Organizarea structurală a magazinului

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Cuprins .. 1
Argument .. 2
Capitolul I Organizarea structurală a magazinului .. 4
I.1 Locul si rolul organizarii structurale in managementul organizatiei ... 4
I.2Tipuri de structuri organizatorice . 6
I.3Delegarea de autoritate ... 8
Capitolul II Organizarea structurală a magazinului S.C. PROFI. S.R.L 10
II. 1 Prezentarea generală a societați ... 10
II.2 Informatii generale despre societate . 16
Concluzii si propuneri ... 18
Bibliografie ..19

Extras din atestat:

Ca temă a lucrării mele am ales ”Organizarea structurală a magazinului ” deoarece consider că aceasta are o importanță majoră în dezvoltarea afacerii . Am ales această temă pentru a evidenția structura organizatorii magazinului după diferite criterii de clasificare .

Organizarea este funcția managementului care realizează determinarea, enumerarea și gruparea activităților necesare, precum și complexul de măsuri menite să asigure realizarea obiectivelor printr-o folosire cât mai ratională a resurselor materiale, financiare si informaționale.

Activitatea personalului dintr-o organizație se desfasoară în cadrul unor organisme sau compartimente de muncă care trebuie să coopereze armonios pe baza atribuțiilor și procedeelor determinate iar compunerea acestor organisme și a sistemului de legaturi dintre ele reprezintă conditia de bază a functionarii unei organizații.

Contul de client, va insemna ansamblul format dintr-o adresa de e-mail si o parola care permit unui singur Client accesul la zonele publice ale Magazinului Web prin care se face accesul la Serviciu. Crearea unui Cont de Client in Magazinul Web este limitata exclusiv la Clientii Persoane Fizice. In situatia in care Clientul doreste asocierea sa cu o Persoana Juridica, acesta va selecta bifa Sunt Persoana Juridica diponibila in sectiunea si va introduce datele de facturare ale societatii

Contractul la distanță reprezinta, conform definitiei cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.a., contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicare la distanta.

Marfa, ca produs al muncii și obiect al activității de comerț, reprezintă unitatea a doi factori, valoarea de întrebuințare și valoarea. Merceologia studiază numai valoarea de întrebuințare a mărfurilor, adică gradul sau nivelul în care o marfă satisface nevoile de consum. Ea studiază astfel, atât factorii care influențează această valoare, cât și posibilitățile de creștere a nivelului calitativ al acestora.

Oferta de mărfuri reprezintă forma socială pe care o îmbracă produsele destinate schimbului prin intermediul relațiilor de piață. Realizarea finală a ofertei are loc în urma confruntării sale cu cererea, prin actele de vânzare-cumpărare, care preced și condiționează trecerea mărfurilor în consum.

Oferta de mărfuri se afla însă, în strânsă și permanentă legătura cu producția de mărfuri, reprezentând, de fapt, finalizarea acesteia pe piață.

Sub aspectul ariei sale de cuprindere, oferta se referă, atât la produsele existente în circulație, cât și la cele care, ieșite din procesul de fabricație și care urmează a fi trimise pe piață, și care se mai afla încă în cadrul unităților producătoare. În înțelegerea lui Adam Smith, oferta era reprezentată de cantitatea de marfă adusă pe piață. David Ricardo, atribuie termenului de oferta sensul de cantitate de bunuri disponibile. Jean Baptiste Say vorbește de oferta efectivă prin care înțelegea acea ofertă care se exprimă în prețurile pieței

În lucrarea de mai jos am prezentat informații esențiale și importante despre organizarea structurală a unui magazin ,informații despre societatea comercială S.C. și un studiu de caz pe această temă .

Primul capitol am scris noțiuni generale privind organizarea structurală a magazinului cu rolul și locul în managementul organizației, tipurile de structuri și delegerea de autoritate.

Capitulul al doilea prezintă informații generale despre firma S.C. cu un scurt istoric despre aceasta , conducerea și administrarea și analiza SWOT .

Capitolul al treilea reprezintă un studiu de caz pe tema ”Organizarea structurală a magazinului ” pentru firma din capitolul al doilea .

Capitolul 1. Organizarea structurală a magazinului

1.1 Locul si rolul organizarii structurale in managementul organizatiei

Organizarea este funcția managementului care realizează determinarea, enumerarea și gruparea activităților necesare, precum și complexul de măsuri menite să asigure realizarea obiectivelor printr-o folosire cât mai ratională a resurselor materiale, financiare si informaționale.În cadrul sistemului organizație, elementele sale reprezintă numai conditiile materiale ale acestuia care pentru a deveni sistem functional sunt necesare urmatoarele:

- acestea să se gasească in totalitatea lor;

- să se realizeze proprietațile lor funcționale;

- să se determine formele si mijloacele raționale de unire și de acțiune reciproca;

- să se stabilească legaăturile raționale dintre elemente si să se creeze condițiile pentru desfasurarea proceselor din sistemul respectiv

Cea mai mare parte a acestor cerințe sunt satisfacute prin organizarea structurală. Definirea conceptului de structură organizatorică și a elementelor fundamentale ale acestuia.

Structura organizatorică a unei entități reprezintă ansamblul posturilor și a compartimentelor ce o compun, modul de constituire și grupare a acestora, modul de subordonare și principalele legaturi ce se stabilesc intre compartimente în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor organizației.

Elementele fundamentale ale structurii organizatorice sunt:

- postul;

- compartimentele sau organismele de muncă;

- legaturile structurale;

- structurile organizatorice tip;

- sistemul delegării de atribuții;

- normele de conducere sau de structură.

Postul reprezintă ansamblul obiectivelor, sarcinilor, competentelor și atribuțiilor, precum și a raspunderilor stabilite pe o anumită perioad fiecarei persoane din structura organizatorică.

Funcția ca denumire asociată postului constituie factorul de generalizare a unor posturi asemanatoare din punct de vedere al ariei de cuprindere, al autorității și al responsabilitații.

Limitele in cadrul carora titularii de post pot sa acționeze în vederea realizării obiectivelor individuale constituie competența sau autoritatea finală asociată postului.

O altă componentă a postului o reprezintă responsabilitatea care constă în obligațiile ce revin titularului de post pentru îndeplinirea obiectivelor individuale si a sarcinilor aferente.

Constituirea și descrierea postului se realizează cu ajutorul unui instrument specific denumit fisa postului.

Bibliografie:

1. L. - Dan Manual pentru clasa a -XII - a Marketing Editura All Educațional , București 2002 Tiberiu Danetiu Daniel Serbanică

2. I. Chivu Manual Economia întreprinderii, editură

3. . T. Petre Manual pentru clasa a - XII - a Studiul Gabriela Iordache Calității , Editura Niculescu , București 2002

https://www.profi.ro

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Organizarea structurala a magazinului.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
4 513 cuvinte
Nr caractere:
28 117 caractere
Marime:
97.64KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Comerț
Predat:
Liceul Tehnologic Marmația
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Sus!