Rolul comunicarii in afaceri

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT . .. pag. 3
CAPITOLUL I Notiuni generale privind comunicarea .. pag. 5
1.1 Ce este comunicarea ... .. pag. 5
1.2 Caracteristicile unui proces de comunicare . pag. 7
1.3 Functiile comunicarii manageriale . .. pag. 8
CAPITOLUL II Comunicarea verbala ... pag. 11
2.1 Principii pentru cresterea eficientei comunicarii verbale . .. pag. 11
2.2 Forme si mijloace de realizare a comunicarii verbale ... . pag. 13
2.3 Comunicarea verbala manager-angajat ... ... pag. 16
CAPITOLUL III Comunicarea scrisa .. ... pag. 22
3.1 Documente oficiale folosite in activitatea manageriala .. ... pag. 24
3.2 Comunicarea grafica .. pag. 26
3.3 Cunoasterea individului prin scris . . pag. 27
CAPITOLUL IV Comunicarea nonverbala ... . pag. 29
4.1 Limbajul trupului .. . pag. 29
4.2 Limbajul spatiului . . pag. 31
4.3 Limbajul vestimentatiei ... ... pag. 33
4.4 Limbajul timpului ... ... pag. 33
4.5 Limbajul culorii .. pag. 34
CONCLUZII .. pag. 36
BIBLIOGRAFIE . .. pag. 37

Extras din atestat:

ARGUMENT

Negocierea este unul dintre cei mai importanti pasi cand se pune baza unei afaceri. Pentru a negocia avem nevoie de comunicare si in special sa stim sa comunicam corect si eficient. Este foarte important sa cunoastem toate informatiile la acest subiect.

Personal am ales aceasta tema ,,rolul comunicarii in afaceri", deoarece vreau sa-mi aprofundez cunostintele ce tin de comunicarea in cadrul unei afaceri. Comunicarea a fost si va ramane in toate vremurile baza omului de succes.Este necesar sa cunoastem treptele comunicarii, sa comunicam eficient, corect si regulat. Comunicarea ideala, este rezultatul unei afaceri ideale.

In primul capitol am abordat mai multe teme in ceea ce priveste rolul comunicarii in afaceri. Prima intrebare la care am dorit sa caut raspuns este ,,Ce este comunicarea?". Din experienta de viata, stim ca procesul de comunicare este foarte important in viata de zi cu zi cat si in cadrul unei firme. Importanta acesteia rezulta si din dorinta specialistilor din toate domeniile de a o dezvolta necontenit, acordandu-i o amploare din ce in ce mai mare, cu scopul obtinerii succesului in toate domeniile. Tot aici am prezentat elementele necesare procesului de comunicare. Comunicarea nu se poate realiza fara un emitator (persoana ce transmite informatia), un receptor (persoana care primeste informatia), mesaj (informatia propriu-zisa), canal si un cod. Ea se poate realiza intre doua persoane, intre o persoana si un grup sau intre doua grupuri. Aici am punctat functiile comunicarii manageriale. Indiferent de sistemul social, intr-o organizatie comunicarea indeplineste opt functii: informarea, socializarea, motivatia, dialogul, educatia, promovarea culturii organizationale, distractia si integrarea. Functia de baza a comunicarii manageriale este INFORMAREA.

In al doilea capitol am vorbit despre comunicarea verbala. Cea mai utilizata comunicare este cea verbala, realizata prin utilizarea cuvintelor, oral sau scris. Comunicarea verbala este utilizata in viata de zi cu zi, in relatiile din cadrul unei organizatii. Ea trebuie tratata ca o parte inegrata a responsabilitatii fiecarei persoane cu cei din jur. Am scos in evidenta principiile eficiente cresterii eficientei comunicarii verbale, astfel fiecare tebuie sa fie pregatit pentru a fi si emitator si receptor, avand o purtare prietenoasa, o ascultare activa pentru persoana sau persoanele din fata, un zambet si privirea in ochi. Comunicarea verbala se poate realiza prin mai multe forme si mijloace, cum ar fi toastul, dezbatere, conferinta , alocutiune, discurs si prin vorbitul la telefon, fiind un mijloc foarte folosit si eficient intre persoane. Comunicarea este esentiala in stabilirea relatiilor manager-angajat. Comunicarea manageriala este un mod de a motiva si dezvolta angajatii. Fiecare manager trebuie sa stie sa comunice eficient cu angajatii.

