Semnificatii ale Produsului in Optica de Marketing

Previzualizare atestat:

Extras din atestat:

1.1.Definirea conceptuala a produsului

In perioada contemporana in conceptia clasica produsul reprezinta " o suma de atribute si caracteristici tangibile fizice si chimice, reunite intr-o forma identificabila".

Aceasta definire este modificata, corespunzator stiintei marketingului.

Pornind de la faptul ca produsul declanseaza cererea exprimata de consumator pe piata, produsul trebuie considerat, in prezent intr-o conceptie de sistem, ce inglobeaza alaturi de substanta materiala a bunului, intreaga ambianta ce-l inconjoara, formata dintr-o paleta larga de elemente acorporale;literatura de specialitate defineste, tot mai frecvent aceasta acceptiune cu caracter integrator prin elementul de produs total.

Extinderea coordonatelor unui produs mult peste conturul sau material este solicitata de:

procesul de diversificare si nuantare a nevoilor de consum,progresul tehnico-stiintific,cresterea gradului de solvabilitate a cererii declanseaza nevoi care la randul lor determina o selectivitate crescanda in actul cumpararii;

Intensitatea variabilelor psihologice si sociologice ce declanseaza cererea, care este corelata cu natura produselor si categoria trebuintelor pe care le satisfac.

O paleta tot mai larga de nevoi se satisfac "la concurenta", nu cu ajutorul unor produse tangibile, ci prin intermediul serviciilor.

In prezent, exista tot mai putine produse "pure" sau servicii "pure", cele mai multe reprezinta o simbioza de produse materiale si servicii, iar separarea celor doua componente in procesul vanzarii sau al consumului le poate face inutilizabile.

Astfel, componentele ce definesc un produs in optica de marketing, cuprind caracteristicile merceologice ale produsului si ambalajului sau si se refera la :

- dimensiuni calitative;

- forma;

- gabarit;

- capacitate;

- structura;

- continut;

- greutate;

- densitate;

- putere instalata

- rezistenta la actiunea factorilor de mediu

1.2.Componentele produsului

Componentele ce definesc un produs pot fi grupate astfel:

Componente acorporale care includ elemente ce nu au corp material nemijlocit, cum sunt:

- numele si marca;

- instructiuni de folosinta (utilizare);

- protectia legala prin brevet;

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
16 pagini
Imagini extrase:
16 imagini
Nr cuvinte:
3 995 cuvinte
Nr caractere:
23 351 caractere
Marime:
196.10 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economia intreprinderii
Tag-uri:
economie, optica
Data publicare:
05.11.2014
Structură de fișiere:
  • Semnificatii ale Produsului in Optica de Marketing.doc
Predat:
la liceu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Publicitatea este unul dintre fenomenele cele mai pregnante si mai atragatoare ale vietii moderne...
Introducere Firma SC CODY PET SRL a carui domeniu de activitate il reprezinta producerea si...
Dinamismul economico-social are ca rezultat, intre altele, accentuarea separarii productiei si...
C A P I T O L U L 1 POLITICA DE PRODUS 1.1. CONSIDERATII GENERALE Avand in vedere faptul ca...
BAZELE MARKETINGULUI 1.1. Definirea conceptului de marketing Termenul ,,marketing" provine...
Sus!