Modalitati de utilizare a comunicarii scrise in procesul de negociere in cadrul FE House Style Junior

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument 1
Capitolul 1 Comunicarea in procesul de negociere 3
1.1. Negocierea, factori decisivi intr-o afacere .. 3
1.2. Comunicarea-concept si caracteristici .5
1.3. Forme de comunicare scrisa 8
1.4. Utilizarea comunicarii scrise in procesul de negociere .12
Capitolul 2 Prezentarea generala a FE House Style Junior S.R.L ...15
2.1. Istoricul si evolutia firmei .15
2.2. Structura organizatorica a FE House Style Junior S.R.L..17
2.3. Analiza economico-financiara a firmei 17
Capitolul 3
Studiu de caz privind comunicarea scrisa in negociere in cadrul FE House Style Junior S.R.L ..19
Forme de comunicare scrisa folosite in FE House Style Junior S.R.L ...19
Utilizarea comunicarii scrise in FE House Style Junior S.R.L ..21
Tehnici moderne de comunicare scrisa in negociere .23
Documente utilizate in procesul de negociere ...24
Concluzii ...26
Bibiografie 28
Anexe

Extras din atestat:

Am ales tema "Modalitati de comunicare scrise in procesul de negociere" in cadrul firmei FE House Style Junior pentru ca vreau sa punctez etapele comunicarii scrise in procesul de negociere.

Istoria umanitatii ne dezvaluie forme de schimb din cele mai vechi timpuri.

Imaginandu-ne un scenariu aproape preistoric al negotului ii putem asocia direct cu negocierea. De aceea, chiar daca nu a fost etichetata cu un nume precis decat in istoria moderna, negocierea este o indeletnicire foarte veche. Urmareste acordul. Scrisul si comunicarea formeaza unul si acelasi proces, determinat de schimbarea si dezvoltarea conditiilor vietii materiale si sociale. Limbajul scris constituie una dintre cele mai importante si mai revolutionare cuceriri dobandite de oameni, in procesul muncii si in conditiile convietuirii in societate.

In fapt, negocierea este o forma concentrata si interactiva de comunicare interumana, in care doua sau mai multe parti aflate in dezacord urmaresc sa ajunga la o intelegere. Ea fie rezolva o problema comuna sau atinge un scop comun. Intelegerea se manifesta in forme variate: un acord verbal - consolidat printr-o strangere de mana, un consens , o minuta, o scrisoare de intentie sau un protocol semnat. Rezultatul negocierii poate fi o conventie sau un contract, redactat cu respectarea unor proceduri si uzante comune.

In primul rand se poate spune ca se negociaza pentru a se obine un anumit rezultat dorit, astfel incat un bun negociator trebuie sa aiba constiinta foarte vie a ceea ce doreste sa obtina in urma negocierii respective. Este evident ca o negociere eficienta se realizeaza prin schimbarea permanenta a obiectivelor, prin modificarea continua a mizelor, in funcie de intentiile si finalitatile oponentului, astfel incat unele aspecte care se impuneau prin siguranta lor apodictica, aparenta pot sa devina negociabile, fluente si nesigure. Pentru a stabili in mod adecvat obiectivele negocierii, negociatorul trebuie sa cunoasca si sa tina cont de intentiile si obiectivele celeilalte parti, dar ea trebuie sa-si asume si un set de metode adecvate pentru realizarea obiectivelor proprii. Asa cum remarca si in Capitolul 1 "Comunicarea in procesul de negociere" reprezinta asteptarile pe care le are cealaltaparte configurate intr-un spatiu problematic, determinat de anumite obstacole, de nevoi si de dorinte specifice.

In al doilea rand negocierea poate fi perceputa ca o comunicare in care partile implicate sunt mai active si mai directe in ceea ce priveste interesele lor si ca asteapta anumite hotarari urmate de consecinte. Succesul unei negocieri difera de la caz la caz, in functie de obiectivele

si abordarile participantilor tinandu-se cont de comunicarea scrisa intr-o intreprindere. Acest lucru va fi prezentat in Capitolul 2 . Pentru negocierea corecta intr-o firma trebuiesc cunoascute toate calitatile si atuurile intreprinderii .

In Capitolul 3 voi prezenta formele de comunicare scrisa si utilizarea corecta a comunicarii scrise in firma de exercitiu House Style Junior . Consider ca sunt foarte importante documentele ce se intocmesc intr-o firma , cum ar fi : CV-ul sau scrisoarea de intentie.

Pentru a elimina riscul de a incheia negocierea cu decizii ce nu reflecta in totalitate scopul initial, este necesar sa ne fixam de la inceput asteptarile si strategia la care vom recurge.

Astfel, daca obiectivul nostru consta mai degraba in obtinerea unui rezultat potrivit in totalitatea intereselor proprii, dar sub nicio forma favorabil partenerului de negocieri, trebuie sa fim pregatiti sa apelam la persuasiune si sa ne asumam din start riscul de a nu obtine maximum de beneficii. Acest stil de negociere este intalnit in cazul in care interactiunea cu persoana in cauza nu este frecventa, ceea ce ar putea duce la scaderea nivelului de incredere in relatia cu negociatorul.

Documentele si dosarele de negociere reprezinta un set de acte care au rolul de a sprijini negocierile propiu-zise. Acestea se elaboreaza in faza de pregatire a negocierilor . In opinia mea comunicarea scrisa solicita mai multa creativitate si necesita timp pentru dezvoltarea si exersarea unui stil personal. Trebuie precizat ca utilizarea comunicarii scrise ofera o libertate in exprimare mai redusa decat cea verbal.

