Marca și imaginea firmei

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument 4
Capitolul I Generalităţi despre marca şi imaginea unei fierme 6
1.1Marca unei firme 6
1.2Imaginea unei firme 9
1.3Legături între marca şi imaginea unei firme 11
Capitolul II Mod de formare a mărcii şi imaginii unei firme 12
2.1Modalităţi de construire a imaginii unei firme 12
2.2Modalităţi de construire a mărcii unei firme 15
Capitolul III Studiu de caz Coca Cola 19
Concluzii 25
Bibliografie 26

Extras din atestat:

Ca temă a lucrării mele de atestat am ales Marca şi Imaginea firmei deoarece eu cred că aceste două elemente sunt foarte importante şi de bază în creearea şi dezvoltarea unei firme, cu ajutorul mãrcii şi imaginii unei firmei sunt atraşi cât mai mulţi clienţi şi astfel firma poate ajunge renumitã pe piaţã.

În lucrarea de mai jos am prezentat informaţii esenţiale şi foarte importante despre marca şi imaginea firmei, dar si un studiu de caz pe aceastã temã:

Capitolul I Generalităţi despre marca şi imaginea unei firme - O marcă este un semn capabil să distingă bunurile şi serviciile produse sau furnizate de o întreprindere de cele provenite de la alte întreprinderi. Funcţia principală a unei mărci este aceea de a permite consumatorilor să identifice un produs al unei anume companii, astfel încat să-l poată distinge de alte produse similare furnizate de către companii concurente. Mărcile stimulează companiile să investească în menţinerea sau îmbunatăţirea calităţii produselor pentru a se asigura că produsele care poartă marca respectivă au o reputaţie pozitivă.Imaginea este dată de toate activităţile desfăşurate în unitate, de stilul de conducere şi de sistemul ei de comunicare. Imaginea dorită corespunde obiectivelor vizate în legătură cu produsul sau instituţia respectivă şi cuprinde toate valorile declarate de nucleul strategic tuturor celor care ar putea influenţa atingerea acestor obiective. Orice produs oferit spre vânzare se află într-o strânsă legătură cu imaginea pe piaţa pe care o are în ochii clienţilor firma care oferă respectivul produs. Nimeni nu va cumpăra de la o firmă care nu îi inspiră incredere, oricât de atractivă ar fi oferta acesteia. Legături între marca şi imaginea firmei, imaginea se poate defini şi ca felul în care se reprezintă un produs, o marcă sau o întreprindere, respectiv, ideea pe care o are consumatorul despre un anumit produs, chiar şi atunci când nu îl are în faţă.

Capitolul II Mod de formare a mărcii şi imaginii unei firme - Construirea rapidă a unei imagini de firmă puternică şi serioasă, stabilă financiar şi, deci, demnă de încredere implică însă nişte cheltuieli sănătoase. Nu este la îndemâna oricui să-şi ridice un sediu impunător sau să plătească bani grei pentru realizarea şi difuzarea repetată la TV a unor clipuri publicitare super profesioniste.O bună imagine a firmei pe piaţa de afaceri se poate obţine şi prin alte mijloace, care sunt la îndemâna oricărui întreprinzător şi nu sunt deloc costisitoare. Aceste mijloace ţin de aspectul materialelor de promovare a unei afaceri pe care le folosiţi, precum şi de felul în care managerul şi angajaţii se prezinta (ca persoane) în relaţia directă cu clienţii. Pentru ca o marcă să fie o sursă de valoare pentru o organizaţie, poziţionarea pe piaţă şi în mintea consumatorilor este esenţială pentru valoarea reală creată. Marca reprezintă acel element de imagine care identifică produsele sau serviciile unei organizaţii, generează recunoaştere şi satisfacţie în rândul consumatorilor. În jurul unei mărci se ţese un sistem complex de legături ce contribuie la comunicarea valorilor pe care o companie/organizaţie le crează. O marcă bine construită presupune înţelegerea şi administrarea efectivă a tuturor interacţiunilor dintre aceasta şi potenţialii clienţi.

