Emisii de carburanti si impactul lor asupra calitatii mediului

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT 3
Capitolul I 4
Considerente generale despre atmosfera 4
1.1. Structura atmosferei terestre 4
1.2. Principale componente constante ale atmosferei 5
1.2.1. Azotul 6
1.2.2. Oxigenul 6
1.2.3. Bioxidul de carbon. 6
1.2.4. Aerosolul atmosferic 6
1.3. Temperatura atmosferei 7
1.4. Forme ale degradarii atmosferei 7
1.4.1. Modificarea climei 7
1.4.2. Cresterea nivelului marilor si oceanelor. 8
1.4.3. Efectul de sera. 8
Capitolul II 10
Degradarea atmosferica provocata de emisiile de combustibili 10
2.1. Efecte nocive ale poluarii provocate de transporturi 10
2.2. Efectele poluarii atmosferei cu monoxid de carbon 12
2.2.1. Efectele asupra organismului uman 12
2.2.2. Efectele asupra mediului 13
2.3. Efectele poluarii atmosferei cu dioxid de carbon - gaze de sera 13
2.4. Efectele poluarii atmosferei cu metale grele 14
2.5. Efectele poluarii atmosferei cu oxizii de azot 14
2.5.1. Impactul asupra mediului. 14
2.5.2. Impactul asupra animalelor 14
2.5.3. Impactul asupra omului. 15
2.6. Solutii de minimizare a efectelor negative ale poluarii provocate de transportul rutier 15
2.7. Metode de reducere a poluantilor produsi de autoturisme 17
2.7.1. Metode aplicate combuctibililor 17
2.7.2. Metode aplicate benzinelor 17
2.7.3. Metode aplicate motorinelor. 18
Bibliografie ...20

Extras din atestat:

ARGUMENT

Transportul reprezinta in jur de o treime din totalul consumului final de energie in tarile membre UE si mai mult de o cincime din emisiile de gaze cu efect de sera. De asemenea, acesta este responsabil de o mare parte a poluarii aerului in mediu urban, precum si de poluarea fonica. Mai mult, transportul are un impact semnificativ asupra peisajului deoarece acesta imparte suprafetele naturale in mici portiuni cu serioase consecinte asupra plantelor si animalelor.

In acelasi timp, transportul este un element esential pentru societatea noastra moderna: acesta asigura accesul la locuri de munca, bunuri si servicii, educatie, activitati turistice si de agrement. Gospodariile moderne cu doua venituri depind si mai mult de transport deoarece este din ce in ce mai obisnuit ca cel putin o persoana sa trebuiasca sa faca naveta pe o distanta semnificativa. Aceasta se datoreaza in parte specializarii in crestere a fortei de munca.

Sarcini precum cumparaturile se bazeaza tot mai mult pe transport datorita tendintei concentrarii zonelor de cumparaturi in mai putine locuri, departe de zonele rezidentiale care sunt deseori lipsite de posibilitatea de a face cumparaturi.

Volumul de transport este in crestere: anual 1,9% pentru pasageri si 2,7% pentru transportul de marfuri. Aceasta crestere depaseste imbunatatirile realizate in eficienta energetica a diverselor mijloace de transport.

Ca urmare, consumul energetic si emisiile de gaze cu efect de sera determinate de transport sunt in crestere. Acestea sunt exacerbate in plus printr-o trecere de la un transport mai eficient din punct de vedere ecologic, pe calea ferata si cu autobuzul, la masini si aeronave.

O preocupare aparte o reprezinta aviatia care este sectorul transporturilor cu cea mai rapida crestere. Aceasta crestere este determinata in parte de bogatia in crestere si de preturile scazute (aviatia nu plateste taxa de carburant), care sta la baza unei cresteri puternice in domeniul calatoriilor in scopuri turistice. In prezent, aviatia determina mai mult de 10% din emisiile de gaze cu efect de sera, daca se include in statistici aviatia internationala.

In ciuda cresterii transportului, emisiile asociate de substante nocive precum monoxidul de carbon, hidrocarburile nearse, particulele si oxizii de azot sunt in scadere deoarece sunt impuse norme mai stricte de emisii pentru autovehicule si camioane. Totusi, concentratiile de pulberi in suspensie (PM) si ozon nu au aratat, in general, nici-o imbunatatire din 1997.

Pulberile fine in suspensie si ozonul de la nivelul solului sunt in prezent recunoscute in general ca fiind principalele pericole asupra sanatatii umane determinate de poluarea aerului, iar transportul are o contributie principala la producerea acestora .

Unul dintre motivele pentru care persista unele probleme privind calitatea aerului, in ciuda faptului ca vehiculele devin mai curate, este faptul ca emisiile in conditii reale de conducere tind sa fie mai mari decat emisiile in conditii de testare.

