Formarea profesională

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT
CAP. I. PREZENTAREA SC. „EUROPA” S.R.L.
CAP. II. FORMAREA PROFESIONALA
2.1. FORMAREA PROFESIONALA- UN DREPT REGLEMENTAT
PRIN LEGE
2.2. IMPORTANTA SI EVOLUTIA FORMARII PROFESIONALE
2.3. POLITICA DE FORMARE A FIRMEI
2.4. TEHNICI DE FORMARE PROFESIONALA
CAP.III. STUDIU DE CAZ
BIBLIOGRAFIE
ANEXE

Extras din atestat:

ARGUMENT

Componenta de baza a procesului de pregatire profesinala, formarea, urmareste „modelarea personalitatii in scopul crearii deprinderilor caracteristice si modului de conduita necesar exercitarii unei activitati”.

In sens larg, formarea profesionala urmareste pregatirea personalului in vederea obtinerii unei calificari, oferind posibilitatea exercitarii unei meserii sau ocuparii unui loc de munca.

Procesul de formare se desfasoara atat in institutii specializate, cat si in cadrul organizatiilor. In institutii specializate (de invatamant) formarea personalului este asigurata prin reteaua de scoli profesionale, licee si facultati, fiind precedata de un proces de educatie generala in care este cuprinsa intreaga populatie prin sistemul invatamantului obligatoriu.

La acest nivel se realizeaza asa-zisa „formare initiala”, cea care asigura cunostintele necesare unei pregatiri indirecte pentru viata activa (invatamantul general) sau unei pregatiri directe, cea care da dreptul de a exercita o meserie/profesie (invatamantul professional din scoli si universitati).

Invatamantul general confera titularului un anumit grad de cultura si ii faciliteaza eventualele optiuni pentru schimbarea meseriei.

La nivel de organizatie, formarea profesionala reprezinta „ansamblul proceselor prin care salariatii isi insusesc intr-un cadru organizat cunostintele, aptitudinile, deprinderile si comportamentele necesare exercitarii unor ocupatii necesare firmei.

Urmarind dezvoltarea unor capacitati noi, formarea profesionala cuprinde o pregatire teoretica si una practica, fiind alcatuita din doua loturi:

- una cantitativa, care stabileste cat sa se transmita personalului in formare;

- una calitativa, care priveste continutul si nivelul pregatirii profesionale, tinand seama de cerintele profesiei, nivelul tehnico stintific al activitatilor si de conditiile socio-econolice privind organizarea si desfasurarea acestor activitati.

Deoarece formarea profesionala la nivel de organizatie are ca scop sa asigure adaptarea personalului la ceritele si specificul exercitarii concrete a postului si se realizeaza dupa incadrarea in munca, de regula sub supravegherea sefului direct.

Tot in categoria formarii initiale se include si actiunile intreprinse de firmele mici, artizanale, care asigura pregatirea unor tineri ucenici direct la locul de munca.

Cu toate ca in cursul anilor 1970 structura generala a competentelor s-a transformat intrun ritm, modest necesitatea formarii profesionale s-a consolidate in cea mai mare parte atarilor industrializate. Formarea a fost sustinuta de catre specialisti insusi, care au studiat pe cont propriu sau au fost inclusi, in intreprinderi mari, in programe, specifice care deschideau perspectivele promovarii.

Formarea a incetat sa mai fie un instrument in cadrul caruia sa se concentreze eforturi fara ase urmari si efectele de ordin economic. Ea raspunde in acelasi timp cerintelor personalului, cerintelor intreprinderii si cele 2 obiective urmarite de ambele parti: satisfactia profesionala si performanta economica.

Formarea continua ocupa in zile noastre un loc privilegiat in interiorul functiunii de resurse umane, in dezvoltarea umana si sociala care avantajeaza atat organizatia, cat si salariatii acesteia. Ea reprezinta, in primul rand, un mijloc de dezvoltare economica, de progres social si de asigurare impotriva mobilismului, a pierderii locului de munca si a inadaptarii individuale care ocupa un post nou. Ratiunea sa de a fi pentru un individ se leaga direct de posibilitatea de a crea un loc de munca si de a asigura un parcurs de cariera acscendent.

