Recrutarea si selectia personalului la S.C. Cofetaria Lotus S.R.L

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT ..pag 4
CAPITOLUL 1:PREZENTAREA S.C. COFETARIA LOTUS S.R.L ...pag 8
1.1.Date generale ale societatii: ..pag 8
1.2.Descrierea obiectului de activitate: ..pag 9
1.3 Capitalul social: pag 9
1.4.Conducerea societatii: ..pag 9
1.5.Personalul firmei: .pag 9
1.6.Furnizori: .pag 9
1.7.Scurt istoric: .pag10
1.8.Segmentul de piata: .pag10
CAPITOLUL 2:Recrutareasiselectiapersonalului ...pag 11
2.1Recrutarea. Scopul si importanta recrutarii personalului ..pag 11
2.2.Metode de recrutare a resurselor umane ..pag 13
2.3.Metode de selectie a resurselor umane: ..pag 13
CAPITOLUL 3: Studiu de caz privind recrutarea si selectia personalului la Sc Cofetaria Lotus.SRL pag 17
CONCLUZII SI PROPUNERI pag 22
BIBLIOGRAFIE
ANEXE

Extras din atestat:

Recrutarea si selectia resurselor uname este o parte importanta in managementul resurselor umane, deoarece indeplineste o conditie esentiala pentru infiintarea si functionarea unei organizatii: asigurarea permanenta a fortei de munca pentru ocuparea diferitelor posturi dintr-o organizatie.

O preocupare intensa pentru acest domeniu a aparut in tara noastra odata cu cresterea numarului investitorilor straini care cautau forta de munca ieftina si de calitate. Acest lucru a dus la o adevarata concurenta pe piata fortei de munca si prin urmare la cresterea interesului pentru infiintarea unor servicii specializate in recrutarea si selectia de personal.

In prezent activitarea de recrutare si selectie a personalului constituie o adevarata provocare pentru unele organizatii: in primul rand pentru ca este nevoie de oameni specializati in domeniu, pentru a efectua o recrutare si o selectie de personal de inalta calitate, iar in Romania aceasta ramura este inca in dezvoltare. In al doilea rand exista o limitare a resurselor umane pe piata fortei de munca in anumite domenii de activitate.

Scopul acestei lucrari nu consta doar intr-o simpla prezentare si enumerare a unor metode de recrutare si selectie a personalului, un obiectiv mult mai important este prezentarea unui caz concret . Informatiile despre recrutarea specializata pe anumite arii vor fi obtinute in urma unui interviu.

In centrul tuturor afacerilor sta omul. Toate celelalte resurse, terenuri, cladiri, mecanisme, utilaje autovehicule sau bani sunt doar de importanta secundara. Fara oameni nu se pot face afaceri. Afacerile nu au alt scop decat sa serveasca nevoile oamenilor. Desigur, oamenii au roluri diferite in cadrul unei afaceri si au multe legaturi cu alte afaceri. Oamenii sunt angajatii unei afaceri. Uneori ei sunt managerii acesteia, alteori sunt furnizori, clienti, creditori, debitori, si deseori sunt actionari ai unei initiative. In mod frecvent insa, ei pot avea toate aceste atribute la un loc.

Mecanismele economiei de piata impun practicarea unui management eficient si performant la toate nivelurile, iar aceasta nu se poate realiza fara resurse umane competente, puternic motivate pentru performanta.

Pentru orice organizatie de succes, resursele umane reprezinta nucleul in jurul carora graviteaza toate celelalte resurse (materiale, financiare, informationale), iar problemele privind recrutarea, selectia, instruirea, perfectionarea, evaluarea, recompensarea si motivarea constituie principalele directii de cercetare a managementului resurselor umane al oricarei organizatii.

Managementul resurselor umane va cuprinde si se va amplifica in toate domeniile vietii economice, sociale, politice si culturale. Este evident ca managerul competent trebuie sa aiba o mare capacitate de analiza si sinteza, flexibilitate si mobilitate in gandire, capacitate de negociere, disponibilitate de dialog, spirit de echipa dar, mai ales, sa stie cum sa motiveze angajatii in obtinerea de rezultate performante si sa constientizeze ca succesul poate fi obtinut numai atunci cand fiecare angajat simte ca are valoare si ca este important in cadrul organizatiei.

Resursele umane reprezinta una dintre cele mai importante investitii ale unei organizatii.

