Contabilitatea activelor

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument
Capitolul 1 : Prezentarea societatii comerciale ,,DESIGN S.A"
1.1 Scurt istoric (forma juridica ,obiect de activitate,capital social,etc) .5
1.2 Structura organizatorica a firmei .6
1.3 Fisa de identitate a S.C DESIGN S.A 16
Capitolul 2 : Inregistrarea in contabilitate a principalelor operatii
2.1 Monografia contabila .18
2.2 Inregistrare cronologica in Registrul Jurnal 23
2.3 Inregistrare sistematica in Registru Cartea - Mare 25
2.4 Balanta de verificare ..31
2.5 Bilant final ..34
Capitolul 3 : Contabilitatea activelor corporale si mediul concurential al firmei S.C Design S.A
3.1 Prezentarea activelor corporale 35
3.2 Analiza SWOT a firmei S.C DESIGN S.A ..43
Capitolul 4 :
Concluzii ...44
Bibliografie ...45
Anexe ...46

Extras din atestat:

Argument

,,Contabilitatea nu are hotare. Limitele ei teoretice, stiintifice si practice sunt fara sfarsit atat in ceea ce priveste cuprinderea fenomenelor economice cat si modului in care ele sunt sistematizate, prelucrate si prezentate, astfel ca despre ea niciodata nu poti sa pretinzi ca sti totul"

Arta contabilitatii pe principii stiintifice era deja cunoscuta in Italia inainte de 1495 cand LUCA PACIOLI (1445-1515), cunoscut si ca PARINTELE LUCA DAL BOGO, a publicat la Venetia tratatul sau de contabilitate. Prima carte in limba engleza a fost publicata la Londra de JOHN GOUGE OR GOUGH in 1543: A profitable treatyce called the instrument or boke to learn to knowe the good order of the kepyng of the famouse reconynge, called in latin, Dare and Habere, and, in englyshe, Debitor and creditor.

Am ales sa lucrez la aceasta tema pentru obtinerea competentelor profesionale, deoarece Contabilitatea activelor, este de o reala importanta pentru intreprindere si pentru contabilitate in general.

Consider ca tratare temei ,,Contabilitatea activelor" este necesara si interesanta, deoarece actuala programa scolara pentru clasa a XII-a acorda un rol primordial acesteia. Am avut in vedere si faptul ca numeroase probleme publicate in diverse carti de contabilitate si nu numai, precum si cele care au fost date la diverse concursuri, au rezolvari ce implica,contabilitatea activelor.

Lucrarea este alcatuita din patru capitole,primul realizandu-se printr-o prezentare a firmei S.C DESIGN S.A : date de identificare a societatii S.C DESIGN S.A, scurt istoric,modul de constituire al societatii dar si structura organizatorica.

Capitolul doi trateaza o monografie contabila care constituie un exemplu concret al modului in care se inregistreaza activele in contabilitate.

In capitolul trei este tratata pe larg tema contabilitatii activelor, fiind explicat fiecare cont in parte precum si alte detalii despre contatilitatea activelor, iar in capitolul patru se regasesc concluziile acestei lucrari.

De asemenea aceasta tema m-a atras din momentul in care mi-a fost prezentata la orele de curs deoarece mi se pare interesanta si cu un rol foarte important in desfasurarea activitatii unei intreprinderi. Facand aceasta lucrare am invatat foarte multe amanunte despre contabilitatea activelor care ma vor ajuta sa inteleg mai bine intreaga structura a activelor si a contabilitatii acestora.

1.1 Scurt istoric

Design SA a fost ,infiintata in anul 2010, iar forma juridica a firmei este aceea de societate pe actiuni, avand un capital social de 24 000 lei.

Intrucat Desing.S.A este o firma de productie publicitara, clientii sai fiind atat persoane juriduce dormice de a-si promova diversele companii, dar si persoane fizice pentru achizitionarea diverselor materiale si accesorii publicitare, societatea este amplasata in centrul orasului Bucuresti, pe Strada Biserica Marcuta, numarul 5, inscriindu-se armonios in arhitectura cladirilor din imprejur.

Obiectul de activitate al firmei este productia materialelor publicitare.

S.C.DesignS.A., prin obiectul sau de activitate, productia materialelor publicitare, compania trebuie mai intai sa-si conceapa propriile produse publicitare.Produsul, odata creat, trebuie scos pe piata interna si/sau externa, promovat, cunoscut si vandut. In momentul in care se produce vanzarea inseamna ca oferta societatii a intalnit cererea de produse publicitare.

In momentul in care S.C. Desingn S.A. scoate un produs pe piata orasului Bucuresti trebuie ca pretul acestuia sa corespunda calitatii si sa fie cam la nivelul preturilor celorlalte societati de productie a materialelor publicitare din zona.

In situatia in care societatea Design creeaza un produs al carui tarif este peste media pe oras, acesta este greu de vandut. Piata, atat cea interna cat si externa, da indicatii in legatura cu produsele ce trebuiesc vandute, cu tarifele pe care trebuie sa le aiba produsele oferite, iar in functie de piata se regleaza sistemul de preturi si tarife.

.

Bibliografie:

Matei A. Contabilitatea evenimentelor si tranzactiilor, Editura CD

Press, Bucuresti,2006

Cojocea A. Contabilitate, Editura Economica, Bucuresti, 2005

Petre D.

Bojian O. Bazele contabilitatii - 2003, Editura Economica, Bucuresti,2003

Caraiani C., Bazele contabilitatii,editia a II-a revizuita si adaugita, Editura ASE,

Olimid L. Bucuresti, 2003

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2020
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
64 pagini
Imagini extrase:
64 imagini
Nr cuvinte:
13 885 cuvinte
Nr caractere:
92 777 caractere
Marime:
1.44 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Contabilitate
Data publicare:
16.12.2021
Structură de fișiere:
  • Contabilitatea activelor.doc
Predat:
Colegiul Economic Virgil Madgearu
Profil:
Real
Profesorului:
Doina Duță
Nota primita:
Nota 10
Te-ar putea interesa și:
Activul poate fi gasit sub multe forme, fiind diferit de la un contabil la altul, dar el poate...
Contabilitatea activelor necorporale (IAS 38) Acest Standard se ocupa de tratamentul contabil...
Introducere Mediul economic al Romaniei este caracterizat de aparitia numeroaselor societati cu...
Privita din perspectiva manageriala, economia reprezinta un intreg demers pentru selectarea...
1. Componenta si caracteristica activelor nemateriale Activele nemateriale reprezinta active...
Sus!