Atingerea vârfului de formă la competiții

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

- PROBLEMATICA CERCETARII IN HANDBAL.........
-MOTIVATIA ALEGERII TEMEI................................

ATINGEREA VARFULUI DE FORMA
-CONDITIILE DE PREGATIRE PENTRU A AJUNGE LA VARFUL DE FORMA...............................................
- FACTORII CARE FACILITEAZA ATINGEREA VARFULUI DE FORMA...........................................
-METODE DE INDENTIFICARE A VARFULUI DE FORMA................................................................
-MENTINEREA VARFULUI DE FORMA....................
-OBSTACOLE IN CALEA VARFULUI DE FORMA......
-ORGANIZAREA COMPETITIILOR........................
-STARILE SPORTIVULUI......................................
-ANTRENAMENTUL SI ANTRENORUL...................
-COMPETITIA SPORTIVA.....................................
-CLASIFICAREA SI CARACTERISTICILE COMPETITIILOR.................................................
-PLANIFICAREA COMPETITIEI...........................
-REZUMATUL PRINCIPALELOR CONCEPTE.........

Extras din atestat:

1.1 PROBLEMATICA CERCETARII IN HANDBAL

Hanbdalul, acest joc colectiv , dinamic ce poate fi considerat ca o sinteza fericita a deprinderilor motrice de baza ale omului ca alergarea , saritura si aruncarea are o teorie si o metodica proprie.

Intre teorie si metodica hanbalului , pe deoparte si prctica acestuia, pe de alta parte, a existat si exista o legatura corelativa de influentare reciproca.teoria si metodica au surprins aspectele esentiale evidentiate de experienta dobandita in practica antrenamentului si in continutul jocului de handbal,le-au generalizat si le-au ordonat in scopul valorificarii lor practice.la randul ei, practica handbalului ,valorificand noutatile teoretico-metodice , s-a dezvoltat si s-a perfectionat furnizand noi date teoriei si metodicii.

Teoria si metodica acestei discipline se ocupa de studierea handbalului din trei unghiuri diferite, fiecare avand o problematioca proprie si anume:ca mijloc al educatiei fizice , ca disciplina sportiva si ca disciplina stiintifica.indiferent din ce punct de vedere vom privi , vom constata ca handbalul a evoluat si s-a dezvoltat continuu imbogatind teoria si metodica acestui joc sportiv.

Acest lucru nu ar fi fost posibil daca in cadrul scolii romanesti de handbal nu s-ar fi efectuat numeroase cercetari stintifice orientate spre rezolvarea problemelor specifice. Indiferent care este vorba de cercetarea fundamentala, aplicativa sau pentru dezvoltare , cercetarea de tip observational sau operational , disciplinara sau interdisciplinara , scoala romneasca de handbal , prin numerosii ei specialisti si-a adus din plin contributia la imbogatirea teoriei si metodicii acestui joc sportic.

Numeroase colective de specialisti , cadre didactice din invatamantul superior , profesori si antrenori din cluburi sportive au efectuat numeroase cercetari cuprinzand si sintematizand teoretic ceea ce era de retinut si susceptibil de a fi cultivat tinand cont de tarditiile si experienta existenta , de studiu de dezvoltare si de specificului handbalului de la noi.

Marile sucese ale handbalului romanesc sunt rezultatul muncii acestor specialisti care si-au precupetit eforturile pentru a desciperi noi cai si mijloace de pregatire fundamentate stintific.

Pentru a dobandi si in viitor succese de prestigiu, care cu siguranta voi fi din ce in ce mai greu de realizat , este necesar ca handbalul sa ocupe o poziti de avangarda in domeniul creatiei , conceptiai , si teorie si metodicii.aplicarii in practica a ideilor novatoare si a consolidari celor mai eficiente mijloace cunoscute si consacrate , care pot sa asigure randamentrul maxim.

Iata rostu si iminenta studilor la care trebuie sa apelam pentru a avea in continuare in handbalul nostru certitudirea unei disciplini nereusite .

Problematica cercetari in handbal este foarte variata cuprizand o multitudine de astecte kegate de problema acestui joc la o varsta timpurie , criterei de selectie a copilor si juniorilor pentru pertormanta , continuntul jocului din punct de vedere fizic , tehnic , tactic , teoretic , psihologic , continutul metodelor de instruire pentru categorile de practicanti , continutul metodelor de joc ale echipelor de la toate esaloanele , continutul modelelor jucatorilor specializati

Pe posturi si multe ,multe altele.

O directie principala a cercetari stintifice in handbal o constituie antrenamentul sportiv. Conceptia de pregatire , strans legata de conceptia de joc , s-a inbunatatit continuu. Modelarea procesul de pregatire presupune crearea unor regumuri de antrenament in care o componenta a acestuia se pregateste in regimul celorlalte . Perfectionarea maestriei tehnico -tactice este veriva fundamentala ce cuprinde stabilirea modelului instruiri tehnico-tactice inalte , depistarea procesului de perfectionare si conducerea rationala a pregatiri . Pregatirea antrenamentului se modernizeaza prin optimizare , standardizare , rationalizare .

Fara o programare stintifica a antrenamentului plecand de la cunoasterea profunda a jocului , a jucatorilor aflati in pregatire , a rationalizari mijloacelor antrenamentului si folosirea specifica si cauzala a tuturor componentelor pregatiri , rezultate de valoare in terenul de joc nu pot sa apara. Ridicarea aficientei procesului de construire se asigura numai dintr-o pregatire stintifica , interpretand corect cunostintele si informatile obtinute din analize facandule prin firul gandiri si experientei propri si aplicandu-le in mod creator , adaptarea conditilor concrete.

In momentul de fata se poate aprecia ca cea mai mare parte a problematici procesului de antrenament in mod special la copii si juniori este rezolvata satisafacator , dar cerinta de contunua perfecionare impune intreprinderea de noii stufi si cercetari , reluare pe alte planuri a problemelor, in lumina noutatilor aparute pe plan national si international . Se cere experiente ipoteze formulate realist si indrasnet astfel incat activitatea din domeniul handbalul sa se perfectineze continuu , contribuind astfel la revigirarea handbalului romanesc.

Bibliografie:

1. ALEXE NICU ''ANTRENAMENTUL SPORTIV MODERN'' editura EDITES, BUCURESTI, 1993

2. TUDOR BOMPA ''TEORIA SI METODOLOGIA ANTRENAMENTULUI SPORTIV''

3. ''PREGATIRE SPORTIVA TEORETICA'' manual pentru cls. A XI-a, ADRIAN GRAGNEA, ALIN CATALIN PAUNESCU, VIRGIL TUDOR

Observații:

lucrare scrisa pentru certificarea copetentei profesionale

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Atingerea Varfului de Forma la Competitii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
6/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
5 474 cuvinte
Nr caractere:
32 686 caractere
Marime:
30.77KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Educatie Fizică și Sport
Tag-uri:
Competitii, antrenor, sport
Predat:
COLEGIUL TEHNIC ENERGETIC
Sus!