Rolul si strategii ale politicii de desfacere in cadrul S.C. Murfatlar Romania S.A

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT .1
CAPITOLUL I. SCURT ISTORIC AL S.C. MURFATLAR ROMANIA S.A. .. 4
CAPITOLUL II.POLITICA DE DESFACERE IN CADRUL MARKETINGULUI . 7
2.1.Managementul desfacerii . 7
2.2.Continutul si rolul distributiei . 9
2.3. Canale de distributie .. 10
2.4. Strategii de distributie 10
CAPITOLUL III. S.C. MULFATLAR ROMANIA S.A. 12
3.1. Activitati specifice procesului de desfacere a produselor . 12
3.2. Politica desfacere ... 14
3.3. Clientii ... 15
3.4.Magazine 15
3.5. Atributiile compartimentului desfacere . 16
CONCLUZII ... 18
BIBLIOGRAFIE . 20
ANEXE

Extras din atestat:

Pentru sustinerea examenului de certificare a competentelor profesionale am realizat lucrarea cu tema ,,Rolul si strategii ale politicii de desfacere in cadrul S.C. MURFATLAR ROMANIA S.A". Am optat pentru aceasta tema deoarece am avut posibilitatea de documentare si pentru caam considerat-o de actualitate in contextul actual ,cand distribuirea permanenta a produselor a devenit o tehnica majora, un factor indispensabil al oricarui proces de vanzare.

Conturarea si extinderea noului cadru economic intern de desfasurare a activitatilor de productie si comercializare, conform principiilor economiei de piata, presupune luarea in considerare a tuturor elementelor care impun schimbari in modul de organizare si functionare al agentilor economici. O componenta majora a trecerii la economia de piata, descentralizata - o constituie privatizarea.

Scopul economic al privatizarii il constituie rentabilizarea sau cresterea rentabilitatii activitatilor economice. Scopul politic al privatizarii il reprezinta asigurarea fundamentului economic, absolut necesar democratizarii vietii politice.

Scopul social al privatizarii trebuie sa fie asigurarea, la un nivel superior, a produselor si serviciilor de care are nevoie fiecare individ si societatea in ansamblul sau. Referitor la scopurile mentionate ale privatizarii, trebuie avut in vedere faptul ca, intre acestea, exista anumite elemente contradictorii.

Astfel, rentabilizarea societatilor comerciale, a economiei romanesti, duce, intr-o prima etapa, la inrautatirea relativa sau chiar absoluta a situatiei economice a unei parti apreciabile a populatiei, ca urmare a restrangerii numarului locurilor de munca, in anumite societati comerciale sau sectoare de activitate si a inflatiei, generata de liberalizarea preturilor si de politica salariala utilizata in sectoarele privatizate.

Motivatia infiintarii, organizarii si funtionarii unei intreprinderi este data de cererea de produse si servicii care se manifesta pe piata; aceasta ii determina atat profilul cat si conditiile in care urmeaza a actiona. Functionalitatea acesteia impune insa asigurarea (alaturi de alti factori de productie) a resurselor materiale si tehnice necesare in concordanta cu volumul de activitate definita in raport cu cererile de consum care se manifesta pe piata din aval.

Punerea in miscare a intregului angrenaj specific unei firme presupune declansarea sistemului general de relatii dintre functiunile principale ale acesteia, cu deosebire pe fluxurile de comandare - contractare a bazei materiale tehnice (a functiunii comerciale),de asigurare a resurselor financiare si umane.

