In ultimii ani, in Romania s-au desfasurat o serie de actiuni de promovare a destinatiilor turistice din tara noastra, prin initiativa guvernamentala, cum ar fi programul "Romania mereu surprinzatoare", albumul "Eterna si fascinanta Romanie" sau un alt program "Fabricat in Romania", dar care din pacate nu au reusit sa-si atinga scopul, respectiv de a face cunoscute oprtunitatile turistice ale tarii.
Promovarea, in general, dar si cea turistica, prin multiplele forme pe care le indeplineste, respectiv de informare,convingere si reamintire, detine un rol important in sistemul de comunicatie al firmei cu mediul. Aceasta face, practic, legatura intre activitatea unei organizatii si clientii sai efectivi sau potentiali, iar in domeniul turistic, continutul activitatii promotionale este puternic marcat de caracteristicile acestui tip de servicii si ale sistemului de creare si livrare, precum si de comportamentul de cumparare.
In domeniul turistic, promovarea produsului capata conotatii specifice datorita caracteristicilor serviciilor turistice, respectiv intangibilitate, variabilitate, inseparabilitate, intervenind dificultatea prezentarii unui produs intangibil, necreat in momentul promovarii. De aceea, aici, poate mai mult ca in alte domenii, profesionalismul celui care organizeaza activitatea de promovare isi spune cuvantul, impunandu-se utilizarea unor tehnici promotionale noi, dar si adaptarea si imbogatirea celor clasice.
In mod concret, activitatea de promovare a produsului turistic este o "forma specifica de comunicare, care consta in transmiterea de mesaje si informatii pe diferite cai, menite sa ii informeze pe operatorii de turism si pe turistii potentiali asupra caracteristicilor produsului turistic si asupra elementelor componente ale serviciilor turistice oferite, sa le dezvolte o atitudine pozitiva fata de firmele prestatoare de servicii turistice".
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.