Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

CAPITOLUL 1. ACCIZELE, SURSA DE FORMARE A VENITURILOR LA BUGETUL DE STAT 4
1.1. Clasificarea impozitelor si taxelor 4
1.2. Elementele accizelor 7
1.2.1. Contribuabilul 7
1.2.2. Materia impozabila 8
1.2.3. Determinarea accizelor 14
CAPITOLUL 2. REFLECTAREA IN CONTABILITATE A OPERATIILOR PRIVIND ACCIZELE 16
CAPITOLUL 3. STUDIU DE CAZ PRIVIND ACCIZELE LA OMV PETROM MARKETING SRL 19
3.1. Scurta prezentare a firmei 20
3.2. Structura organizatorica 22
3.3. Micromediul firmei 23
3.4. Oferta firmei 25
3.5. Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor privind accizele 26
CONCLUZII 27

Extras din atestat:

CAPITOLUL 1. ACCIZELE, SURSA DE FORMARE A VENITURILOR LA BUGETUL DE STAT

1.1. Clasificarea impozitelor si taxelor

Statul colecteaza de la populatie la bugetul de stat, bani sub forma diferitelor taxe si impozite cum ar fi: accize, impozit pe profit, impozit pe venit, taxa pe valoare adaugata si multe altele.

Veniturile bugetare se pot clasifica din mai multe puncte de vedere.

1. Dupa modul cum sunt calculate, asezate si incasate, impozitele pot fi:

a) Impozite directe, care se percep periodic (lunar, trimestrial, anual), direct si nominal de la persoanele fizice si juridice pe baza venitului constatat sau asupra valorii bunurilor care le apartin, cum sunt, impozitul pe profit, impozitul pe salarii, impozitul pe veniturile agricole. Avand in vedere criteriile care stau la baza asezarii si incasarii impozitelor directe, acestea se pot clasifica in impozite reale si impozite personale;

Impozitele reale se aseaza asupra bunurilor care constituie avutia materiala a cetatenilor, ca de exemplu, terenurile, imobilele, constructiile, fara a tine seama de veniturile pe care acestea le produc. Impozitele reale mai poarta denumirea de impozite obiective sau pe produs, intrucat se aseaza asupra venitului brut dat de obiectul impozabil, fara a avea vreo legatura cu situatia sociala a platitorului de impozit.

Impozitele personale au in vedere, in primul rand, situatia sociala si personala a subiectului impozabil, ele asezandu-se asupra veniturilor sau averii acestuia si chiar indiferent de nivelul lor. Obiectul impunerii il constituie veniturile dobandite sub forma de salarii, castiguri din profesii libere, beneficii din activitati industriale, bancare, din comert, venitul net obtinut din exploatarea pamantului, din arenzi, din chirii, dobanzi pentru sume de bani imprumutate, dividende pentru actiuni si parti sociale. De asemenea, se mai impun bunurile imobiliare care apartin cetatenilor, transferurile de proprietati prin acte de vanzare-cumparare, activul net al intreprinderilor, succesiunile, donatiile, tranzactiile cu hartii de valoare, aportul de capital la societati si altele. In cazul impozitelor de tip personal se tine seama atat de marimea venitului impozabil realizat, cat si de situatia personala a contribuabilului (casatorit, necasatorit, cu sau fara copii, divortat, vaduv, cu sau fara persoane in intretinere, cu sau fara merite deosebite fata de tara, invalid). Impunerea se face fie separat pe fiecare fel de venit, fie global pentru veniturile realizate din diferite surse, in cote proportionale sau progresive.

b) Impozitele indirecte, care se incaseaza prin pretul marfurilor (in special marfuri de consum) o data cu vanzarea acestora, fiind numite si impozite pe cheltuieli sau impozite pe consum. In prezent, in Romania se intalnesc din aceasta categorie taxa pe valoarea adaugata, accizele, taxele vamale si altele.

