Societatea de azi si de maine are asteptari din ce in ce mai ridicate de la profesori. De
aceea, pregatirea in specialitate concomitenta cu cea pentru cariera didactica implica o
dubla responsabilitate.
Practica pedagogica este activitatea prin care, in anul III de studiu, cele doua laturi
ale formarii profesionale (didactica si de specialitate) interactioneaza cu adevarat.
In cadrul practicii pedagogice, desfasurata in anul scolar 2012- 2013, am sustinut doua lectii finale, una la gradinita respectiv una la scoala.
Am sustinut la gradinita, grupa mare, o activitate de Matematica avand ca tema ,,Ghetuta lui Mos Nicolae ". Scopul activitatii a fost : Consolidarea numarului ( lim. 1-5 ), (dezvoltarea capacitatii copiilor de a intelege si utiliza corect numerele( lim. 1-5))
Lectia finala sustinuta la scoala a fost la disciplina Geografie, clasa a IV-a, tema lectiei fiind ,,Locuitorii si asezarile omenesti " iar tipul insusire de cunostinte
Aptitudinea pedagogica este o aptitudine speciala, ,,o formatiune psihologica complexa care, bazata pe un anumit nivel de organizare si functionalitate al proceselor psihice - modelate sub forma unui sistem de actiuni si operatii interiorizate, constituite genetic conform modelului extern al activitatii educationale , faciliteaza un comportament eficient al cadrului didactic prin operationalizarea adaptativa a intregului continut al personalitatii sale. Ea intra in structura personalitatii profesorului pe masura formarii si dezvoltarii in si prin activitatea didactica. Aceasta activitate debuteaza prin calitatea de student practicant, prin activitatile de practica pedagogica, urmand a fi definitivata in primii ani de invatamant, la catedra. Pe acest fapt se bazeaza si motivatia utilizarii notiunilor de obiective si nu de competente, atunci cand se analizeaza problematica finalitatilor in practica pedagogica a studentilor.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.