In al treilea capitol am vorbit despre comunicarea scrisa. Comunicarea scrisa, alaturi de cea verbala reprezinta o componenta a comunicarii umane. Ea se poate realiza prin diferite documente oficiale cum ar fi: procesul verbal, raportul, darea de seama, proiectul, referatul, scrisoarea de afaceri, memorial. Aceasta comunicare se poate realiza si prin diferite desene, semne. Nu este indicat sa apelam mereu la comunicarea grafica, insa utilizarea ei imbunatateste comunicarea si trezeste interesul si atentia receptorului. Prin scris, ne permitem sa cunoastem persoana de langa noi. Se poate interpreta un om si prin semnatura, analizand grafologic.

In ultimul capitol am vorbit despre comunicarea nonverbala. Aceasta comunicare este realizata prin tinuta, pozitie si miscare, caracteristici fizice, comportament profesional, ticuri verbale sau gesturi, vestimentatie sau mod de folosire a timpului liber. Cu ajutorul gesturilor, expresiei fetei, modului cum se imbraca sau aranjeaza biroul, managerul comunica cu angajatii si invers. Comunicarea nonverbala poate sprijini, contrazice sau substitui comunicarea verbala, avand un rol regulator si de control al acestuia.

In cele din urma este foarte important sa stim sa comunicam corect, sa stim sa comunicam verbal, scris si nonverbal. Comunicarea fiind baza tuturor inceputurilor si in special baza afacerii de succes.

Bibliografie:

1. Dan Popescu - ,,Conducerea afacerilor", Editura Scripta, Bucuresti, 1998

2. Dragos Vasile - ,,Tehnici de negociere si comunicare", Editura Expert, Bucuresti, 2000

3. Kate Keenan - ,,Cum sa negociezi", Editura Rentrop&Straton, Bucuresti, 1998

4. Luminita Soproni - ,,Comunicare si negociere in afaceri", Editura Universitatii din Oradea, Oradea, 2002

5. Prutianu Stefan - ,,Manual de comunicare si negociere in afaceri", Editura Polirom, Iasi, 2000

6. Roger Fisher, William Ury, Bruce Patton - ,,Succesul in afaceri", Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1995

7. Ruckle, Horst, Limbajul corpului pentru manageri, Editura Tehnica, Bucuresti, 2001

8. Slama-Cazacu, Tatiana, Psiholingvistica - o stiinta a comunicarii, Editura ALL, Bucuresti1999

9. Graur, E., Tehnici de comunicare. Editura Mediamira, Cluj Napoca, 2001

10. Codoban, A. Imperiul comunicarii, Corp, imagine si relationare, Editura Idea Design&Print, Cluj, 2011

11. Dinu, Mihai - Comunicarea, Editura Stiintifica, Bucuresti, 1997

12. Goethe, J.W., Teoria culorilor, Editura Princeps, Iasi, 1995

13. La Pan, Carole, Magia culorilor: initiere in cromoterapie, Editura Polirom, Iasi, 2005

14. Baldrige, Letitia - Codul manierelor in afaceri, Editura Ameocart, Bucuresti, 1993

15. Cosmovici, Andrei - Psihologie generala, Editura Polirom, Iasi, 1995

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2021
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
37 imagini
Nr cuvinte:
12 078 cuvinte
Nr caractere:
65 231 caractere
Marime:
685.23 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Comert
Data publicare:
11.05.2021
Structură de fișiere:
  • Rolul comunicarii in afaceri.docx
Predat:
Liceul Tehnologic Economic ,,Virgil Madgearu‘‘ din Iasi
Profesorului:
Prof. Tanasa Alexandra

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Comunicarea este o caracteristica fundamentala a existentei.Toate functiile manageriale sunt...
Actualitatea cercetarii. Procesul educational presupune o munca dificila, si necesita nu numai...
INTRODUCERE: Pledoarie pentru comunicare in administratia publica Comunicarea organizationala...
I. POLITICA DE COMUNICARE - PROMOVARE IN SERVICIILE BANCARE 1.1 Principiile fundamentale ale...
1.1.1 Emitatorul este cel care initiaza comunicarea si elaboreaza mesajul. Tot el alege mijlocul...
Sus!