Organizarea structurala a magazinului

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Cuprins .. 1
Argument .. 2
Capitolul I Organizarea structurala a magazinului .. 4
I.1 Locul si rolul organizarii structurale in managementul organizatiei ... 4
I.2Tipuri de structuri organizatorice . 6
I.3Delegarea de autoritate ... 8
Capitolul II Organizarea structurala a magazinului S.C. PROFI. S.R.L 10
II. 1 Prezentarea generala a societati ... 10
II.2 Informatii generale despre societate . 16
Concluzii si propuneri ... 18
Bibliografie ..19

Extras din atestat:

Ca tema a lucrarii mele am ales "Organizarea structurala a magazinului " deoarece consider ca aceasta are o importanta majora in dezvoltarea afacerii . Am ales aceasta tema pentru a evidentia structura organizatorii magazinului dupa diferite criterii de clasificare .

Organizarea este functia managementului care realizeaza determinarea, enumerarea si gruparea activitatilor necesare, precum si complexul de masuri menite sa asigure realizarea obiectivelor printr-o folosire cat mai rationala a resurselor materiale, financiare si informationale.

Activitatea personalului dintr-o organizatie se desfasoara in cadrul unor organisme sau compartimente de munca care trebuie sa coopereze armonios pe baza atributiilor si procedeelor determinate iar compunerea acestor organisme si a sistemului de legaturi dintre ele reprezinta conditia de baza a functionarii unei organizatii.

Contul de client, va insemna ansamblul format dintr-o adresa de e-mail si o parola care permit unui singur Client accesul la zonele publice ale Magazinului Web prin care se face accesul la Serviciu. Crearea unui Cont de Client in Magazinul Web este limitata exclusiv la Clientii Persoane Fizice. In situatia in care Clientul doreste asocierea sa cu o Persoana Juridica, acesta va selecta bifa Sunt Persoana Juridica diponibila in sectiunea si va introduce datele de facturare ale societatii

Contractul la distanta reprezinta, conform definitiei cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.a., contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicare la distanta.

Marfa, ca produs al muncii si obiect al activitatii de comert, reprezinta unitatea a doi factori, valoarea de intrebuintare si valoarea. Merceologia studiaza numai valoarea de intrebuintare a marfurilor, adica gradul sau nivelul in care o marfa satisface nevoile de consum. Ea studiaza astfel, atat factorii care influenteaza aceasta valoare, cat si posibilitatile de crestere a nivelului calitativ al acestora.

Oferta de marfuri reprezinta forma sociala pe care o imbraca produsele destinate schimbului prin intermediul relatiilor de piata. Realizarea finala a ofertei are loc in urma confruntarii sale cu cererea, prin actele de vanzare-cumparare, care preced si conditioneaza trecerea marfurilor in consum.

Oferta de marfuri se afla insa, in stransa si permanenta legatura cu productia de marfuri, reprezentand, de fapt, finalizarea acesteia pe piata.

Sub aspectul ariei sale de cuprindere, oferta se refera, atat la produsele existente in circulatie, cat si la cele care, iesite din procesul de fabricatie si care urmeaza a fi trimise pe piata, si care se mai afla inca in cadrul unitatilor producatoare. In intelegerea lui Adam Smith, oferta era reprezentata de cantitatea de marfa adusa pe piata. David Ricardo, atribuie termenului de oferta sensul de cantitate de bunuri disponibile. Jean Baptiste Say vorbeste de oferta efectiva prin care intelegea acea oferta care se exprima in preturile pietei

In lucrarea de mai jos am prezentat informatii esentiale si importante despre organizarea structurala a unui magazin ,informatii despre societatea comerciala S.C. si un studiu de caz pe aceasta tema .

Primul capitol am scris notiuni generale privind organizarea structurala a magazinului cu rolul si locul in managementul organizatiei, tipurile de structuri si delegerea de autoritate.

