Oportunitatile de marketing

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Capitolul I : Notiuni generale de marketing
1. Conceptul de marketing
2. Functiile marketingului
a. Functia de investigare a pietei si a necesitatilor de consum;
b. Functia de conectare dinamica a intreprinderii la mediu;
c. Functia de satisfacere in conditii superioare a nevoilor de consum;
d. Functia de maximizare a profitului.
Capitolul II : Mixul de marketing
1. Conceptul de mix de marketing
2. Politica de produs
3. Politica de pret
4. Politica de plasament
5. Politica de promovare
Capitolul III : Studiu de caz : S.C. "HELVETICA MILK" S.R.L.
1. Prezentarea societatii S.C. "HELVETICA MILK" S.R.L.
2. Mixul de marketing in cadrul S.C. "HELVETICA MILK" S.R.L. Capitolul IV: Concluzii, Bibliografie

Extras din atestat:

Marketingul este peste tot. In mod formal sau informal, oamenii si organizatiile desfasoara un mare numar de activitati care s-ar putea numi ,,marketing". Marketingul bine facut a devenit din ce in ce mai mult o componenta vitala pentru succesul in afaceri. Si ne influenteaza profund viata de zi cu zi. Marketingul este inglobat in tot ceea ce facem: de la hainele cu care ne imbracam, la site-urile Web pe care intram si la reclamele pe care le vedem.

Marketingul bun nu este un accident, ci rezultatul unui efort atent de planificare si de executie. Practicile de marketing sunt in permanenta perfectionate si reformate, practic in toate sectoarele economiei, pentru a se spori sansele de succes. Excelenta in marketing ramane insa rara si dificil de realizat. Marketingul este atat o ,,arta", cat si o ,,stiinta" - exista o tensiune constanta intre latura formulata logic si rational a marketingului si cea intuitiv-creativa. Din cele ce urmeaza, veti sa intelegeti mai bine marketingul si sa va imbunatatiti capacitatea de a lua deciziile de marketing potrivite.Asociatia Americana de Marketing ofera urmatoarea definitie formala:

,,Marketingul este o functie organizationala si un set de procese pentru crearea, comunicarea si furnizarea valorii destinate clientilor si pentru gestionarea relatiilor cu clientii in moduri care sa aduca beneficii atat organizatiei, cat si grupurilor cointeresate in functionarea ei". Derularea judicioasa a proceselor de schimb necesita un volum considerabil de munca si multa pricepere. Se poate spune ca are loc o activitate de management al marketingului atunci cand cel putin unul dintre participantii la un schimb potential se gandeste la mijloacele de obtinere a raspunsului dorit din partea celorlalti participanti.

Succesul financiar depinde adesea de abilitatea in marketing. Finantele, productia, contabilitatea si alte functii ale firmei nu vor conta, de fapt, prea mult, daca nu exista suficienta cerere pentru acele produse si servicii, astfel incat firma sa poata face un profit. Ca sa existe o rubrica finala de profit, trebuie sa apara mai intai una de incasari. Multe firme si-au creat mai nou postul de director general de marketing, pentru ca aceasta functie sa fie pe picior de egalitate cu alti directori de rang inalt, cum ar fi directorul general executiv sau directorul financiar. Firme din toate domeniile - de la producatorii bunurilor de consum la societatile de asigurari de sanatate si de la organizatiile nonprofit la producatorii de bunuri industriale - emit comunicate de presa prin care isi trambiteaza cele mai recente realizari de marketing care pot fi gasite si pe site-urile Web proprii. in presa de afaceri, nenumarate articole sunt dedicate strategiilor si tacticilor de marketing.

Dar in marketing te poti pacali foarte usor si, pentru multe firme, altadata prospere, marketingul s-a dovedit ,,calcaiul lui Ahile". Companii mari si bine cunoscute, cum ar fi Sears, Levi's, General Motors, Kodak si Xerox, s-au confruntat cu noi parghii de putere.

Marketingul se ocupa cu identificarea si satisfacerea nevoilor umane si a celor sociale. Una dintre cele mai scurte definitii ale marketingului suna asa: ,,satisfacerea in mod profitabil a nevoilor". Cand eBay si-a dat seama ca oamenii nu reuseau sa localizeze unele dintre lucrurile pe care si le doreau cel mai mult si a creat o casa de clearing pentru licitatii derulate online, sau cand IKEA a remarcat ca oamenii isi doreau mobila buna la un pret substantial mai mic si a creat mobilierul demontabil, aceste doua firme si-au demonstrat abilitatea de marketing, transformand o nevoie particulara sau sociala intr-o ocazie profitabila de afaceri.

Optiunea strategica de marketing, concretizata in decizia echipei manageriale exprima a face ceea ce trebuie, dar pentru a face cel mai bine ceea ce trebuie este nevoie si de implementarea acesteia, adica de a face cum trebuie, pentru a indeplini obiectivele propuse.

Implementarea strategiei de marketing este un proces dificil, ce se realizeaza printr-un complex de actiuni practice, ce reflecta viziunea organizatiei cu privire la modalitatile concrete de atingere a obiectivelor stabilite, concentrata in notiunea de mix de marketing.

Concept esential al teoriei moderne a marketingului, mixul de marketing reprezinta "ansamblul de instrumente tactice de marketing controlabile pe care firma le combina cu scopul de a produce pe piata tinta reactia dorita" (Ph. KotlerPrincipii demarketing p. 134-135).