Resursele materiale, energetice, financiare etc., se asigura din mediul exterior intreprinderii, printr-o actiune corelata si adaptata caracteristicilor acestuia si mutatiilor pe care le inregistreaza de la o etapa la alta. Rezultatele activitatii firmelor se valorifica in cadrul aceluiasi mediu extern in functie de evolutia marimii si structurii cererii de consum, de elementele caracteristice sistemului concurential in care actioneaza (care le pot avantaja sau dezavantaja in anumite etape ale procesului de dezvoltare). De aici rezulta dependenta fiecarei intreprinderi de mediul economico-social intern si international care este de mare complexitate, ridicand probleme deosebite pentru desfasurarea activitatilor de productie si comercializare, social - culturale etc. Natura acestui context isi pune amprenta intr-o forma accentuata asupra asigurarii bazei materiale si tehnice care prin nivel si structura sa permita desfasurarea cu eficienta a activitatilor mentionate in interesul societatii.

O modalitate de privatizare care prezinta perspective apreciabile, o constituie crearea de firme mixte, cu capital de stat si particular.Una dintre aceste firme este si S.C.MURFATLAR ROMANIA S.A.- in cadrulcareia a fost elaborata aceasta lucrare.Acest tip de intreprindere a devenit interesant pentru atragerea capitalului privat, datorita faptului ca investitiile sunt deja facute, existand cladiri, utilaje si personal calificat, dar care nu sunt suficient de competitive.

Aparitia si disparitia frecventa, la intervale scurte de timp a unui numar mare de agenti economici si trecerea in stare de insolvabilitate a unui numar important de intreprinderi, cu transmisie in lant au condus la cresterea gradului de nesiguranta in functionalitatea activitatii economice.

Pe acest fond general, se pune problema: ce trebuie avut in vedere pentru a se desfasura o activitate de desfacere eficienta, corelata cu interesele consumatorilor si in consens cu principiile economiei de piata ? Raspunsul la aceasta intrebare se concretizeaza in elaborarea si fundamentarea, la nivelul fiecarei intreprinderi a unei strategii eficiente pentru desfacerea si comercializarea produselor.

La elaborarea acesteia, se vor avea in vedere factorii interni - proprii ai intreprinderii si situatiile de pe piata, care pot influenta strategia in sens pozitiv sau nu.

Desfacerea are ca obiectiv principal vanzarea produselor din profilul de fabricatie al intreprinderii, in conditii de eficienta, presupunand desfasurarea unor activitati specifice, printre care elaborarea studiilor de marketing, in vederea asigurarii contractelor si comenzilor comerciale, a cunoasterii cererii si situatiei concurentei, a preturilor, a noilor produse ce pot fi asimilate, a produselor a caror fabricatie trebuie oprita sau redusa, a celor care trebuie modernizate.

In conditiile tranzitiei la economia de piata, caracteristic pentru intreprindere este reconsiderarea abordarii functiei de previziune in sensul fundamentarii sale pe cercetari de piata, pe cerintele efective al e consumatorilor si a puterii lor de cumparare, apeland la instrumente de marketing.Putem spune deci, ca etapa actuala ar trebui sa fie etapa "marketingului strategic", deoarce in marketing, studiile de piata ar trebui sa stea la baza tuturor deciziilor.

Obiectivul acestor studii il constituie identificarea primejdiilor si oportunitatilor care pot influenta viitorul intreprinderii, strategia de marketing influentand in mod direct sau indirect dezvoltarea vanzarilor profitabile de marfuri si servicii. Informatia este factorul care permite stabilirea unei strategii eficiente, evidentierea relatiilor dintre distributie - desfacere siinfluentelor acestora asupra alegerii mijloacelor de elaborare a strategiei de marketing.

Activitatea de desfacere - vanzare, reprezinta un stimulent al cererii, ducand nu doar la satisfacerea ei, ci chiar la dezvoltarea si crearea ei. Activitatea de desfacere nu se limiteaza doar la urmarirea ridicarii contractelor comerciale, la respectarea contractelor comerciale, la respectarea graficelor de livrari si expedierea produselor, sfera ei de cuprindere are in vedere un proces continuu de indrumare si control al activitatii din cadrul depozitelor de produse finite, asigurarea necesarului de mijloace de tranport si de ambalaje, de legatura permanenta dintre compartimentul de desfacere si clienti. Evolutia formelor de organizare ale desfacerii tinde spre legaturi noi apropiate intre producator si consumatorul final si spre preluarea invitatiei in sfera strategiei de marketing. Putem concluziona astfel ca, vanzarea constituie baza motivationala pentru organizarea si desfasurarea fabricatiei de produse, pentru a raspunde comenzii sociale.

