Aparuta la inceputul sec-XX-, se pare mai intai in alimentatia piblica si apoi in comertul cu ridicata si cel alimentar, autoservirea a inregistrat in evolutia ei cateva etape de 'explozie' in perioada crizei economice mondiale ( 1929-1933) si perioada de dupa al doilea razboi mondial in SUA,iar mai apoi, sfarsitul anilor 50 si ani 60 ai sec-XX- in tarile vest-europene.
In present autoservirea este cea mai raspandita forma de vanzare a marfurilor de cerere curenta in SUA de exemplu, realizandu-se, pe aceasta cale, peste 90% din vanzari de marfuri alimentare si realimente de cerere curenta. Estenta autoservirii rezida in faptul ca actul de vanzare cumparare nu se mai realizeaza prin intermediul vanzatorului , ci prin alegerea directa, nemijlocita, a marfurilor de catre cumparatori.
Autoservirea avantaje deosebite atat pentru cumparatori carora le mareste gradul de confort, si eliminarea presiuni sociale ce exista in cadrul orcarei relatii dintre cumparator si vanzator, prin accesul liber la intrega gama de marfuri etalata si dezvolatrea predispozitiei pentru cumparaturi, prin economia generala de timp cat si pentru comercianti( prin reducerea numarului de persoana, cresterea productivitati muncii, uitilizarea mai eficienta a spatiului, rotatia mai mare a stocurilor, si, in general, realizarea unei eficiente superioare).
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.