitatea in gama complexa de servicii de baza (cazare si masa) si servicii suplimentare (transport, tratament balnear, excursii, vizionari de spectacole, prestatii de posta si telecomunicatii, comisioane si informatii, spalatul si calcatul hainelor si lenjeriei), atunci trebuie retinut faptul ca mana de lucru calificata constituie un element la fel de important pentru dezvoltarea acestor sectoare, ca si investitiile in cladiri, utilaje, mobilier si alte dotatii.

Turistii vor fi atrasi de tarile si localitatile unde exista un numar suficent de personal calificat si stilat, respectiv acolo unde li se asigura servicii diversificate, care sa raspunda tuturor exigentelor si preferintelor acestora. Pe un traseu turistic sau la capatul lui, turistilor trebuie sa li se asigure cazarea, masa si sa li se satisfaca celelalte servicii suplimentare solicitate.

Majoritatea turistilor si a oamenilor veniti de pretutindeni doresc sa cunoasca tara pe care o viziteaza, sa admire frumusetile ei naturale si realizarile poporului respectiv si sa-si petreaca cateva saptamani sau zile de recreare. Pentru personalul care lucreaza s-au se califica in una din profesiile din unitatile de alimentatie publica, fluxul de calatori are o semnificatie deosebita.

Personalul de servire intrand in contact direct cu clientii trebuie sa se comporte in mod exemplar cu acestia, tinand seama si de faptul ca impresia formata poate fi generalizata, ca fiind caracteristica tarii si poporului nostru.

Servirea corespunzatoare a clientilor cu produse de panificatie este posibila numai in cazul in care ospatarul si ceilalti lucratori din restaurant cunosc temeinic tehnica servirii clientilor si respecta pana si cele mai mici detalii atributiile fiecarei functii.

Mi-am ales aceasta tema considerand ca prin ceea ce voi invata din acest proiect prin aprofundarea cunostintelor privind tehnica servirii produselor de panificatie imi va fi de folos in viitoarea meserie, precum si in viata.

AMENAJAREA SI DOTAREA SALOANELOR

Saloanele in care se efectueaza operatiile pentru prezentarea, servirea si consumarea preparatelor si bauturilor oferite de unitatile publice de alimentatie sunt astfel amenajate si dotate cu mobilier, utilaje, instalatii si obiecte de servire incat sa asigure conditii cat mai optime pentru ca lucratorii sa-si desfasoare activitatea cat mai simplu, iar clientii sa simta ca sunt intr-un climat de desfacere si recreare.

Pardoseala salonului poate fi executata din parchet, marmura, mozaic etc. sau acoperita cu mocheta, covoare sau din linoleum.

Peretii, stalpii de sustinere interioare si tavanul se vopsesc in culori deschise, pastelate, odihnitoare.

Pentru crearea unui ambiante intime se folosesc panouri decorative jardiniere etc. cu ajutorul carora spatiul salii poate fi compartimentat.

Iluminatul se asigura prin diverse surse de lumina care sunt prinse in tavan de stalpi sau pereti asezate pe mese sau suporturi speciale.

Incalzirea se face cu ajutorul caloriferelor mascate cu gratare din fier sau lambriuri din lemn perforate, soba de teracota sau semineuri.

Aerisirea se asigura prin ferestre, ventilare sau instalatii speciale de aer conditionat si exhaustoase.

In saloanele in care se organizeaza auditii muzicale, dans sau program artistic se rezerva spatii atat pentru instalarea podiumului orchestrei, cat si pentru ringul de dans.

Mesele se clasifica dupa numarul de locuri pentru 2, 4, 6 si 8 persoane si dupa forma lor: patrate, dreptunghiulare, hexagonale, ovale si rotunde. Scaunele au in general urmatoarele dimensiuni: inaltimea picioarelor 44 - 46 cm. iar inaltimea spatarului 86 - 92 cm. Spatarele trebuie sa aiba o inclinare spre spate, iar sezutul sa aiba o inclinare usoara din spate spre fata.

Formele si dimensiunile scaunelor difera de la o unitate la alta sau in cadrul aceleasi unitati de la un salon la altul in functie de profilul si destinatia fiecaruia.

I.1 Atributiile personalului de servire

Obtinerea unor realizari calitative superioare si cresterea eficientei economice a activitatii de alimentatie publica este nemijlocit legata de asigurarea de raporturi juste intre aceste 3 categorii de personal in sensul cresterii continue a ponderii personalului care participa direct la servirea clientilor.

Atributiile personalului operativ din sala pentru servirea clientilor ,in functie de profilul unitatii, forma de servire folosita, nivelul de calificare, structura formatiei de lucru, obiectul si natura operatiunilor care se efectueaza etc.

Se disting 2 grupe de productie:

1. Dupa sfera de activitate:

- atributiile comune intregului personal;

- atributiile specifice fiecarui functii sau loc de munca;

2. Dupa natura operatiilor efectuate:

Bibliografie:

. Dobrescu, C. Balanescu, G. Morjan - ,,Tehnica servirii consumatorilor",

Editura Didactica si Pedagogica -

R.A., Bucuresti, 1995

2. www.gastronomia.ro

3. S. Stavrositu - ,,Ghid profesional in alimentatie publica", Editura

Tehnica,Bucuresti, 1983

4. S. Stavrositu, E.Dobrescu - ,,Tehnica servirii consumatorilor", Editura

Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1988,1996,

2003

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
21 pagini
Imagini extrase:
21 imagini
Nr cuvinte:
6 279 cuvinte
Nr caractere:
34 869 caractere
Marime:
48.82 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Invatamant vocational
Tag-uri:
produse, alimente, servire, chelner, personal
Data publicare:
24.06.2015
Structură de fișiere:
  • Tehnica servirii produselor de panificatie.doc
Predat:
Grup Şcolar „Alexandru Vlahuţă” din Botosani
Profil:
Servicii
Profesorului:
Scripcaru Simona Marcela

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
CAPITOLUL I NOTIUNI INTRODUCTIVE Printre grijile si preocuparile cotidiene ale omului se numara...
1.PREGATIREA SALONULUI PENTRU SERVIREA CONSUMATORILOR In vederea asigurarii conditiilor necesare...
I. Introducere Pentru unitatile de alimentatie, certificatul de clasificare atesta categoriile...
Avand in vedere cresterea mare a localurilor de tip restaurant in sec. XXI si cresterea calitatii...
Privind grijile si preocuparile cotidiene ale omului,se numara si preocuparea si pregatirea unor...
Sus!