Capitolul III Studiu de caz Coca Cola- The Coca-Cola Company este cea mai mare companie producătoare de băuturi răcoritoare din lume, cel mai mare producător, distribuitor și comercializant de băuturi ne-alcolice și siropuri din lume, și una dintre cele mai mari corporații din SUA. Compania este cunoscută în special datorită produsului ei cel mai renumit Coca-Cola, inventat de John Stith Pemberton în 1886. Putem spune fără teamă că brandul Coca-Cola este unul dintre cele mai cunoscute şi mai influente mărci din întreaga lume, este, poate, cel mai de succes produs din istoria comerţului. Menţinerea unei imagini puternice pe piaţă pentru Coca-Cola şi clienţii săi, prin campanii promoţionale şi de reamintire este foarte importantă. Coca-Cola cel mai omniprezent produs de consum din lume. În fiecare zi, Coca-Cola îşi întăreşte poziţia de bătură răcoritoare a lumii. De milioane de ori pe zi,oamenii trăiesc un moment delicios şi răcoritor pe care numai Coca-Cola îl poate oferi. În decursul a peste un secol de schimbări şi păşind într-o nouă eră care promite şi mai multe schimbări, Coca-Cola rămâne un simbol fără vârstă al băuturilor răcoritoare de calitate Compania si-a completat gama de produse prin introducerea de noi arome in cadrul gamei FANTA, prin schimbarea Brand-ului, dorind sa realizeze o interactiune rationala, o conexiune emotionala si o provocare a entitatiolr tinere sa experimenteze noua imagine Coca-Cola.

Capitolul I. Generalitati despre marca si imaginea firmei

1.1 Marca unei firme

O marcă este un semn capabil să distingă bunurile şi serviciile produse sau furnizate de o întreprindere de cele provenite de la alte întreprinderi.

În general, orice cuvinte, litere, numere, desene, imagini, forme, culori, logo-uri, etichete sau combinatii distinctive utilizate pentru a deosebi bunuri sau servicii, pot fi considerate mărci. In unele ţări, sloganurile publicitare sunt considerate de asemenea mărci şi pot fi înregistrate ca atare la oficiile naţionale de mărci.

O marcă aleasă şi dezvoltată cu grijă constituie un capital valoros pentru majoritatea companiilor. Pentru unele, ea poate constitui averea cea mai de preţ pe care o deţin.

Estimări ale valorii unora dintre cele mai cunoscute mărci din lume, cum ar fi Coca-Cola, sau IBM, depăsesc 50 de miliarde de dolari fiecare. Acest lucru se intampla deoarece consumatorii preţuiesc mărcile, reputaţia şi imaginea lor, precum şi un set de calităţi pe care ei le asociază cu marca, fiind gata să platească mai mult pentru un produs purtând o marca pe care ei o recunosc şi care le întruneste aşteptările.

Bibliografie:

Clifton, R., Simmons J., Brands and Branding, The Economist&Profile Books ltd., London, 2003

Serbulescu, L., Bondrea A. A., Gârdan, D. A., Geangu I. P., Managementul marcii si al imaginii de marca, Editura Fundatiei „România de Mâine”, Bucuresti, 2007,

http://www.vacarescu.ro/inregistrare-marci http://www.manager.ro/articole/cum-sa-pornesti-afaceri http://conspecte.com/Marketing/marca.html http://www.referatele.com/referate/marketing/ http://www.afacerilacheie.net/articole http://www.scribd.com/doc/74488098/Analiza-campaniilor-de-promovare-Coca-Cola#scribd http://documents.tips/documents/80631361-coca-cola-referat.html

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marca si imaginea firmei.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
26 pagini
Imagini extrase:
26 imagini
Nr cuvinte:
7 405 cuvinte
Nr caractere:
37 233 caractere
Marime:
329.93KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economie
Predat:
la liceu
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Sus!