As dori sa evidentiez faptul ca este recomandat ca intr-o comunicare scrisa,elementele esentiale ale mesajului sa fie plasate in prima parte,unde prezinta sansele maxime de a se fixa in memoria negociatorului si pentru a starni interes fata de oferta propusa

In cazul in care pornim de la ideea ca se poate ajunge la un compromis, sansele ca discutia sa se incheie cu beneficii pentru ambele parti sunt semnificativ mai mari. Aceasta nu inseamna ca trebuie sa renuntam la scopul nostru sau sa ne ingrijoram ca partenerul de negociere va obtine ceea ce doreste. Totusi, indiferent de scopul stabilit sau strategia aleasa, exemplele de abordare de mai jos constituie un punct bun de pornire pentru pregatirea, respectiv participarea la intalniri de negociere eficiente. O negociere nu poate avea loc fara a pune sub semnul intrebarii pozitia partenerului de negociere. Faptele mentionate si sugestiile propuse trebuie analizate. De aceea, este important ca observatiile cu privire la una din temele atinse sa fie alcatuite si adresate si adresate corect pentru o reusita in negociere.

Luand in considerare aceste motive se poate construi argumentatia ce va fi prezentata in capitolele de mai jos si va avea in vedere prezentarea tuturor elementelor necesare.

CAPITOLUL 1 : COMUNICAREA IN PROCESUL DE

NEGOCIERE

1.1. Negocierea, factor decisiv intr-o afacere

A face afaceri inseamna a comunica. Problema care se pune nu este aceea a existentei comunicarii, ci de "a stii ce si cum sa se comunice". In afaceri, primul efort care trebuie facut este acela al definirii problemei si, mai apoi, identificarea solutiei, care nu e niciodata unica, dupa cum problemele nu sunt intotdeauna unice. Nu exista un procedeu, tehnica sau metoda universal valabila care sa te conduca la obtinerea solutiei. In plus, un alt factor isi face din plin simtita influenta asupra afacerilor in general. Influenta timpului face ca o afacere care a mers bine o perioada, sa devina, mai repede sau mai incet, un dezastru, sau invers. Pentru ca totul, inclusiv afacerile, se supun trecerii timpului. Nimic nu este imuabil: piata, clientii, furnizorii, concurenta, legislatia, ideile etc.

Negociatorii trebuie sa cunoasca bine legislatia si uzantele comerciale, reglementarile de politica comerciala, cele financiar-valutare ale statelor proprii, dar si ale celor din care fac parte viitori parteneri de negociere, incidentelor acestora asupra afacerilor economice internationale care face obiectul tratativelor in pregatire.

Un rol anume il detine in negocieri si capacitatea de cunoastere a cutumelor nationale sau regionale si de adaptare la acestea. O stangacie determinata de ignorarea unor simple traditii locale poate bloca un proces de negociere. Prin urmare, pe langa studierea legislatiei nationale, este necesara o studiere aprofundata a caracteristicilor regionale si etnice, a obiceiurilor si elementelor specifice, urmand ca numai in functie de acestea sa adopte stilurile de negociere individuale, concrete, cele mai adecvate.

Deosebirile care inca exista intre legislatia romaneasca si cea din tarile dezvoltate-relativ diversificata in special din partea agentilor economici romani o pregatire cu totul deosebita.

Negocierile si diplomatia au evoluat de la simple rezolvari practice de probleme avand drept beneficiari eroi anonimi care se pierd in negura timpurilor pana la sofisticate incadrari epistemiologice in prezent.

Bibliografie:

- Mihaela Stefanescu : Negocierea in afaceri-manual pentru clasa a XII-a, Editura CD PRESS 2013

- Valentina Capota : Comunicare profesionala,Editura AKADEMOS ART 2010

- Stefan Prutianu : Tratat de comunicare si negociere in afaceri,Editura POLIROM 2007

- Narcis Eduard Mitu - Etica in afaceri si negociere, Editura SITECH 2013

- Evelina Graur-Tehnici de comunicare,Editura MEDIAMIRA 2001

- http://www.ensight.ro/newsletter/no47/art1.html

- http://www.scritub.com/economie/PREGATIREA-NEGOCIERILOR74765.php

- https://www.slideshare.net/BoneaCrina/tehnici-de-negociere

- https://www.scribd.com/doc/30887646/Analiza-Economica-Financiara-a-Unei-Societ

- http://documents.tips/documents/tehnici-moderne-de-comunicare-si-negociere-in-afaceri.html

- http://www.rasfoiesc.com/business/marketing/comunicare/COMUNICAREA-SCRISA-IN-ORGANIZA22.php

- https://anatolbasarab.ro/principalele-forme-ale-comunicarii/

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx, pptx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
56 pagini
Imagini extrase:
38 imagini
Nr cuvinte:
9 774 cuvinte
Nr caractere:
52 849 caractere
Marime:
14.87 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economie
Data publicare:
03.03.2018
Structură de fișiere:
  • Prezentare.pptx
  • coperta-anexe.docx
  • Atestat.docx
Predat:
Colegiul Economic “Costin C. Kiriţescu” din Bucuresti
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Profesorului:
Stanciu Doina

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Oamenii traiesc si muncesc impreuna. Este important pentru ei sa se inteleaga unii cu altii. In...
Comunicarea interumana constituie un obiect de studiu cu o importanta mult mai mare decat aceea a...
CAPITOLUL I INTRODUCERE IN MANAGEMENTUL FIRMELOR TRANSNATIONALE 1.1. Managementul: definitie,...
1. Agentia de publicitate - definitie Asociatia Americana a Agentiilor de Publicitate, care...
Pe fondul expansiunii institutiei managementului, pe masura ce aceasta institutie devine...
Sus!