Zgomotul din trafic afecteaza o mare parte a populatiei. Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca aproximativ 40% din populatia UE este expusa zgomotului din traficul rutier la niveluri care depasesc 55 dB si ca peste 30% din aceeasi populatie este expusa unor niveluri care depasesc 55 dB pe timpul noptii.

Prezenta lucrare este o analiza a degradarii atmosferei provocata de industria transporturilor rutiere, urmarind delimitarea valorilor normale de cele anormale in capitolul aer (noxe, poluanti) si evaluarea impactului de mediu aparut in ultimii ani datorita acestui poluator major.

Capitolul I

Considerente generale despre atmosfera

1.1. Structura atmosferei terestre

Atmosfera este invelisul gazos al Pamantului, care se mentine in jurul lui datorita gravitatiei. Moleculele aerului sunt supuse pe de o parte gravitatiei, iar pe de alta parte fortei centrifuge determinate de rotatia Pamantului (figura 1) .

Distanta la care aceste doua forte se echilibreaza constituie grosimea cea mai mare pe care o poate avea atmosfera. In realitate, datorita miscarii lor, moleculele scapa din campul gravitational terestru cu mult inainte ca aceasta grosime sa fie atinsa. Tinand seama de vitezele moleculelor, corespunzatoare temperaturilor din atmosfera inalta, s-a calculat ca grosimea maxima posibila a atmosferei este de 3000 km.

Aerul uscat la nivelul marii are urmatoarea compozitie (tabelul 1):

Tabelul nr. 1

Nr. Crt. Gazul Masa moleculara [ u ] Presiunea Partiala [N/m2] Concentratia moleculara [cm-3] Cantitatea procentuala (%)

1. Aer uscat 28,9 1,013.105 2,7.1019 100

2. N2 28 7,904.104 2,11.1019 78,09

3. O2 32 2,119.104 5,6.1018 20,95

4. Ar 39,9 9,5.102 2,5.1017 0,93

5. CO2 44 30,66 8,1.1015 0,03

6. H2 2 10,66 2,7.1015 0,00005

7. Ne 20,2 1,1996 3,2.1014 0,0018

8. He 4 0,3999 1,1.1014 0,00052

Dupa repartitia verticala a temperaturii aerului, in atmosfera se delimiteaza urmatoarele regiuni:

- - troposfera: de la suprafata solului pana la inaltimea de 10-15 km, in functie de latitudine;

- stratosfera: de la 18 km pana la 30-35 km;

- mezosfera: deasupra stratosferei pana la 80-100 km;

- termosfera: de la limita mezosferei pana la 1000-1200 km;

- exosfera: deasupra termosferei pana la aproximativ 3000 km.

Intre aceste regiuni se afla zone de tranzitie, cu grosimi variabile de la cateva sute de metri pana la cativa km. Aceste zone se numesc: tropopauza, stratopauza, mezopauza, termopauza, (figura 2).

Bibliografie:

1. Badea, A., Apostol, T.,Dinca, C., - Evaluarea impactului asupra mediului utilizand

analiza ciclului de viata, Editura Politehnica Press, Bucuresti,2004.

2. Banu, Al., Radovici,O., - Elemente de ingineria si protectia mediului, Editura tehnica

Bucuresti, 2007.

3. Danciulescu,D, Danciulescu, C, Atmosfera si calitatea aerului, Editura Crepuscul,

Bucuresti, 2008.

4. Georgescu, L., - Poluare si economie de combustibil la automobile- Lucrari practice,

Editura Alma, Craiova, 2007.

5. Stanciulescu, M., - Compusi poluanti ai mediului, Editura Printech, Bucuresti, 2008.

6. Ministerul Mediului si Gospodariri Apelor; Departamentul de Mediu, Legislatie:

www.mmediu.ro.

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
21 pagini
Imagini extrase:
21 imagini
Nr cuvinte:
9 189 cuvinte
Nr caractere:
49 226 caractere
Marime:
1.54 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Ecologie
Data publicare:
22.04.2021
Structură de fișiere:
  • Emisii de carburanti si impactul lor asupra calitatii mediului.docx
Predat:
la liceu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Introducere: Problema raportului dintre om si natura nu este noua, ea aparand din cele mai vechi...
1. Notiuni de baza 1.1 Obiectul cursului Ingineria si managementului proiectelor de...
Deseurile reprezinta o sursa enorma de resurse atat sub forma de materiale cat si sub forma de...
1.1 Definirea notiunii de mediu Protectia mediului inseamna totalitatea actiunilor intreprinse...
Planul: 1. Impactul planificarii teritoriale, urbanismului, activitatilor agricole si...
Sus!