Activitatea de desfacere nu se limiteaza la urmarirea contractelor, la respectarea graficelor de livrare si la expedierea produselor. Acestea au in vedere si un proces continuu de indrumare si control al activitatii din cadrul depozitelor de produse finite, de asigurare permanenta a necesarului de mijloace de transport si de ambalaje, de legatura permanenta dintre serviciul de desfacere si clienti. Prin relatiile continue cu clientii se asigura rezolvarea operativa a tuturor necorelarilor care apar in livrari, fata de prevederile din contractele comerciale cu privire la cantitatea, calitatea, termenul, conditiile de transport si de ambalare.

In ceea ce priveste canalele de distributie SC. MURFATLAR ROMANIA S.A dispune de colaborarea cu cea mai moderna si performanta retea de distributie a SC. RomdrinksEurotrade S.A. care are o vasta retea de subdistribuitori (Metro, Carrefour, Bila, Cora, BricoStore) dar si lanturi de magazine locale, inclusiv piata de retail (Convenience, Grocery, Horeca, Specialist si Wholesaler).

In prezent mai mult ca oricand este necesara adoptarea urgenta la nivel national, pe regiuni, podgorii si in special de fiecare producator in parte a unei metodologii de lucru in elaborarea si fundamentarea unei strategii de export a vinurilor cat mai eficiente care sa tina seama in mod egal, atat de particularitatile viticulturii zonale, proprii, cat si de contextul mondial. Acest lucru este absolut necesar mai ales acum cand ne-am integrat in U.E ocazie cu care va trebui sa ne confruntam deosebit de dur in ce priveste competivitatea - in primul rand - pe piata comunitar europeana.

De modul in care este realizata activitatea de desfacere, depinde conlucrarea eficienta cu clientii, dezvoltarea activitatii societatii, sporirea eficientei economice a acesteia.

Bibliografie:

1. Anghel, Laurentiu-Dan - Marketing, Bucuresti, Editura ASE,

2000.

2. Balaure Virgil - Marketing, editia a II-a revazuta si

adaugita, Bucuresti, Editura Uranus,

2002

3. Catoiu, Iacob

Teodorescu Nicolae - Comportamentul consumatorului,

Bucuresti, Editura Economica, 1997

4. Diaconescu, Mihai - Marketing, Bucuresti: Editura

Universitara, 2005

5. Manole, Victor - Marketing, Bucuresti, Editura ASE, 2001

6. http://www.biblioteca.ase.ro

7. http://www.scribd.com

8. http://www.cramamurfatlar.ro

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
28 pagini
Imagini extrase:
28 imagini
Nr cuvinte:
8 454 cuvinte
Nr caractere:
48 979 caractere
Marime:
124.65 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economie
Data publicare:
25.04.2018
Structură de fișiere:
  • Rolul si strategii ale politicii de desfacere in cadrul S.C. Murfatlar Romania S.A.docx
Predat:
Colegiul Comercial Carol I din Constanta
Specializare:
Ştiinţe sociale
Profesorului:
Profesor Lungu Tudora

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
S. C. VASCOVIN S. A. Vaslui a fost fondata in anul 1968 si a devenit societate comerciala cu...
Pozitionarea vinurilor SC Murfatlar Romania SA pe pietele externe Vinul este un produs alimentar...
S.C. MURFATLAR ROMANIA S.A. este o societate inregistrata la Registrul Comertului sub nr. :...
1.1. Importanta economica a turismului La inceputul acestui secol si mileniu industria...
Aristotel Turismul este ansamblul relatiilor si fenomenelor ce rezulta din deplasarea si sejurul...
Sus!