El reuneste proprietatile caracteristice ale organizatiei, elementele pe care aceasta le poate folosi pentru a influenta cererea pentru produsul sau in general, vanzarile in mod special, si anume: produsul insusi, nivelul pretului, activitatea promotionala si distributia sau plasarea produsului. Acest set de variabile controlabile de catre organizatie, cunoscut si sub numele de cei 4P are rolul de a detalia strategiile de marketing si de a influenta piata in vederea asigurarii eficientei maxime.

Capitolul I : Notiuni generale de marketing

1. Conceptul de marketing

In literatura de specialitate, precum si in practica economica, conceptul de marketing are mai multe acceptiuni. In functie de unghiul de abordare, prin termenul de marketing se pot desemna, deopotriva, atat un domeniu al stiintei, o disciplina, un demers socio-economic, cat si o activitate practica sau o functie a unei organizatii (privata sau publica). Din punct de vedere etimologic, cuvantul "marketing" provine din limba engleza si desemneaza "piata", "comercializare", "targuiala", "vanzare/cumparare". Prin urmare, desi termenul de marketing a aparut inaintea aparitiei stiintelor economice ca stiinte, consacrarea lui in literatura de specialitate este indisolubil legat de evolutia stiintelor economice (evolutia gandirii si curentelor din domeniul stiintelor economice).

Din punctul de vedere al modului de definire a conceptului de marketing, de-a lungul timpului s-au conturat doua mari clase de definitii:

Prima clasa de definitii s-a conturat in prima jumatate a secolului XX si este vizibil tributara vechii orientari a activitatilor economice, in care punctul de pornire sau central il constituia nu clientul (consumatorul), ci produsele existente care trebuiau furnizate sau oferite (orientarea spre vanzari). Astfel, conform acestei prime clase, prin marketing se intelege "realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator sau utilizator". De altfel una dintre caracteristicile de baza a acestei clase de definitie il constituie faptul ca marketingul este privit si considerat exclusiv doar ca un mijloc de vanzare si de promovare.

A doua clasa de definitii, apare in cea de-a doua jumatate a secolului XX si revizuieste intr-o maniera destul de profunda termenul si intelesul de marketing. In acceptiunea celei de-a doua clase de definitii, marketingul apare legat de notiunea de "client" sau "consumator", abordarea conceptuala fiind mult mai larga, procesuala/sistemica si interdisciplinara. De asemenea, drept caracteristica generala, aceasta clasa de definitii largeste sfera activitatilor legate de marketing, folosind acest concept nu numai la activitatile economice, ci si la activitatile sociale sau din sfera politicului (activitati si partide politice). Totodata, aceasta clasa de definitii pune accent pe evidentierea procesului de tranzactie/schimb valoric care apare in procesul de vanzare/cumparare de bunuri sau servicii.

Bibliografie:

1.Coughlin A., ,,Canalele de Marketing", editia a VI-a

2.Craciun L., Mitrache M., Management strategic, Editura Universitaria, Craiova, 2005

3.Ferent, Emil, "Organizarea si gestiunea unitatilor comerciale", Note de curs, Univ. Al. I.Cuza, Iasi, 2001;

4.Florescu, C. s.a., "Marketing", Editura Marketer, Bucuresti, 1992;Gherasim, Toader, s.a., "Marketing", Editura Economica, Bucuresti, 2000;

5.Kotlcr, Ph., "Managementul Marketingului", Editura Tcora, Bucuresti, 1997;

6.Kotler Ph., ,,Principiile Marketingului", Editia a III-a, Editura Teora, 2005;

7.Meghisan Gh., Nistorescu T., ,,Bazele marketingului", Editura Sitech, Craiova, 2007

8.Munteanu, V., "Bazele marketingului", Editura Grapliix, Iasi, 1992;

9.Prutianu C, s.a., "Inteligenta marketing plus". Editura Polirom, Iasi, 1998;

10.Ristea, A., s.a., "Tehnologie comerciala". Editura Expert, Bucuresti, 1995.

11.Sasu C., "Marketing", Editura Univ. Al. I. Cuza, Iasi, 1995.

12.Varzaru M., ,,Economia intreprinderii: notiuni fundamentale", Editura

Universitaria, Craiova 2007

13.www marketing.free.fr/Mark 02/cadres/cadre_rss.html

14.www.adage.com, august, 2002

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
45 pagini
Imagini extrase:
45 imagini
Nr cuvinte:
12 521 cuvinte
Nr caractere:
64 692 caractere
Marime:
253.45 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economie
Data publicare:
07.06.2018
Structură de fișiere:
  • Oportunitatile de marketing.docx
Predat:
Liceul Tehnologic Economic Virglil Madgearu Iași din Iasi
Profil:
Tehnic
Specializare:
Ştiinţe sociale
Profesorului:
Profir Paul

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
I. MARKETINGUL SERVICIILOR - DOMENIU SPECIALIZAT AL MARKETINGULUI - Continutul marketingului...
Capitolul 1. CONCEPTUL DE MARKETING DIRECT 1.1. Definirea marketingului direct In ultimele...
Sectorul financiar-bancar continua sa se dezvolte in toate economiile, cu impact in celelalte...
MARKETING STRATEGIC CURS NR. 1 1.1. DEFINIREA CONCEPTULUI DE ANALIZA STRATEGICA Termenul de...
Rezumat: Lucrarea de fata "Oportunitati oferite de mediul on-line pentru activitatea de...
Sus!