Masina sincona

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Capitolul 1. Elemente constructive
Capitolul 2 .Motorul sincron
Capitolul 3. Functionarea
Capitolul 4. Generatorul
Capitolul 5. Bibliografie
Capitolul 6. Anexe

Extras din atestat:

Argument

Numele acestei masini vine din caracteristica ei principala de functionare si anume faptul ca viteza campului invartitor este intotdeauna egala cu viteza mecanica a rotorului masinii.

Masina sincrona poate fi utilizata atat in regim de generator cat si in regim de motor. Totusi, in marea majoritate a aplicatiilor ea este utilizata ca si generator.Generatoarele sincrone sunt realizate ca masini sincrone trifazate si servesc pentru producerea energiei electrice. Motoarele sincrone se folosesc la actionarea unor utilaje de mare putere la care nu este necesara reglarea turatiei si care nu necesita porniri prea dese.Masina sincrona are doua parti constructive de baza: statorul si rotorul.

Statorul masinii sincrone este partea fixa (imobila) a masinii si cuprinde: miezul magnetic statoric si infasurarile statorice. Miezul statoric este realizat din tole de otel electrotehnic de 0,5 mm grosime izolate prin lacuire sau oxidare. Miezul statoric are forma de coroana cilindrica si este prevazut la periferia interioara cu crestaturi (santuri) longitudinale in care se aseaza infasurarea statorica (trifazata). Infasurarile statorice, trifazate, sunt realizate de obicei din conductoare de cupru. In aceste infasurari se induce tensiunea electromotoare, produsa de fluxul inductor creat de infasurarea rotorica alimentata in c.c. si aflata in miscare de rotatie. De aceea statorul poarta denumirea de indus al masinii sincrone.

Rotorul masinii sincrone este partea mobila a masinii, care cuprinde miezul de fier rotoric, infasurarile rotorice (de curent continuu), inelele colectoare si periile. Inelele si periile servesc pentru alimentarea infasurarilor rotorice.Exista doua forme constructive principale ale rotorului:

o rotor cu poli aparenti, format dintr-o serie de piese polare fixate de jug. Pe poli sunt asezate bobinele rotorice, numite bobine de excitatie, alimentate in curent continuu astfel incat sa formeze poli care sa alterneze succesiv: N, S, N,.etc. Rotorul cu poli aparenti se foloseste numai la masini sincrone cu turatie de cel mult 1000 rot/min (3 perechi de poli N-S) deoarece este dificil sa se asigure o rezistenta mecanica corespunzatoare la turatii mai ridicate pentru aceasta varianta constructiva.

o rotor cu poli inecati, format dintr-un bloc masiv cilindric de otel prevazut la periferie cu crestaturi longitudinale in care se aseaza infasurarea rotorica de excitatie. Din acelasi bloc de otel este realizat si arborele rotorului. Capetele infasurarii rotorice (de curent continuu) sunt conectate la doua inele colectoare pe care aluneca o pereche de perii. Aceasta varianta constructiva este preferata la viteze mari de rotatie, de 1500 sau 3000 rot/min, datorita rezistentei mecanice mai ridicate si sigurantei mai mari in functionare.

Alimentarea in curent continuu a infasurarii de excitatie a masinii sincrone se poate realiza de la un generator de curent continuu ce se afla pe acelasi arbore (ax) cu masina sincrona, denumit excitatoare. Infasurarea rotorica a generatorului, cea care prin miscare de rotatie induce tensiune electromotoare in infasurarile statorice se numeste infasurare de excitatie sau inductor.

Capitolul 1

Elemente constructive de baza ale masinii asincrone

1) Miezul magnetic statoric

2) Miezul magnetic rotoric

3) Infasurare statorica

4) Infasurare rotorica

5) Arbore

6) Rulmenti

7) Carcasa

8) Ventilator

Miezul magnetic statoric(statorul)

Statorul masinii asincrone

- joaca rolul de inductor. In stator se obtine un camp magnetic invartitor, pe cale electrica, cu ajutorul unei infasurari trifazate parcurse de curenti lternative trifazati, infasurare asezata in crestaturi.

Din punct de vedere alternative ,

- statorul are forma unui cilindru gol realizat din tole de otel. Crestaturile pot fi semiinchise sau deschise . Crestaturile semiinchise se utilizeaza la masini de puteri mici, in timp ce crestaturile deschise (care permit realizarea infasurarii afara, pe, sablon) sunt utilizate la masini de

puteri mari.

Statorul sau inductorul, cuprinde: carcasa, pachetul de tole (miezul) statoric cu infasurarile si scuturile

Bibliografie:

1. Constantin Ghita - Masini electrice, Ed. Matrix Rom, Bucuresti, 2005, ISBN 973-685-919-3.

2. Ion Mihai, Dorin Merisca, Eugen Manzarescu - Manual pentru autorizarea electricienilor instalatori, Centrul de Informare si Documentare pentru Energetica, Bucuresti, 1998.

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
23 pagini
Imagini extrase:
23 imagini
Nr cuvinte:
2 368 cuvinte
Nr caractere:
12 925 caractere
Marime:
199.39 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Electromecanică
Data publicare:
07.05.2017
Structură de fișiere:
  • Masina sincona.docx
Predat:
LICEUL TEHNOLOGIC BILTENI
Profesorului:
Ciurea Mioara
Te-ar putea interesa și:
Sunt masini electrice care au o alta constructie, alt principiu de functionare si alte scopuri...
Procesul de productie este un proces in cadrul caruia oamenii intra in relatii reciproc...
Abstract: Eficienta comunicatiei dintre procesoarele oricarei retele interconactate este un...
Sus!