Organizatiile cheltuiesc sume importante cu angajatii lor, iar datorita costurilor antrenate, acestea reprezinta unele dintre cele mai evidente investitii in resurse umane. Investitia in oameni s-a dovedit a fi calea cea mai sigura de a garanta supravietuirea unei firme sau de a asigura competitivitatea si viitorul acesteia. Resursele umane sunt singurele capabile sa produca si sa reproduca toate celelalte resurse aflate la dipozitia unei organizatii. Oamenii sunt resursele active ale organizatiei, deoarece potentialul lor contribuie activ la cresterea eficientei si eficacitatii organizationale.

Obiectivul principal al managementului resurselor umane este acela de a furniza pricepere si experienta in acest domeniu, astfel incat sa fie obtinute performante optime si sigure, folosindcele mai adecvatemetode.

Indiferent de modul de organizare, activitatea de personaldintr-o intreprindere are douacategorii de obiective[1]:

- strategice pe termen lung, care au in vedere organizarea si planificarea reurselor umane;

- operationale de natura tactica si administrativa, care au in vedere activitatile vizand conducerea zilnica a grupurilor de munca.

Managerii de varf din firmele romanesti nu acorda, inca, o suficienta importanta obiectivelor strategice in acest domeniu, fie datorita limitelor individuale generate de inexistenta unui minimum de cunostinte, fie datorita lipsei de interes.

Activitatea de personal este una dintre cele mai importante, astfel ca organizatiile care abordeaza in mod profesionist resursele umane, au toate sansele sa obtina performante ridicate in toate domeniile de activitate.

Produsele de cofetarie reprezinta o categorie de produse foarte solicitate de clientii din toate segmentele de varste datorita valorii gustative si estetice deosebite. Acesta este motivul pentru care miam ales aceasta tema

Cofetaria este un local in care se fabrica, se consuma si se vand dulciuri (prajituri, bomboane, inghetata etc). Persoana care lucreaza in cofetarie se numeste cofetar.

In mare parte, produsele unei cofetarii au ca ingredient principal zaharul. Insa, procedeele moderne de fabricatie a produselor din cofetarii poate contine si indulcitori, zaharuri artificiale sau coloranti alimentari. Cuvintele ,,bomboana" (America de Nord), ,,dulciuri" (Marea Britanie si Irlanda) si ,,acadea" (Australia si Noua Zeelanda) sunt folosite pentru a desemna o mare varietate de produse de cofetarie.

In general, produsele dulci sunt oarecum scazute in micronutrienti, dar bogate in calorii. In trecut, s-a inventat un anumit tip de ciocolata, speciala pentru militari, astfel incat aceasta sa furnizeze o sursa mare de energie alimentara.

Dupa cucerirea Daciei de catre romani, multi istorici considera ca obiceiurile alim

Bibliografie:

Suzana Ilie , Catalina Popovici , Rodica Albu PLANIFICAREA OPERATIONALA

Manual pentru clasa a XI - a Filiera tehnologica profil servicii editura Oscar Print Bucuresti 2006

http://documents.tips/documents/recrutarea-si-selectia-resurselor-umane-cu-studiu-de-caz.html

www.academiadeafaceri.ro/man_resurselor_umane.html

www.manager.ro/articole/resurse-umane/11

www.resurseumane-aur.ro

https://www.facebook.com/pg/CofetariaLotus/about/?ref=page_internal

http://www.rasfoiesc.com/business/management/resurse-umane/SELECTIA-PERSONALULUI47.php

http://www.scritub.com/sociologie/RECRUTAREA-SI-SELECTIA-RESURSE1511991422.php

http://www.academia.edu/4871848/Recrutarea_selec%C5%A3ia_%C5%9Fi_%C3%AEncadrarea_resurselor_umane

http://www.rubinian.com/recrutarea-selectia-si-integrarea-resurselor-umane_1.php

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
31 pagini
Imagini extrase:
31 imagini
Nr cuvinte:
6 654 cuvinte
Nr caractere:
39 775 caractere
Marime:
86.61 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Comert
Data publicare:
04.03.2018
Structură de fișiere:
  • Recrutarea si selectia personalului la S.C. Cofetaria Lotus S.R.L.docx
Predat:
la liceu
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Conceptul de comert si disciplina economie comerciala23 sliduri Structura prezentarii...
Capitolul 1 CONSIDERATII GENERALE PRIVIND DEZVOLTAREA ECONOMIEI TURISMULUI Dezvoltat ca o...
Pt. a asigura clientilor o gama larga de servicii, un hotel este impartit de regula, in mai multe...
ORGANIZAREA UNUI HOTEL Pt. a asigura clientilor o gama larga de servicii, un hotel este impartit...
Sectorul turistic al ospitalitatii Serviciile de cazare si alimentatie au un rol distinct,...
Sus!