2. Din punctul de vedere al materiei impozabile, impozitele se pot clasifica astfel:

-impozite pe venit;

-impozite pe avere;

-impozite pe cheltuieli.

3. Din punctul de vedere al provenientei lor, se disting urmatoarele categorii de venituri bugetare:

- venituri bugetare care provin de la companiile nationale, regiile autonome, societatile comerciale cu capital de stat si institutiile publice, cum sunt: impozitul pe profit, taxa pe valoarea adaugata, contributiile pentru asigurarile sociale de stat, taxele asupra terenurilor proprietate de stat, impozitul asupra veniturilor din operatiunile cu strainatatea, taxele pentru verificarea aparatelor de masurat si cantarit, impozitul pe veniturile din vanzarea unor bunuri ale statului, varsaminte din profitul net al Bancii Nationale a Romaniei, varsaminte din profitul net al companiilor nationale, regiilor autonome si societatilor comerciale. Incasarea veniturilor bugetare de la companiile nationale, de la regiile autonome, de la societatile comerciale cu capital de stat si de la institutiile publice nu duce la schimbarea formei de proprietate asupra acestor resurse banesti, deoarece ele raman mai departe in proprietatea statului;

- venituri bugetare care provin de la unitatile si organizatiile cooperatiste, cum sunt: impozitul pe profitul cooperativelor mestesugaresti, al celor de consum si de credit, impozitul pe veniturile asociatiilor agricole, taxa pe valoarea adaugata sau diferite taxe. Mobilizarea acestor venituri la bugetul statului atrage dupa sine schimbarea formei de proprietate, mijloacele banesti trecand din proprietatea cooperatista in proprietatea statului;

- venituri bugetare care se incaseaza de la intreprinderile mixte, private si de la intreprinzatorii particulari, cum sunt: impozitul pe profit, taxa pe valoarea adaugata, taxe, contributii pentru asigurarile sociale si altele. Aceste venituri, o data incasate, devin proprietate publica;

- venituri bugetare care se incaseaza de la populatie, si anume: impozitul pe veniturile populatiei, impozitul pe salarii, impozitul pe veniturile agricole, impozitele si taxele locale si altele. Populatia poate contribui si voluntar la formarea veniturilor bugetare, pe urmatoarele cai:

-prin participarea la Loteria Nationala,

-prin subscrierile la imprumuturile de stat,

-prin donatii si altele.

Incasarea acestor venituri duce la transformarea lor in proprietate publica;

- venituri care provin din imprumuturi externe. In anumite cazuri, statul poate sa apeleze si la imprumuturile externe, insa ponderea acestor venituri in totalul veniturilor statului nu trebuie sa depaseasca anumite limite;

- venituri din taxe vamale si alte venituri. Taxele vamale se incaseaza la bugetul de stat de la agentii economici si de la persoanele fizice pentru marfurile importate, in vederea rationalizarii importurilor si in scopul stimularii producerii in tara a unor produse similare. De asemenea, taxele vamale se incaseaza si de la alte persoane juridice si de la persoanele fizice pentru bunurile aduse sau primite din strainatate, precum si pentru bunurile expediate sau duse in strainatate. Exista si taxe vamale de export si de tranzit.

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
26 pagini
Imagini extrase:
26 imagini
Nr cuvinte:
7 333 cuvinte
Nr caractere:
39 495 caractere
Marime:
76.21 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economie
Data publicare:
26.02.2019
Structură de fișiere:
  • Accizele.docx
Predat:
la liceu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Accizele constituie (in tarile in care se aplica) o sursa de venit apreciabila, facil de obtinut,...
Scurt istoric Taxele speciale de consumatie sau accizele sunt asezate asupra unor produse care...
1.Analiza accizelor Accizele armonizate sunt taxe speciale de consum care se datoreaza bugetului...
Accizele armonizate sunt taxe speciale de consum care se datoreaza bugetului de stat pentru...
3.1) Caracterizarea accizelor Au aparut in epoca asa-numitei acumulari de preturi de vanzare a...
Sus!