Capitulul al doilea prezinta informatii generale despre firma S.C. cu un scurt istoric despre aceasta , conducerea si administrarea si analiza SWOT .

Capitolul al treilea reprezinta un studiu de caz pe tema "Organizarea structurala a magazinului " pentru firma din capitolul al doilea .

Capitolul 1. Organizarea structurala a magazinului

1.1 Locul si rolul organizarii structurale in managementul organizatiei

Organizarea este functia managementului care realizeaza determinarea, enumerarea si gruparea activitatilor necesare, precum si complexul de masuri menite sa asigure realizarea obiectivelor printr-o folosire cat mai rationala a resurselor materiale, financiare si informationale.In cadrul sistemului organizatie, elementele sale reprezinta numai conditiile materiale ale acestuia care pentru a deveni sistem functional sunt necesare urmatoarele:

- acestea sa se gaseasca in totalitatea lor;

- sa se realizeze proprietatile lor functionale;

- sa se determine formele si mijloacele rationale de unire si de actiune reciproca;

- sa se stabileasca legaaturile rationale dintre elemente si sa se creeze conditiile pentru desfasurarea proceselor din sistemul respectiv

Cea mai mare parte a acestor cerinte sunt satisfacute prin organizarea structurala. Definirea conceptului de structura organizatorica si a elementelor fundamentale ale acestuia.

Structura organizatorica a unei entitati reprezinta ansamblul posturilor si a compartimentelor ce o compun, modul de constituire si grupare a acestora, modul de subordonare si principalele legaturi ce se stabilesc intre compartimente in vederea asigurarii indeplinirii obiectivelor organizatiei.

Elementele fundamentale ale structurii organizatorice sunt:

- postul;

- compartimentele sau organismele de munca;

- legaturile structurale;

- structurile organizatorice tip;

- sistemul delegarii de atributii;

- normele de conducere sau de structura.

Postul reprezinta ansamblul obiectivelor, sarcinilor, competentelor si atributiilor, precum si a raspunderilor stabilite pe o anumita perioad fiecarei persoane din structura organizatorica.

Functia ca denumire asociata postului constituie factorul de generalizare a unor posturi asemanatoare din punct de vedere al ariei de cuprindere, al autoritatii si al responsabilitatii.

Limitele in cadrul carora titularii de post pot sa actioneze in vederea realizarii obiectivelor individuale constituie competenta sau autoritatea finala asociata postului.

O alta componenta a postului o reprezinta responsabilitatea care consta in obligatiile ce revin titularului de post pentru indeplinirea obiectivelor individuale si a sarcinilor aferente.

Constituirea si descrierea postului se realizeaza cu ajutorul unui instrument specific denumit fisa postului.

Bibliografie:

1. L. - Dan Manual pentru clasa a -XII - a Marketing Editura All Educational , Bucuresti 2002 Tiberiu Danetiu Daniel Serbanica

2. I. Chivu Manual Economia intreprinderii, editura

3. . T. Petre Manual pentru clasa a - XII - a Studiul Gabriela Iordache Calitatii , Editura Niculescu , Bucuresti 2002

https://www.profi.ro

Download atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
4 513 cuvinte
Nr caractere:
28 117 caractere
Marime:
97.64 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Comert
Data publicare:
27.04.2018
Structură de fișiere:
  • Organizarea structurala a magazinului.docx
Predat:
Liceul Tehnologic Marmația
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Te-ar putea interesa și:
Organizarea structurala reprezinta cea de-a doua componenta de baza a organizarii formale a...
Societatea comerciala MOLDO MEX SRL Suceava s-a constituit conform Hotararii Judecatoresti nr....
Resursele financiare ale statului impreuna cu cele ale unitatilor administrativ- teritoriale si...
Actualitatea temei. In contextul trecerii la economia de piata in tara noastra, cind se pune...
Nota introductiva Suportul de curs este elaborat in conformitate cu programa cursului...
Sus!