Oferta de servicii a firmei Dermoesthetique

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument
Capitolul I. STRUCTURA OFERTEI DE MARFURI 1
1.1. Continutul ofertei 1
1.2. Caracteristicile ofertei 2
1.3. Structura ofertei 3
CAPITOLUL II. INNOIREA PRODUSELOR SI DIVERSIFICAREA OFERTEI DE MARFURI 5
2.1. Functiile ofertei 5
2.2. Largirea continua a gamei sortimentale prin aparitia produselor noi si schimbarea structurii sortimentelor, prin inlocuirea unora dintre acestea cu noile produse 6
2.2.1. Diversificarea ofertei 6
2.2.2 "Explozia" produselor noi 9
Capitolul III. STUDIU DE CAZ 19
3.1. Descrierea firmei 19
3.2. Date de identificare 19
3.2.1. Date de contact 19
3.2.2. Date fiscale si financiare 20
3.3. Servicii prestate 22
Bibliografie 30

Extras din atestat:

Pentru aceasta lucrare, am decis sa aleg tema "Oferta de servicii a firmei", deoarece ma pasioneaza sa descopar tot ceea ce apare nou pe piata, in privinta serviciilor.

Serviciile au jucat mereu un rol important in economia unei tari si pot ajuta atat la dezvoltarea ei, cat si la sporirea locurilor de munca. Daca oferta de servicii dintr-o tara este in continua crestere, datorita cererilor din partea clientilor, atunci investitorii vor actiona in acest scop si vor aduce pe piata o gama larga de servicii care sa satisfaca nevoile fiecarui client. Este un barometru a nivelului de trai.

Lucrarea mea este structurata pe urmatoarele trei capitole:

In primul capitol, "Structura ofertei de marfuri", am descris ceea ce reprezinta continutul ofertei (am concluzionat ca principalul rol de realizare a unui echilibru intre cerere si oferta, il are pretul), caracteristicile ofertei ( acestea prezinta fundamentarea politicilor de marketing privitoare la productie, distributie, preturi, promovare), cat si structura ofertei.

In cel de-al doilea capitol, "Innoirea produselor si diversificarea ofertei de marfuri", am vorbit despre evolutia ofertei de marfuri, multiplicarea si innoirea continua a sortimentului de produse in cadrul pietei, diversificarea ofertei si explozia produselor noi.

In ultimul capitol, am realizat un studiu de caz al firmei Dermoesthetique, firma ce se ocupa cu diferite tratamente corporale si faciale, ce ajuta la imbunatatirea si intretinerea sanatatii pielei si, in general, al aspectului fizic.

Fiind pasionata de aceasta latura, aceea fiind a saloanelor ce presteaza servicii de infrumusetare, relaxare, estetica faciala si corporala, mi s-a parut oportun si usor sa realizez acest studiu de caz, in care am descris firma si serviciile prestate.

In incheierea acestui argument, tin sa multumesc profesorului meu coordonator, Gradinariu Maria, cat si salonului Dermoesthetique pentru colaborare, ce a constat in oferirea celor mai importante informatii (date fiscale si financiare).

Capitolul I. STRUCTURA OFERTEI DE MARFURI

1.1 . Continutul ofertei

Oferta de marfuri este formata din cantitatile anumitor bunuri pe care agentii economici (producatori sau comercianti) sunt dispusi sa le vanda la un moment dat pentru diverse niveluri de preturi.

Pentru apecierea marimii ofertei se au in vedere toate momentele in care se poate afla oferta anumitor bunuri, si anume:

- stocurile existente la producatori;

- stocurile care se gasesc in mijloacele de transport in vederea deplasarii lor spatiale in functie de cerere;

- stocurile care se afla in comertul cu amanuntul si la comertul cu ridicata;

- cantitatile de bunuri ce urmeaza a fi produse in perioada luata in considerare.

De remarcat este faptul ca marimea ofertei nu corespunde cu marimea productiei interne. Explicatia consta in faptul ca productia interna dintr-o anumita perioada nu apare intregral sub forma ofertei, o parte din productia respectiva poate fi destinata consumului intermediar, crearii rezervelor, exportului s.a.m.d.

Oferta este in relatie complexa, de influentare reciproca, cu cererea: orientarea ofertei se realizeaza in functie de cerere, iar oferta, prin produsele prezentate, contribuie la formarea cererii.

Pentru a satisface anumite nevoi sociale manifestate pe piata sub forma de cerere, oferta trebuie sa se gaseasca in anumite cantitati. Acestea pot fi mai mari sau mai mici, in functie de alegerile facute de catre producatori pe baza evaluarii sanselor de a obtine pretul asteptat pentru vanzarea produselor.

Un cost mai ridicat pentru obtinerea unui produs reduce cantitatea oferita din acel produs si invers, un cost mai scazut determina cresterea cantitatii oferite. Intrucat resursele utilizate pentru obtinerea unui produs au nenumarate "sanse de intrebuintare", producatorii vor opta intotdeauna pentru cea mai buna sansa, caracterizata de costul cel mai redus pentru obtinerea unui produs, de existenta pe piata a unei cereri si de posibilitatea de a obtine un pret care sa-i asigure profitul asteptat. Cand oferta este mai mare decat cererea pretului are tendinta de scadere, ceea ce determina producatorii sa-si organizeze productia la nivelul cererii sau sa-si orienteze resursele catre altceva. Cresterea pretului determinata de o oferta mai mica decat cererea, orienteaza producatorii catre sporirea ofertei.

Rezulta ca rolul principal in tendinta permanenta de realizare a unui echilibru dinamic intre oferta si cerere il are pretul.

