Studiu de Caz Privind Contractarea și Contabilitatea Achizițiilor Unității Economice la SC Dandeli SRL

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument.......................................................................................................................3
Capitolul I.Prezentarea firmei:
1.1 Denumirea,forma de proprietate,sediul,asociatii si capitalul..................................5
1.2 Obiectul de activitate si personalul.........................................................................6
1.3 Scurt istoric.............................................................................................................8

Capitolul II.Structura organizatorica a societatii si organigrama:

2.1 Conducerea societatii si organigrama...................................................................10
2.2 Serviciile functionale si atributiile lor...................................................................11
2.3 Depozite si unitati de desfacere.............................................................................13

Capitolul III.Piata de organizare si desfacere:

3.1 Furnizorii de bunuri si de prestatii.........................................................................15
3.2 Clientii unitatii.......................................................................................................16
3.3 Metodele de lucru cu furnizori si clientii,concurenta............................................17

Capitolul IV.Studiu de caz privind inregistrarea si contabilitatea achizitiilor la "SC Dandeli SRL" Oradea:

4.1 Achizitii de imobilizari...........................................................................................19
4.2 Achizitii de bunuri de natura stocurilor..................................................................22
4.3 Achizitii de servicii.................................................................................................29
4.4 Registrul jurnal........................................................................................................32

Capitolul V.Concluzii si propuneri.
5.1 Concluzii....................................................................................................................36
5.2 Propuneri....................................................................................................................38
Bibliografie......................................................................................................................39
Anexele............................................................................................................................40

Extras din atestat:

Argument:

Eu doresc sa realizez acest atestat, deoarece in ziua de azi orice diploma in plus este un avantaj, si ajuta la cresterea in grade, sau chiar afecteaza situatia financiara.

Avand in vedere ca am absolvit liceul la profilul: servicii, ramura contabilitate si vreau sa-mi continui studiile, in acest domeniu, am ales sa realizez un atestat din domeniul contabilitati.

Mai exact am ales sa vorbesc despre minimonografia unei firme de comert cu amanuntul, aceasta tema este o tema interesanta si importanta, despre care nu multi elevi au reusit sa realizeze un atestat.

O firma de comert cu amanuntul, este aceea firma, unitate comerciala care cumpara marfuri pentru a le revinde consumatorilor sau utilizatorilor finali.

Evolutia de ansamblu a economiei mondiale, scoate in evidenta ca, peste tot in lume, comertul, in general, si comertul cu amanuntul, in special, a devenit, in mod progresiv, un sector economic foarte dinamic, aparatul comercial cunoscand profunde mutatii pe toate planurile: metode de vanzare, forme de distributie, repartitie geografica a managementului intreprinderilor. De asemenea, se constata ca respectiva activitate - comertul cu amanuntul - ca ultima veriga a lantului care duce pe producator spre consumatori, este foarte sensibil si vulnerabil la evolutia mediului ambiant, dovedind insa o mare capacitate de a se adapta la noile conditii ale pietei.

In cadrul circuitului comercial al produselor, un rol important revine comertului cu amanuntul, ca veriga intermediara in fluxul relatiilor producator - consumator. Cunoasterea multiplelor aspecte pe care le ridica ansamblul proceselor ce dau profilul acestei activitati, ofera atat orientarea , cat si instrumentul de actiune de care au nevoie intreprinderile din domeniul circulatiei marfurilor.

Comertul cu amanuntul reprezinta o forma a circulatiei marfurilor a carei functie consta in a cumpara marfuri pentru a le revinde consumatorilor sau utilizatorilor finali, in cantitati mici si in stare de a fi intrebuintate.

Economia moderna a generat insa noi exigente fata de comertul cu amanuntul, determinandu-l ca fata si alaturi de vanzarea propriu-zisa, sa includa in preocuparile sale ti realizarea unor servicii care sa conduca la imbunatatirea sistemului de satisfacere a nevoilor consumatorilor sau utilizatorilor finali si implicit la cresterea gradului de satisfactie a acestora. Este vorba atat de servicii pe care le pot realiza insasi comerciantii cu amanuntul, cum ar fi cele de consulting, ajustajul unor produse, cat si de o serie de servicii ce sunt asigurate impreuna cu alte unitati de specialitate cum sunt cele privind asigurarea transportului marfurilor la domiciliul consumatorului, instalarea si garantie postcumparare, asistenta sociala, diverse servicii personale.

COMERTUL CU AMANUNTUL PE PLAN MONDIAL

Comertul cu amauntul a fost puternic influentat, in ceea ce priveste evolutia sa, de o multitudine de fenomene, fiecare punandu-si amprenta pe anumite laturi ale acestuia.

Unele dintre aceste fenomene tin de cumparator, iar altele sunt generate chiar de activitatea comerciala.In ceea ce priveste influentele care vin din partea cumparatorilor, ele sunt generate de mutatiile intervenite in structura pe varste a populatiei, in cresterea puterii de cumparare si in transformarile continue care intervin in modul de viata.Modificarea structurii pe varste a populatiei genereaza, indeosebi, prin gusturile si inovatiile fiecarei categorii de consumatori, in mod continuu, noi exigente cu privire la evolutia comertului, in sensul modernizarii sale sub toate formele.Sporirea puterii de cumparare favorizeaza evolutia comertului cu amanuntul, atat prin redimensionarea si restructurarea nevoilor de consum ale populatiei cat si prin disponibilizarea si facilitarea unor cai de satisfacere a nevoilor respective.In ceea ce priveste transformarile intervenite in modul de viata, acestea au la randul lor multiple influente asupra evolutiei de perspectiva a comertului cu amanuntul. Trebuie avute in vedere urbanizarea crescanda a mediului rural, cat si aparitia unor orasele satelit in preajma marilor aglomeratii urbane, fenomene care genereaza o noua orientare a relatiei comerciale stabile cat si necesitatea apelarii la noi metode de vanzare pentru acoperirea unor astfel de zone.Aspectele de ordin managerial au in vedere penetrarea si extinderea continua, in cadrul comertului cu amanuntul, a unor metode moderne de gestiune a stocurilor, a noi sisteme de aprovizionare, precum si influenta puternica a informaticii de activitate manageriala.Pe plan material, fenomenele se refera la: imbunatatirea sistemelor si mijloacelor de transport, mecanizarea si automatizarea manipularii de marfuri, aparitia de noi materiale si tipuri de ambalare a marfurilor, care permit tehnologii moderne de prezentare si etalare a marfurilor si chiar de vanzare a produselor.

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de Caz Privind Contractarea si Contabilitatea Achizitiilor Unitatii Economice la SC Dandeli SRL.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9.9/10 (7 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
40 pagini
Imagini extrase:
40 imagini
Nr cuvinte:
11 524 cuvinte
Nr caractere:
68 151 caractere
Marime:
67.15KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Contabilitate
Tag-uri:
achizitii, contabilitate
Predat:
la liceu
Sus!