Rolul comunicării în afaceri

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT . .. pag. 3
CAPITOLUL I Noțiuni generale privind comunicarea .. pag. 5
1.1 Ce este comunicarea ... .. pag. 5
1.2 Caracteristicile unui proces de comunicare . pag. 7
1.3 Funcțiile comunicării manageriale . .. pag. 8
CAPITOLUL II Comunicarea verbală ... pag. 11
2.1 Principii pentru creșterea eficienței comunicării verbale . .. pag. 11
2.2 Forme și mijloace de realizare a comunicării verbale ... . pag. 13
2.3 Comunicarea verbală manager-angajat ... ... pag. 16
CAPITOLUL III Comunicarea scrisă .. ... pag. 22
3.1 Documente oficiale folosite în activitatea managerială .. ... pag. 24
3.2 Comunicarea grafică .. pag. 26
3.3 Cunoașterea individului prin scris . . pag. 27
CAPITOLUL IV Comunicarea nonverbală ... . pag. 29
4.1 Limbajul trupului .. . pag. 29
4.2 Limbajul spațiului . . pag. 31
4.3 Limbajul vestimentației ... ... pag. 33
4.4 Limbajul timpului ... ... pag. 33
4.5 Limbajul culorii .. pag. 34
CONCLUZII .. pag. 36
BIBLIOGRAFIE . .. pag. 37

Extras din atestat:

ARGUMENT

Negocierea este unul dintre cei mai importanți pași când se pune baza unei afaceri. Pentru a negocia avem nevoie de comunicare și în special să știm să comunicăm corect și eficient. Este foarte important să cunoaștem toate informațiile la acest subiect.

Personal am ales această temă ,,rolul comunicării în afaceri”, deoarece vreau să-mi aprofundez cunoștințele ce țin de comunicarea în cadrul unei afaceri. Comunicarea a fost și va rămâne în toate vremurile baza omului de succes.Este necesar să cunoaștem treptele comunicării, să comunicăm eficient, corect și regulat. Comunicarea ideală, este rezultatul unei afaceri ideale.

În primul capitol am abordat mai multe teme în ceea ce privește rolul comunicării în afaceri. Prima întrebare la care am dorit să caut răspuns este ,,Ce este comunicarea?”. Din experiența de viață, știm că procesul de comunicare este foarte important în viața de zi cu zi cât și în cadrul unei firme. Importanța acesteia rezultă și din dorința specialiștilor din toate domeniile de a o dezvolta necontenit, acordându-i o amploare din ce în ce mai mare, cu scopul obținerii succesului în toate domeniile. Tot aici am prezentat elementele necesare procesului de comunicare. Comunicarea nu se poate realiza fără un emițător (persoana ce transmite informația), un receptor (persoana care primește informația), mesaj (informația propriu-zisă), canal și un cod. Ea se poate realiza între două persoane, între o persoană și un grup sau între două grupuri. Aici am punctat funcțiile comunicării manageriale. Indiferent de sistemul social, într-o organizație comunicarea îndeplinește opt funcții: informarea, socializarea, motivația, dialogul, educația, promovarea culturii organizaționale, distracția și integrarea. Funcția de bază a comunicării manageriale este INFORMAREA.

În al doilea capitol am vorbit despre comunicarea verbală. Cea mai utilizată comunicare este cea verbală, realizată prin utilizarea cuvintelor, oral sau scris. Comunicarea verbală este utilizată în viața de zi cu zi, în relațiile din cadrul unei organizații. Ea trebuie tratată ca o parte inegrată a responsabilității fiecărei persoane cu cei din jur. Am scos în evidență principiile eficiente creșterii eficienței comunicării verbale, astfel fiecare tebuie să fie pregătit pentru a fi și emițător și receptor, având o purtare prietenoasă, o ascultare activă pentru persoana sau persoanele din față, un zâmbet și privirea în ochi. Comunicarea verbală se poate realiza prin mai multe forme și mijloace, cum ar fi toastul, dezbatere, conferința , alocuțiune, discurs și prin vorbitul la telefon, fiind un mijloc foarte folosit și eficient între persoane. Comunicarea este esențială în stabilirea relațiilor manager-angajat. Comunicarea managerială este un mod de a motiva și dezvolta angajații. Fiecare manager trebuie să știe să comunice eficient cu angajații.

În al treilea capitol am vorbit despre comunicarea scrisă. Comunicarea scrisă, alături de cea verbală reprezintă o componentă a comunicării umane. Ea se poate realiza prin diferite documente oficiale cum ar fi: procesul verbal, raportul, darea de seamă, proiectul, referatul, scrisoarea de afaceri, memorial. Această comunicare se poate realiza și prin diferite desene, semne. Nu este indicat să apelăm mereu la comunicarea grafică, însă utilizarea ei îmbunătățește comunicarea și trezește interesul și atenția receptorului. Prin scris, ne permitem să cunoaștem persoana de lângă noi. Se poate interpreta un om și prin semnătură, analizând grafologic.

În ultimul capitol am vorbit despre comunicarea nonverbală. Această comunicare este realizată prin ținută, poziție și mișcare, caracteristici fizice, comportament profesional, ticuri verbale sau gesturi, vestimentație sau mod de folosire a timpului liber. Cu ajutorul gesturilor, expresiei feței, modului cum se îmbracă sau aranjează biroul, managerul comunică cu angajații și invers. Comunicarea nonverbală poate sprijini, contrazice sau substitui comunicarea verbală, având un rol regulator și de control al acestuia.

În cele din urmă este foarte important să știm să comunicăm corect, să știm să comunicăm verbal, scris și nonverbal. Comunicarea fiind baza tuturor începuturilor și în special baza afacerii de succes.

Bibliografie:

1. Dan Popescu - „Conducerea afacerilor”, Editura Scripta, București, 1998

2. Dragoș Vasile - „Tehnici de negociere și comunicare”, Editura Expert, București, 2000

3. Kate Keenan - „Cum să negociezi”, Editura Rentrop&Straton, București, 1998

4. Luminita Soproni - „Comunicare și negociere în afaceri”, Editura Universității din Oradea, Oradea, 2002

5. Prutianu Ștefan - „Manual de comunicare și negociere în afaceri”, Editura Polirom, Iași, 2000

6. Roger Fisher, William Ury, Bruce Patton - „Succesul în afaceri”, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1995

7. Rückle, Horst, Limbajul corpului pentru manageri, Editura Tehnică, București, 2001

8. Slama-Cazacu, Tatiana, Psiholingvistica - o știință a comunicării, Editura ALL, București1999

9. Graur, E., Tehnici de comunicare. Editura Mediamira, Cluj Napoca, 2001

10. Codoban, A. Imperiul comunicării, Corp, imagine și relaționare, Editura Idea Design&Print, Cluj, 2011

11. Dinu, Mihai - Comunicarea, Editura Științifică, București, 1997

12. Goethe, J.W., Teoria culorilor, Editura Princeps, Iași, 1995

13. La Pan, Carole, Magia culorilor: inițiere în cromoterapie, Editura Polirom, Iași, 2005

14. Baldrige, Letiția - Codul manierelor în afaceri, Editura Ameocart, București, 1993

15. Cosmovici, Andrei - Psihologie generală, Editura Polirom, Iași, 1995

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Rolul comunicarii in afaceri.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2021
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
37 imagini
Nr cuvinte:
12 078 cuvinte
Nr caractere:
65 231 caractere
Marime:
685.23KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Comerț
Predat:
Liceul Tehnologic Economic ,,Virgil Madgearu‘‘ din Iasi
Profesorului:
Prof. Tanasa Alexandra
Sus!