Comercializarea produselor lactate dietetice si a produselor de panificatie

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT 1
CAPITOLUL I. PARTICULARITATI PRIVIND TEHNICA VANZARII PRODUSELOR .3
1.1. PREZENTAREA GENERALA A MAGAZINULUI SAU A RAIOANELOR DE SPECIALITATE IN VANZAREA PRODUSELOR LACTATE DIETETICE SI A PRODUSELOR DE PANIFICATIE 3
1.2. ORGANIZAREA LOCULUI DE MUNCA A COMERCIANTULUI 9
1.3. PREGATIREA PRODUSELOR PENTRU ETALARE 14
1.4. NEGOCIEREA VANZARII 19
1.5. PREZENTAREA SORTIMENTULUI 22
CAPITOLUL II. STUDIU DE CAZ 28
2.1. DATE DE IDENTIFICARE A FIRMEI 29
2.1.1. DESCRIEREA GRUPULUI REWE 29
2.1.2. PENNY MARKET 30
2.2. ORGANIZAREA SI CONDUCEREA FIRMEI 32
2.3. SCURT ISTORIC AL FIRMEI 33
2.4. FORMELE DE VANZARE PRACTICATE DE SOCIETATEA COMERCIALA 34
BIBLIOGRAFIE 36
ANEXE 37
ESTETICA TINUTEI COMERCIANTULUI 37
RECEPTIA MARFURILOR 38

Extras din atestat:

ARGUMENT

Mi-am ales tema cu titlul ,,Comercializarea produselor lactate dietetice si a produselor de panificatie" deoarece acestea fac parte din categoria alimentelor de baza pentru alimentatia noastra zilnica.

Laptele ca produs alimentar ocupa un loc deosebit de important printre celelalte produse alimentare. Prezenta in lapte a unei serii de compusi organici ca grasimi, proteine, hidrati de carbon, care se gasesc intr-o forma usor asimilata de catre organism, precum si a substantelor minerale necesare formarii organismului in crestere, fac din lapte un produs alimentar extrem de valoros si de neinlocuit.

Grasimea se gaseste in lapte sub forma de emulsie, temperatura sa de topire este ceva mai scazuta decat temperatura corpului omenesc. Proteinele din lapte se caracterizeaza printr-o mare varietate de aminoacizi, fapt care le face extrem de valoroase ca material plastic pentru formarea diferitelor tesuturi ale organismelor vii. Lactaza, avand aceeasi compozitie chimica elementara ca si zaharul din sfecla de zahar, este supusa intr-o masura mai mica proceselor de fermentare in traiectul digestiv si datorita acestui fapt valoarea sa alimentara este mult marita. Substantele minerale care intra in compozitia laptelui sunt bogate in fosfati de calciu, usor asimilati de organism, care iau parte in mare masura la formarea tesuturilor osoase. Propietatile componentelor laptelui il fac de neinlocuit in alimentatia copiilor si in cea dietetica.

Sortimentele lactate dietetice sunt considerate produsele lacto-acide care se obtin prin procesul de fermentare al laptelui cu culturi de bacterii lactice. In anumite situatii, bacteriile lactice sunt asociate cu unele specii de drojdii, imprimand produsului o fermentare mixta. De cele mai multe ori, valoarea dietetica a acestor produse se datoreaza modificarilor pe care le sufera o substanta proteica care ajuta la coagularea laptelui. Consumul de produse lactate dietetice determina o imbunatire a mocroflorei intestinale, deoarece bacteriile lactice inhiba dezvoltarea bacteriilor de putrefactie daunatoare organismului. Cele mai raspandite produse lactate dietetice acide sunt iaurtul, sana, chefirul si laptele batut. Ca o informatie interesanta, iaurtul, care este un preparat specific regiunii Balcanilor, a devenit cel mai raspandit produs dietetic. Un iaurt de buna calitate prezinta coagul compact, omogen, fara eliminare de zer in exces. Gustul este placut, cu o usoara tenta acrisoara si cu o aroma caracteristica.

Laptele constituie de asemenea o materie prima extrem de valoroasa pentru obtinerera unor produse alimentare caracterizate prin calitati gustative diferite si printr-o conservabilitate indelungata. Unele subproduse care rezulta de la prelucrarea laptelui se folosesc la fabricarea lactozei, albuminei si cazeinei.

Legislatia europeana si standardele agreate in industria alimentara prevad regulamente stricte, incepand de la conditiile de crestere a animalelor si colectarea laptelui si pana la transport, depozitare, procesare, ambalare, depozitare, fiind in total un numar de 52 acte normative.

