Argument
Alegerea acestei marci a fost facuta din considerente de imagine: compania exista pe piata din Romania insa nu cred ca are o imagine corespunzatoare, ar trebui adoptata o noua strategie, un alt plan de afaceri si o mai buna pozitionare pe piata tinand cont de faptul ca in Romania, piata serviciilor de alimentatie este in crestere in ultimii ani.
Serviciile de livrare la domiciliu/sediu, in special in cazul pizzeriilor, au luat o amploare deosebita in ultima perioada, mai ales in Bucuresti si in marile orase. Avantajul unui sistem care ofera livrare la domiciliu se refera la asigurarea unui volum zilnic de vanzari relativ constant, deoarece astfel consumatorul nu se mai izbeste de restrictii cum ar fi conditiile meteo, comoditatea, programul de lucru sau alte evenimente neprevazute care impiedica deplasarea.
Diferentierea dintre multitudinea de firme care presteaza acest serviciu consta in:
• gama si calitatea produselor oferite;
• preturile practicate;
• timpul de livrare.
Am incercat astfel sa creez o companie care sa profite de aceste oportunitati, iar daca aces plan de afaceri ar fi pus in aplicare am convingerea ca profitul acesteia s-ar ridica la inaltimea asteptarilor.
I.1 Societatea ‘’Pizza-Trenta’’ S.R.L.
Societatea Pizza-Trenta este o societate cu raspundere limitatala aportul social. Capitalul unei societati comerciale cu raspundere limitata are un capital foarte mic,minim 2.000.000 lei(200 RON).
Aportul social este alcatuit din parti sociale ;iar numarul de asociati nu poate fi mai mare de 50 de persoane.Raspunderea asociatilor intr-un S.R.L. este numai in limita aportului social.
In cazul disparitiei unui asociat,societatea nu se dizolva,asa cum s-ar intampla in cazul unei societati comerciale in nume colectiv(S.N.C.).
Desigur ca un S.R.L. prezinta si anumite limite,cum ar fi :credibilitate mai redusa in fata parteerilor de afaceri(la fel ca si in cazul societatii in comandita pe actiuni-S.C.A.) si nu se preteaza la intreprinderi de dimensiuni mari.
Forma juridica: Intreprindere de comercializare a produselor alimentare fiind o societate cu raspundere limitata(S.R.L.)
I.2 PLAN DE AFACERI
Întreprinderea "PIZZA-TRENTA" SRL este o întreprindere de producţie. Activitatea întreprinderii se va axa pe producerea pizzei italiene originale şi livrarea acesteia la domiciliul clientului.
Pizza va fi produsă şi livrată în aşa mod ca să-şi păstreze gustul şi calitatea până la consumator. Vor exista mai multe feluri de pizza, clientul având posibilitatea să comande oricare în cantităţile dorite la un preţ accesibil. Preţul pizzei va fi mai mic sau egal cu preţurile de pe piaţă, însă calitatea produsului nostru va fi net superioară.
Investiţia necesară este de RON24723.41. Acestea vor fi folosite pentru procurarea utilajelor de producţie şi materiei prime necesare. În primii ani întreprinderea va utiliza o capacitate de producţie de numai la 60%. În următorii anii se planifică mărirea volumului vânzărilor şi ridicarea gradului de utilizare a capacităţii de producţie până la 80%.
Personalul întreprinderii va fi compus din director, director adjuct pe realizare, 2 bucătari, 4 ajutori ai bucătarului, 4 angajaţi pentru livrare.
Conform studiilor întreprinse piaţa pe care va activa întreprinderea este o piaţă în creştere, caracterizată printr-o cerere puternică la astfel de produse. Cumpărătorii vor fi în principal persoanele cu vârsta între 15-40 ani.
Estimând rezultatele financiare viitoare obţinem un profit anual de cca. 18107.57 RON, în condiţiile de venituri minime şi cheltuieli maxime, regimul de lucru fiind de 10 ore pe zi. În perspectivă se prevede extinderea întreprinderii şi în celelalte sectoare ale oraşului.
Ghid practic- Laborator tehnologic clasa a XI-a si a XII-a autori:
Tania Costea, Valentina Capota
Site-uri accesate:
- www.firme.colegiuleconomic.ro
- www.colegiuleconomic.ro
- www.anamob.ro/retete
- www.google.ro/images
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.