Formarea este de asemenea primordiala pentru ameliorarea cantitatii si calitatii muncii pentru reducerea costurilor de productie si cresterea moralului si a motivatiei salariatilor. Prin intermediul remunerari personalului isi dezvolta orizontul si trece la satisfacerae unor cerinte de ordin superior propunandu-si sa accede la posturi mai importante sis a-si utilizeze mai bine noile competente.

CAP. I.

PREZENTAREA S. C. „ EUROPA” S. R. L.

Crearea unei unități hoteliere este un lucru destul de dificil, de asemenea si dezvoltarea unei unitati hoteliere este dificila deoarece necesita timp, un departament de marketing serios si personal competent. In ultima perioada se observa o stagnare a acestei piete: piata serviciilor hoteliere. In sezonul estival 2003, gradul de ocupare al litoralului a fost de 38 %. Un procent ingrijorator daca se tine seama de ultimele tendinte ale consumatorilor. Procentul persoanelor de varsta a treia a crescut, deaorece se observa o tendinta de imbatranire a populatiei. In general persoanele de varsta a treia sunt amatoare de petrecere a timpului liber cat mai placut, preferand vacantele in mijlocul naturii unde se pot relaxa. Procentul amintit mai sus se datoreaza preturilor ridicate practicate de celelalte unitati hoteliere si relatia pret-calitate lasa de asemena de dorit.

Localizarea: SC. EUROPA este situata in statiunea Venus, la 200 m de plaja. S-a ales statiunea Venus deoarece unitatea este foarte bine situata in cadrul statiunii, este aproape de plaja, dispune de plaja privata, concurenta este foarte slaba in aceasta statiune. Nu se afla decat o singura unitate hoteliera cu acelasi coeficient calitativ (3 stele) restul unitatilor au un coeficient calitativ inferior. Va fi foarte usor de a penetra piata printr-o politica adecvata de preturi si de a obtine pozitia de lider pe piata serviciilor hoteliere din cadrul statiunii Venus.

Forma juridica: SC EUROPA se va constitui sub forma de SRL, avand un capital social de 60 miliarde lei. Acesta va fi constituit astfel:

- Cladire 20 miliarde lei

- Mobilier, mijloace fixe 30 miliarde lei

- Disponibilitati banesti 10 miliarde lei

Acesta va fi varsat integral, in momentul constituirii societatii de catre cei doi asociati, ei avand parti sociale egale:

- Popescu Iulian 20 miliarde clădire, 10 miliarde numerar

- Gheorghe Andrei 30 miliarde obiecte de inventar, mijloace fixe

Capitalul social a fost varsat integral, precum am mentionat, mai sus, la banca BCR, in data de 20 octombrie 2003, filiala Mangalia. Se inregistrarea la Registrul Comertului din cadrul judetului Constanta, localitatea Mangalia.

Bibliografie:

1. G Pânișoară, I.O. Pânișoară- Managementul Resurselor Umane, ghid practic, ediția a II-a, Ed. POLIROM, Iași, 2016

2. R. Mathis, P. Nica, C. Rusu- Managementul Resurselor Umane, Ed. Economică, București, 2015

3. H. Pitariu- Proiectarea fișelor de post, evaluarea posturilor de muncă și a personalului, Casa de Editură IREXON, București, 2003

4. D. Constantinescu- Managementul Resurselor Umane- suport de curs, București, 2015

5. Centrul de Psihologie Aplicată, Universitatea din București, “Revista de psihologie organizațională”, volumul V, nr4, 2017, Editura Polirom, București

6. Consilier. Managementul Resurselor Umane, Ed. Entrop - Straton 2017

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • ANEXE.doc
  • cuprins.doc
  • Formarea profesionala.doc
  • PAG 1 PROIECT.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2019
Nr fișiere:
4 fisiere
Pagini (total):
31 pagini
Imagini extrase:
31 imagini
Nr cuvinte:
8 870 cuvinte
Nr caractere:
51 740 caractere
Marime:
81.57KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economie
Predat:
Colegiul Național Economic ”Gheorghe Chițu” din Craiova
Sus!