Impactul macromediului de marketing asupra industriei alimentare din Tecuci

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument
1. Analizarea macromediului de marketing
1.1 Culegerea informatiilor si scanarea macromediului de marketing
1.2 Nevoi si tendinte
1.3 Identificarea fortelor care influenteaza macromediul de marketing
2. Continutul si structura macromediului de marketing
2.1 Mediul demografic
2.2 Mediul economic
2.3 Mediul politico-juridic
2.4 Mediul tehnologic
2.5 Mediul socio-cultural
2.6 Mediul natural
3. Studiu de caz: Analiza macromediului de marketing la firma S.C. GABI S.R.L.
3.1 Prezentarea firmei
3.1.1 Descrierea activitatii firmei
3.1.2 Misiunea si obiectivele firmei
3.1.3 Organigrama
3.1.4 Strategiile firmei
3.2 Macromediul de marketing in care firma isi desfasoara activitatea
3.2.1 Mediul demografic
3.2.2 Mediul economic
3.2.3 Mediul politico-juridic
3.2.4 Mediul tehnologic
3.2.5 Mediul socio-cultural
3.2.6 Mediul natural
Concluzii
Bibliografie

Extras din atestat:

Argument

Aceasta tema explica impactul macromediului de marketing asupra industriei alimentare din Tecuci. Companiile si fiecare jucator intr-o industrie functioneaza intr-un mediu de macro a fortelor si tendintelor. Fortele de macromediu sunt toate: atotcuprinzatoare, influente globale si afecteaza profund preferintele alimentare.

Macromediul detine locul esential in ceea ce priveste orientarea activitatii intreprinderii in conformitate cu nevoile societatii, el influentand actiunile intreprinderii prin mai multe tipuri de comportamente: comportamentul cumparatorului si comertului, comportamentul si pozitia concurentei si cel guvernamental.

Intrucat societatea romaneasca se prezinta ca un macrosistem cu multiple microsisteme si componentele macromediului sunt de o mare diversitate, dar ele actioneaza intr-o stransa interdependenta. De aceea, mediul extern apare ca "un ansamblu de elemente de natura foarte diferita (politica, economica, sociala, tehnico-stiintifica, juridica, culturala, demografica, geografica, ecologica etc.), manifestate in plan national si international, care actioneaza asupra unitatii in stransa interdependenta" (C. Russu, Cadrul organizational al intreprinderii, Ed.St. si Enciclopedica, Bucuresti, 1983).

Dinamica si complexitatea macromediului determina ample modificari in activitatea intreprinderii, care pot conduce la discontinuitate in activitatea ei, cu multiple implicatii in functie de marimea si profilul activitatii, dar si de zona in care ea actioneaza. Deoarece elementele macromediului nu evolueaza simultan, in aceeasi directie si cu aceeasi intensitate, efectele declansate asupra intreprinderii sunt deosebite.

In etapa actuala, in tara noastra se poate aprecia ca intreprinderea actioneaza intr-un mediu turbulent, determinat de situatia economica, sociala si politica din perioada de tranzitie. In acelasi timp, constatam ca cele mai multe intreprinderi nu sunt pregatite pentru a actiona intr-un astfel de mediu, unele dintre ele fiind puse in situatia de a nu se putea adapta rapid la noua configuratie a mediului, contribuind astfel la accentuarea caracterului turbulent al mediului.

Macromediul exercita o gama variata de influente asupra intreprinderii, prin intermediul unui complex de factori, care, de altfel, constituie componentele lui, trebuie abordate intr-o stransa interdependenta, chiar daca sunt de natura foarte diversa : economica, demografica, tehnica, politica, juridica, psihosociala, culturala, educationala, ecologica etc. .

Analiza macromediului. Aceasta analiza, ca prim pas in elaborarea strategiei firmei S.C. GABI S.R.L., cuprinde fortele externe care actioneaza asupra intreprinderii, macromediului, si a micromediului stimuland sau franand activitatea desfasurata de aceasta. Acesti factori exercita in permanenta o influenta mai mica sau mai mare asupra activitatii intreprinderii, aflandu-se intr-o permanenta schimbare. Toate firmele sunt constiente de acest lucru dar nu toate sunt la fel de eficiente in monitorizarea mediului extern, a tendintelor factorilor de mediu si in adaptarea activitatilor desfasurate in consecinta. Elementele macromediului sunt clasificate in sase mari categorii: mediul demografic, mediul economic, mediul tehnologic, mediul natural, mediul cultural si cel politico-legislativ. Problema fundamentala a analizei mediului inconjurator este de a intelege modul in care acesta influenteaza organizatia si, lucru mai dificil, modul in care o va face in viitor

Aceste elemente a macromediului sunt greu de controlat si sunt foarte importante pentru intreprinderile din sectorul sanatatii, prin urmare firma S.C. GABI S.R.L. trebuie sa fie pregatita si pozitionata pentru a reactiona si a se adapta.

Firma S.C. GABI S.R.L. isi desfasoara activitatatea in Municipiul Tecuci. Pentru a determina si a analiza locul ocupat in mediul sau extern societatea trebuie sa identifice si sa anticipeze principalele tendinte si sa determine impactul pe care l-ar avea aceste tendinte asupra activitatii sale. Mediul extern al oricarei companii de pe orice segment al pietei este foarte important, deoarece in functie de schimbarile care se produc in exterior se pot lua decizii in ceea ce priveste strategiile si cursul actiunilor ce vor urma in interiorul intreprinderii.

Analiza macromediului poate conduce la o vizualizare mult mai buna si mai realista asupra amenintarilor si oportunitatilor pe care le ofera piata lacurilor industriei alimentare, atat pe plan intern cat si pe plan extern.

Toate aceste elemente se concretizeaza in final intr-o viziune de marketing care usureaza munca managerilor si conduce la luarea unor decizii benefice si profitabile pentru companie.

Indiferent care ar fi gradul de influenta, intreprinderea trebuie sa aiba in vedere toti factorii, pentru a adopta o politica benefica sau pentru a preveni prin activitatea ei dificultatile, dar nu poate face aproape nimic pentru a influenta macromediul. Dar, trebuie sa-i cunoasca si sa se pregateasca pentru schimbarea lor inevitabila.

Bibliografie:

1. Florescu C., s.a., Bazele Marketingului, Editura Marketer, Bucuresti, 1992.

2. Catoiu I., s.a., Metode si tehnici utilizate in cercetarile de marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 1999.

3. Somesan C., s.a., Metode moderne in management si marketing, Editura Sincron, Cluj Napoca, 1997.

4. Somesan C., Marketing global, Editura Casa Cartii de Stiinta, Cluj Napoca, 2005.

5. Olteanu V., Marketingul serviciilor, Editura Uranus, Bucuresti, 1999.

6. Ursu D., Dumitras C., Bazele Comertului, Editura ProTransilvania, Bucuresti, 2003.

7. Carl P. Zeithaml, Valerie A. Zeithaml "Environment management : revising the marketing perspective", Journal of Marketing primavara 1984, p.46-53

8. Vezi PH. Kohler - Op.cit., p. 232; PH. Kohler. - Principiile marketingului, p. 207-208)

9. J.Ch.Mathe, Politique Generale de l'Entreprise: Analyse et Management Strategique, Edition Economica, 1987, p. 198

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Impactul macromediului de marketing asupra industriei alimentare din Tecuci.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
27 imagini
Nr cuvinte:
7 588 cuvinte
Nr caractere:
43 039 caractere
Marime:
406.45KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economie
Predat:
la liceu in Tecuci
Profesorului:
Prof. Apostu Vasile
Sus!