Principala caracteristica a pietei de lactate proaspete o reprezinta diversitatea sortimentala. Astfel pe langa lactatele obisnuite pe piata romaneasca se constata existenta iaurturilor ,,albe", cat si a celor cu fructe, fapt datorat catorva mari producatori care au fortat piata sa se adapteze sortimentelor existente la ora actuala la nivel european.

De asemenea, industria panificatiei din tara noastra ocupa un loc insemnat in cadrul productiei bunurilor de consum, painea constituind un aliment de baza care se consuma zilnic. Avand in vedere marea importanta pe care produsele de panificatie o detin in satisfacerea cerintelor de hrana, industria panificatiei din Romania s-a dezvoltat intr-un ritm accelerat. Concomitent cu avantul tehnic, pentru satisfacerea cerintelor consumatorilor de produse de panificatie cat mai variate, s-a marit continuu gama de sortimente.

CAPITOLUL I. PARTICULARITATI PRIVIND TEHNICA VANZARII PRODUSELOR

1.1. PREZENTAREA GENERALA A MAGAZINULUI SAU A RAIOANELOR DE SPECIALITATE IN VANZAREA PRODUSELOR LACTATE DIETETICE SI A PRODUSELOR DE PANIFICATIE

Trebuie remarcat faptul ca la nivel de magazin procesul principal se desfasoara in sala de vanzare si cuprinde toate activitatile necesare nemijlocit desfacerii marfurilor, in cazul nostru a produselor lactate dietetice si a produselor de panificatie.

In paralel cu procesul principal se desfasoara procesul secundar, dar in spatiile auxiliare ale magazinului, care sunt destinate receptiei, depozitarii si pregatirii in vederea vanzarii a marfurilor.

Un magazin nu este altceva decat locul de vanzare unde de obicei clientii isi fac cumparaturile. Orice magazin trebuie sa corespunda tuturor cerintelor cumparatorilor si plus imaginea sa trebuie sa fie originala in raport cu cea a concurentilor. Pentru a avea o reusita comerciala, de obicei antreprenorii atrag atentia asupra amenajarii magazinului. Aceasta implica o munca considerabila atat in interiorul magazinului, cat si la exteriorul acestuia. Fiecare magazin are propriul sau stil, design-ul care il diferentiaza de celelalte. Cu siguranta, clientii vor intra intr-un magazin cu vitrinele frumos amenajate, le va atrage atentia numele companiei, care de obicei este scris la intrare in magazin si desigur vor exista mai multi cumparatori daca magazinul va fi amplasat favorabil.

Aparitia magazinelor si modernizarea formelor de comert permit comerciantilor sa dezvolte instrumente utilizate in procesul de promovare a produselor. Principalele obiective ale comertului modern presupun:

- Atragerea si transformarea trecatorilor in vizitatori;

- Transformarea vizitatorilor in cumparatori (,,seducerea");

- Transformarea procesului de cumparare intr-o experienta pozitiva pentru a stimula vizitele viitoare ale clientilor.

Bibliografie:

1. Chintescu Gh., Grigore St., 1982 - Indrumator pentru tehnologia produselor lactate, Editura Tehnica, Bucuresti

2. Grozea Cristina, 2006 - Elemente de tehnologie comerciala, Editura Muntenia, Constanta

3. Tony Buzan, Richard Israel, - Vanzare inteligenta.

4. Visean Octavia Mirela, 2004 - Tehnologii comerciale, Editura ASE, Bucuresti

5. https://www.aicipromotii.ro/pascani/catalog/penny-market

6. http://www.penny.ro/TopMetanavigation/About/Companie/Companie/pe_DefaultContent1.aspx

7. https://www.profit.ro/stiri/rewe-va-transforma-sase-din-cele-8-magazine-xxl-mega-discount-in-penny-market-si-va-renunta-la-celelalte-doua-15605386

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
43 pagini
Imagini extrase:
43 imagini
Nr cuvinte:
13 305 cuvinte
Nr caractere:
72 640 caractere
Marime:
1.15 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Industrie alimentara
Data publicare:
09.07.2017
Structură de fișiere:
  • Comercializarea produselor lactate dietetice si a produselor de panificatie.docx
Predat:
COLEGIUL TEHNIC DE CĂI FERATE „UNIREA” PAŞCANI din Pascani
Profesorului:
marinela Lule

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
1.Tehnologia pastelor fainoase 1.1.Generalitati. Pastele fainoase sunt produse alimentare de...
Capitolul 1 SISTEMUL CALITATII 1.1. Istoricul notiunii de calitate; definirea calitatii. - Se...
1. Locul si rolul Merceologiei produselor alimentare in economia moderna Specificul, obiectul si...
Lucrarea are ca scop studierea sistemului de management al desfacerii in sens teoretic si in sens...
1.1. Ciclu de viata comerciala a produsului Concept de marketing, model grafic care descrie...
Sus!