1.2. Caracteristicile ofertei

Cunoasterea amanuntita a caracteristicilor ofertei, in general, prezinta importanta pentru fundamentarea politicilor de marketing privitoare la productie, distributie, preturi, etc. Principalele caracteristici sunt:

a) Oferta este un proces economic complex in cadrul caruia sunt antrenate imensele resurse materiale si financiare pentru obtinerea bunurilor si ajungerea lor la locul potrivit, la timpul potrivit si la pretul potrivit categoriilor de consumatori. Circulatia marfurilor de la producator la consumatorul final presupune organizarea unor activitati de expediere, transport, manipulare, pastrare, depozitare, vanzare care sa asigure minimizarea cheltuielilor si obtinerea profitului asteptat;

b) Oferta se gaseste in relatie de cauzalitate reciproca cu cererea, deci trebuie studiate impreuna intrucat oferta se adapteaza cererii, dar si oferta contribuie la formarea cererii;

c) Formarea ofertei este un rezultat al hotararii producatorilor care, pe baza cunoasterii cerintelor pietei, stabilesc bunurile ce urmeaza a se produce, cantitatile, segmentele de piata, etc. De aici decurge necesitatea studierii permanente a evolutiei pietei;

d) Oferta se adreseaza unui numar mare de consumatori care manifesta o varietate de gusturi si preferinte in continua schimbare. Satisfacerea acestora se realizeaza printr-o structura corespunzatoare a ofertei care trebuie sa aiba in vedere clasele de calitate ale produselor si diversificarea sortimentala;

e) Ca urmare a confruntarii permanente cu ansamblul conditiilor de piata, oferta are un caracter dinamic. Caracterizarea dinamica are in vedere mai multe aspect intre care: modificarea cantitatii, imbunatatirea calitatii produselor, innoirea produselor, diversificarea sortimentala, etc;

f) Conditioneaza pentru unele produse consumul populatiei atat cantitativ, cat si calitativ. Fenomenul are loc in conditiile in care oferta este mai mica decat cererea.

Oferta bunurilor pentru consumul intermediar are urmatoarele caracteristici:

- se adreseaza unui numar limitat de cumparatori utilizatori, specializati in diferite activitati;

- influenteaza activitatea utilizatorilor (realizarea programelor de productie sau comercializarea, calitatea produselor, ritmicitatea, costurile, etc.);

- caracteristicile tehnice, functionale, estetice ale produselor sunt precis definite intrucat cumpararea se face tinandu-se seama de specificul proceselor la care vor participa bunurile respective.

1.3. Structura ofertei

Realizarea unui echilibru dinamic intre oferta si cerere presupune existenta unei concordante intre elementele componente ale celor doi indicatori. Pentru evidentierea structurii ofertei se foloseste clasificarea bunurilor dupa diferite criterii. In majoritatea cazurilor, cercetarea incepe cu grupele mari si se continua cu subdiviziuni pana la produs.

- Dupa criteriile merceologice care au in vedere natura fizica, chimica si destinatia, produsele se grupeaza in: alimentare, textile-incaltaminte, metalo-chimice, etc.

- Dupa criteriul frecventei cererii, se deosebesc marfuri de cerere curenta (produse alimentare) , marfuri de cerere periodica (produse de imbracaminte, incaltaminte, obiecte de uz casnic), marfuri de cerere rara (articole de arta, artizanat).

- Dupa natura nevoilor pe care le satisfac, bunurile se grupeaza in marfuri care satisfac nevoile primare si marfuri care satisfac nevoile secundare.

Alegerea criteriilor de grupare se face in functie de obiectivele urmarite.

Frecvent se foloseste gruparea produselor dupa criterii merceologice, pe baza carora se determina proportiile de participare a fiecarei grupe de produse sau a fiecarui produs in oferta, totala in oricare dintre formele in care acesta se poate afla (stocuri, in curs de fabricare, vanzari, etc.)

Descompunerea ofertei existente in stoc in elementele componente (pe grupe de produse, pe produse) evidentiaza gradul in care structura stocului este in concordanta cu structura cererii din aria pietei respective. Informatiile sunt utilizate pentru organizarea si lansarea productiei sau in activitatea comerciala pentru organizarea contractarii marfurilor cu furnizorii.

Determinarea proportiilor in care se gasesc componentele care alcatuiesc la un moment dat oferta in stoc, este exemplificata cu ajutorul datelor din urmatorul tabel:

Bibliografie:

1. Prof. univ. dr. Pop Nicolae Al., Marketing, Editura didactica si pedagogica, Bucuresti, 2001.

2. Prof. univ. dr. Patriche Dumitru, Tratat de economia comertului, Bucuresti, 1998.

3. Prof. dr. Ouatu Corneliu, Organizarea activitatii unitatilor de alimentatie publica, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1995.

4. Munteanu V.A., Marketing - concepte, metode, studii de caz volumul I, Editura Fundatiei Chemarea, Iasi, 1996.

5. Florescu Constantin, Conducerea stiintifica in comert, Editura Stiintifica, Bucuresti, 1970.

6. Balaure, Virgil (coordonator), Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2000.

7. https://dermoesthetique.ro.

8. https://www.paginiaurii.ro/companii/IASI.

9. https://biblioteca.regielive.ro/proiecte/economie/cai-de-diversificare-a-ofertei-companiei-sc-pepsi-srl-marketing-293164.html.

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
34 pagini
Imagini extrase:
34 imagini
Nr cuvinte:
8 185 cuvinte
Nr caractere:
44 879 caractere
Marime:
3.21 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economie
Data publicare:
29.05.2018
Structură de fișiere:
  • Oferta de servicii a firmei Dermoesthetique.docx
Predat:
Liceul Tehnologic Economic Virgil Madgearu din Iasi
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Profesorului:
Prof. Grădinariu Maria

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Sus!